Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 6403
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Nee, vandaag een min dagje. Wel een uur buiten gesport.
Fijn weekend allemaal.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2021 20:42    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Anneke, niet schuldig voelen. We hebben allemaal wel eens een min-dagje. Lekker dat je buiten bent wezen sporten. Petje af hoor!!
Zoek een oppep motivatiekaart waar je een beetje blij van wordt en in ieder geval eentje die jou moed geeft: Je kunt het! Pak je wensenlijst van het begin er nog bij, en lees waarom je met Judith wilde beginnen.
Toch een fijn weekend! Hopelijk kun je weer naar buiten. Het was hier zo mooi met de zon op de vele gele bladeren!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2021 21:26    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik kan heel goed kleine porties eten. Heb ik vandaag ook gedaan. En vers gekookt! Heb mezelf een compliment gemaakt. Er was veel te veel en ik heb niks extra's genomen ook al was het heel lekker, maar in de bak in de koelkast gezet. Nu eten wij het morgen gewoon nog een keer. Lach

Zin in een dessert dus dat stond ook op de planning. Chocomoes van Alpro. Zo'n klein bakje. Met hele kleine hapjes van gegeten en genoten.
Bij de koffie 1 koekje gegeten vandaag. Gewoon om te kijken of ik het kon. ja dus. Uitlachen En ook geen aandrang voor een tweede, terwijl ik de trommel -wel dicht- had laten staan.

Was alleen wel weer 3 ons omhoog geschommeld. Niet door uit het veld laten slaan. Vandaag geen zoute ballen genomen. Compliment voor mezelf!

En ik heb geen honger tussendoor is me opgevallen. Erg blij Even in mijn reminders zetten. Nog iets om regelmatig terug te lezen! Lach
Gedaan.
Vergeet nog; motivaties gelezen en escapes ook. Niet nodig gehad vandaag Was genoeg te doen en voldoende afleiding. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 1:27    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Amypower,
De verhouding is :
50% koolhydraten
30% vetten
20% eiwitten.
Uiteraard heb je diëten die bestaan uit minder koolhydraten, of juist meer vetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 10:41    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Goed bezig FM,

Ik gooi ook nooit eten weg als ik wat over heb en op moet dan verwerk ik dat mooi in een menuutje. Offfff ja dat is van vroeger uit alles opeten wat erop je bord ligt daarom bij mij ook kleinere portie opscheppen in de keuken, maar ook ga ik vaker de mist in als ik de tafel uitgebreid dek dan pak ik toch meer. In het boek van Judith en gelukkig mag dit dan toch af en toe.

Gisteren gesnoept taaitaai en pepernoten met chocolade omhulsel. (Mijn man had boodschappen gedaan Rollende ogen ) en in de pepernoten daar zitten veel callorieen dat is schrikken. Ik heb er langzaam van genoten eerst de chocolade ervan af soebelen dan de rest. Lachen
Vrijdag is ook nog mijn tv avond wijntje met lekkers en gisteravond bewust minder genomen en anders aangepakt. Prikkers gemaakt van kleine kaasblokje met druiven, stukjes augurk in kleine plakjes gesneden en een paar olijven .

De planningen van het eten gaat mij goed af soms komt er plotseling iets bij zoals het snoep van gisteren maar ook heb ik een aantal dingen gewist die gepand waren op de tv avond . Vandaag is mijn zoon jarig en staat op de planning vlaai en zorg dat ik niet boven de 1500callorieen kom vandaag dat gaat tot nu toe erg goed moet ik zeggen . Morgen wegen ik ben benieuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 11:43    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Helaas geen groen vakje. Eigen schuld Schaam Schaam
Ik heb gisteren een pak koek opgepeuzeld. Zo dom hè.
Daarbij aten we gisteren een rijst gerecht waardoor ik vaak veel vocht vast hou….. ja ja het zijn smoesjes. Verschuilen
Maar goed, tijd om weer naar de goede weg terug te keren. Dag 19 heeft ze speciaal voor mij geschreven. Smoesjes…

Ik zal vandaag in ieder geval afleiding moeten zoeken. Ik slaap slecht nu ik zonder brace slaap. Mijn beenspieren zijn zo slap geworden dat ik pijn heb als mijn been verkeerd legt.
Gisteren fysio gehad waardoor ik vannacht nog meer pijn had. Vanmiddag maar even een uurtje slapen. Ook omdat ik vanavond een verjaarsfeestje heb van mijn zus en zwager. Ze vieren het in kleine kring maar ik neem aan dat ik evengoed sterk moet staan om niet te veel te eten.
Ik vraag een klein stukje gebak, mag niet uit de chips bak van tafel eten, maar wel van de hapjes die rond gaan. Als de bak 2x rond gaat dan moet ik over slaan. Dit zijn mijn afspraken.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 12:02    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Liene, draai het eens om. Bekijk het als een vergissing. Je hebt door deze vergissing echt je hele dag of week niet verpest. Het is tijdelijk! Morgen gaan we met de oefening daarvoor aan de gang. Vandaag iets anders, nog even geduld!! GeschoktErg blij

(Ik heb ook een brace voor mijn knie voor mijn fysio (stapjes zetten), , maar ik slaap er nooit mee. Dan wordt mijn voet te dik. Misschien kun je met fysiotape de zijkanten van je knie wat ondersteunen, zodat je meer ontspannen kunt liggen om in te slapen. Of een minder stevige brace aanschaffen. Bol.com heeft een groenzwarte van 11 of 12 euro, die laat ik elke keer omdoen als ik het zwembad in ga. Doe geeft minder pijn en druk, omdat er geen metalen plaatjes in zitten.)
...

Goed overdacht en uitgevoerd Klazina!! Duimpje!!

...

Vandaag dag 19 Hou jezelf niet voor de gek!

Die valt onder de categorie ondermijnende gedachten die door je hoofd kunnen spoken met bv Het valt wel mee, Ze eten het allemaal. Of Het is niet zo erg om dit op te eten, want..., verzin het vervolg maar.
Om je daarbij te helpen kun je elke keer wanneer je merkt dat je iets wilt gaan eten dat ongepland is en dat probeert goed te praten, de motivatiekaarten erbij te pakken en te lezen die gaan over:
Geen smoezen,
Trainen van je weerstandsvermogen,
Ik kan niet alles hebben,
Het kan wél kwaad,
Straks heb ik spijt,
Ik ben liever slank en
Geen keus!

Er is nog een manier waarop je jezelf voor de gek kunt houden. Dat is te onderschatten hoeveel je eet. Je kunt jezelf voor de gek houden door niet alle ingrediënten mee te tellen.
Ook door niet alles af te meten of af te wegen, maar op het oog in te schatten.
Daarom vandaag de volgende oefening:
Kijk goed naar alle onderdelen van je maaltijden en tussendoortjes. Weet je zeker dat je alle ingrediënten hebt genoteerd? Ook de boter, olie of mayonaise voor je gebakken ei , wokgroentem, sla of kipsalade?
Zet je eten klaar. Weeg je maaltijden en tussendoortjes vandaag niet van tevoren af, maar noteer in het inschattingsschema wat je dénkt-dat het weegt, of hoeveel eetlepels of deciliter het is. Pak daarna je weegschaal, maatbekers enz. erbij en controleer dan hoe dicht je erbij was.

Ondermijnende gedachte
Deze oefening hoef ik niet te doen. Ik kan echt zo wel inschatten hoeveel het is.
Steunende gedachte
Weet je, ik kan deze oefening misschien beter toch maar eens doen, wie weet komt er iets uit waar ik heel blij van word, omdat ik het best goed had ingeschat. Of er komt iets uit waardoor ik zie dat het toch nuttig is, omdat ik altijd dacht dat ik het wel kon inschatten, maar bleek dat ik er toch wel erg naast zat.

Ondermijnende gedachte:
Het kan geen kwaad om dit te eten, ook al had ik het niet ingepland, want..., vul maar in.

Steunende gedachte
Ik wil een kei worden in het weerstaan van alles wat ik niet van plan ben te eten. Als ik blijvend wil afvallen, of op gewicht wil blijven, zal ik me aan mij plan moeten houden en kan ik niet zomaar eten wat ik wil.


Veel succes vandaag , geniet van je gezonde eten, beweging, rust en ontspanning! Geef jezelf een compliment voor de dingen die je lukken!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 971
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
@: Dymphie(&Liene): bedoel jij 'de Strassburg Sock'?
Die gebruik ik ook(achillespees ontstekingen), 's-nachts', vreselijk onromantisch, maar o zo goed.
Maar of je er mee zou kunnen zwemmen....

@:Allemaal: ik ben echt nog 'into Judith Beck', maar dit moest ik ook even kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 23:09    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Astride, over de brace zette ik wat in jouw eigen boekje. Ik heb dus een andere.

Wat heerlijk dat je into Judith bent. Dat is echt een compliment waard!!

Ik heb vanavond bij een vriendin in mijn vorige woonplaats gegeten: boterham met gebakken ei, krentenbolletje, thee en cappuccino als toetje. Was erg goed. Fijn bijgepraat. En we gaan het nog eens doen. Mijn lief gaat eens per twee weken daar nog volleyen. Zolang hij dat nog vol kan houden, kunnen wij nog even samen bijpraten. Uitlachen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 nov 2021 23:32    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Dag 20 Pak de draad meteen weer op

Gisteren stipte ik dit al even aan: als je 'in de fout' bent gegaan, of je schuldig voelt dat je in de fout bent gegaan, kun je in de teksten van Judith lezen dat je er ook anders nasr kunt kijken. Je hebt dus iets gegeten dat je niet gepland had van tevoren. Je hebt een vergissing gemaakt. Geen drama van maken. Niet denken dat nu je hele dag, of je hele week verpest is, of nog ergere gedachten. Heel heel boos Heel heel boos Heel heel boos Heel heel boos
Je kunt op elk moment besluiten om ermee te stoppen. Judith adviseert om bij dit hoofdstuk één gekleurd memoblaadje te plakken, zodat je hem snel terug kunt vinden om de draad weer op te pakken.

Zeg tegen jezelf:
Oké, dat had ik beter niet kunnen doen, maar ik laat niet mijn hele plan naar de knoppen gaan door deze ene vergissing.
Pak je dieet meteen weer op en zeg tegen jezelf: ik ga meteen weer verder met de rest van mijn plan voor vandaag; ik moet het niet uitstellen naar morgen, of volgende week. Als ik dat doe zit het er dik in dat ik weer aankom.
Zet er symbolisch of letterlijk een streep onder en ga ook meteen iets anders doen. Zoek daarvoor jouw helpende afleidingstechnieken. Wees mild voor jezelf, masr zet die stap wél!!
Geef jezelf een compliment dat je gestopt bent, wanneer dat ook is, want het is niet makkelijk om je dieet meteen weer op te pakken als je ervan afgeweken bent.
Lees je motivatiekaarten Pak de draad weer op, zovask als je hem nodig hebt!
Loop een blokje om van 20 minuten tot een half uur, haal diep adem. Dat geeft een goed gevoel over jezelf en het is ook goed voor je spijsvertering.

Ondermijnende gedachte
Hoe kon ik dat nou eten? Het lukt me nooit om af te vallen. Ik kan het maar beter opgeven.
Steunende gedachte
Ik laat alles wat ik tot nu toe heb bereikt niet verprutsen door deze kleine tegenvaller. Mijn dieet is echt niet helemaal mislukt door deze ene vergissing, maar het mislukt wel als ik terugval in mijn oude manier van eten. Dan kom ik zeker weer aan. Dat wil ik niet. Ik pak mijn dieet nu meteen weer op.

En dan het vinkjes zetten aan het eind van de dag
Zet ze voor alle punten die je hebt bereikt.
Ietsovrrgeslagen of nog niet gelukt? O cirkel dat. Realiseer je dat het nog niet gelukt is en zet het in een volgend plan.
Je hebt je gewogen
Je hebt je wensenlijst en motivatiekaarten gelezen en herlezen als steun.
Evt. een nieuwe, eigen motivatiekaart gemaakt.
Je hebt je dieetplan n je bewegingsactiviteiten in je Dagschema ingepland
Je hebt je eten vantevoren afgepast en afgewogen
Je hebt zittend, langzaam een aandachtig gegeten
Je bent op tijd gestopt met eten
Je hebt je eetschema na het eten bijgewerkt.
Je hebt Geen keus gezegd bij eten dat jij niet had ingepland.
Je bent binnen jouw norm van toegestane eenheden gebleven.
Je hebt bewogen en of gesport
Je hebt je afleidingstechnieken gebruikt om je te helpen bij plotselinge trek of eetdrang
Je hebt contact gezocht met je dieetcoach
Je hebt goed opgelet of je gedachten had die je voor de gek houden
Je hebt geoefend of geleerd hoe je de draad weer kunt oppakken na een vergissing
Je hebt je eetschema voor morgen ingevuld
En je hebt jezelf een compliment gegeven voor ... en ... en..Uitroep


Houd bij in je dagboek:
Dingen die je vandaag gedaan hebt o. Ongepland eten te voorkomen:
..........
Uitgezocht hoe het kwam als je van je dieet bent afgeweken.
Wat kun je daarvan leren voor een volgende keer?
.....

Fijne zondag allemaal! Zet m op!!
Tot een volgende keer!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2021 12:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 28 van 51