Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Nou ik vond het niet moeilijk om een maaltijd over te slaan, heb ook een tijd 2 dagen in de week gevast (dus maar 500 kcal alleen bij de avond maaltijd en dat 2 keer in de week). Dat kon ik heel goed. Zelfs 24 uur niet eten is geen probleem. Zolang ik maar voldoende drink is mijn ervaring. Honger is rammelende maag maar dat duurt meestal maar kort en ik kan ook gewoon functioneren; werken, wandelen etc. Ik vond het echter op de lange duur te heftig en onhandig. Dus ben ik weer terug gegaan naar khd verminderd en kleinere porties. Dat laatste is echt helpend!
Weten jullie wat mij aan het eten brengt? Verveling. Dus dat moet ik herkennen en dan mezelf bij de lurven vatten en wat gaan doen, lezen of poetsen of wandelen of een filmpje kijken, maakt niet uit, maar niet willen vechten met verveling en dan gaan eten. Lachen En vroeger, heel vroeger, zal ik tijdens het lezen ook altijd gedachteloos te snoepen, hele zakken drop gingen erdoor dan. Dat heb ik afgeleerd, dus kan ik vervelings eten ook wel afleren toch? Lach

Gelezen mijn motivaties en escapes. Mijn plan gevolgd. Mezelf een compiment gegeven voor het houden van mijn plan en het doen van mijn Ommetje. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 1:23    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 6403
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
ja, Missy dat herken ik ook. Verveling. Of ik moet iets doen waar ik geen zin in heb. In plaats dat ik dat dan meteen doe, neem ik eerst iets "lekkers". Ik ben mij dat bewust, dus daar werken we aan. Lachen
Fijne zondag.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 8:56    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Herkenbaar. Het is een 'gat' en dat willen we opvullen. We zoeken een soort troost, en er is onrust. Meijke van Herwijnen verwoordde het indertijd ook zo en in haar methode draaide het erom dat we op zoek gingen naar het diepste waar we behoefte aan hadden. Daardoor konden we gaan uitpluizen welke goede voeding ons lichaam nodig had, en hoeveel daarvan genoeg was. Mooie benadering vind ik dat en ik zie bij Judith veel mogelijkheden om dat te ontdekken.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 11:19    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Dag 13 Verminder honger en eetdrang

Door het oefenen met dag 12 konden we ontdekken dat honger en eetdrang vervelend kunnen zijn, maar ook dat we er niet per se aan toe hóeven geven.
Met de opdracht/ oefening van vandaag kunnen we allerlei manieren leren hoe we onze aandacht kunnen verleggen en niet meer alléén aan dat eten te denken. Op p. 88 en 79 staan allemaal afleidingstechnieken die je ook kunt aanvullen met zelfbedachte van jezelf.
We kunnen daarmee oefenen om een maaltijd of een tussendoortje over te slaan en daarbij de afleidingstechnieken te gebruiken om te kijken welke jou kan helpen. Natuurlijk mag je de opdracht ook op een andere dag doen, als het vandaag. Iet goed uitkomt, maar plan hem wel deze week. Kies een paar van die technieken uit en oefen ermee. Houd gedurende deze oefening bij wat je goed helpt, schrijf die op voor een evt. volgende keer als er even geen eten voor je beschikbaar is. Kijk of er nog meer tips bij staan die voor jou goed werken. Kunt ze ook in een motivatiekaart zetten. Geef jezelf een compliment als er iets is in dit traject dat goed voelt voor jezelf. Ga dus zoek naar een fijne helpende afleiding die jou kan helpen!. (We zijn bezig om goed voor onszelf te zorgen hè?)

Veel succes en fijne zondag!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 11:37    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Ook ik word onrustig als ik mij verveel. Dan ga ik zoeken….
Ik ben nu bezig me5 een breiwerkje. Een baby dekentje met banen van allemaal verschillende steken en kleuren. Niet dat ik denk al snel oma te worden maar toch eens… Lachen
Het is zo leuk om te doen. En hierna heb ik een haakpakketje voor een kerst hanger in huis. Met een thermoskan thee er bij hoop ik dat ik mij niet verveel.

Vandaag vieren we de verjaardag van man en zoon lief.
Ik heb de taarten klaar. Een appeltaart gisteren gemaakt en vanmorgen de kwarktaart.
Een goede test om alleen te eten als ik zit.
Dus niet even tussendoor van het deeg snoepen of vanmiddag de chips die naast het schaaltje valt of een hapje die op de schaal over blijft op te snoepen.
De gedachte achter de weerstandspier en toegeefspier heeft mij ook in het verleden er meerdere maken doorheen gesleept.

Een goed idee om morgen weer te beginnen op op de voedingswijzer alles in te vullen wat ik eet.
Dit is eigenlijk mijn 2de dieet voor het geval het niet goed gaat.
De voedingswijzer vind ik daarbij handig om te gebruiken omdat ik met 1 druk op de knop mijn eten wat ik iedere dag eet er op heb staan. Zoals kwark met muesli, lijnzaad. Mijn broodje met boter en beker karnemelk.

Ik ga hem morgenochtend dus weer invullen voor de hele dag. Ik leg zoveel mogelijk klaar om te pakken en ga mij er aan houden.
Als ik werk dan heb ik ook altijd alles mee wat ik over de hele dag eet en dan moet ik mij daar ook aan houden. Dit vind ik heel makkelijk want dan heb ik geen keuze.
Ik moet het dan wel goed verdelen over de dag.

Nu eerst vandaag overleven.

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12141
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Hé Liene, fijne dag vandaag en gefeliciteerd!!
bedoel je de Eetmeter met de voedingsmeter?
Die gebruik ik ook. Echt duidelijk.


De omdenker vandaag is een goeie bemoediger:


Heb geduld met jezelf!!
Niet in de natuur bloeit het hele jaar door!!



Fijne zondag allemaal!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 12:02    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 6403
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Liene gefeliciteerd.
Vanmorgen onverwachts de kinderen op bezoek. Ze namen marsepein en pepernoten mee voor bij de koffie.
Moeilijk hoor. Ik heb één stukje marsepein en een paar pepernoten genomen.
Handje noten overgeslagen en minder warm gegeten. Zo hoop ik het te compenseren.
Ga nu dag 13 lezen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 14:50    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Vandaag weet ik al wat ik morgen ga eten ik heb niet de eetmeter maar wel MyFitnessPal die registreer ook alles. Bij het invullen zag ik dat ik toch teveel koolhydraten had nl 54% en te weinig vetten de eiwitten waren goed. Toen het een en ander veranderd en kwam op 41 %koolhydraten en 29 % eiwitten en vetten precies goed dit laat ik zo. En nu niet afwijken van mijn voeding Lachen de inname is nog geen 1500 callorieen, want tegenwoordig is mijn verbranding minder daar moet ik dus ook rekening mee houden. Dit vind ik dus leuk om te doen het uitdokteren Erg blij

De afleidings technieken van vandaag daar zitten goeie tussen, ook heb ik er een paar aangevuld, oa een gezichtsmaskertje


Met dit mooie weer een lange wandeling gemaakt je komt moe
terug en heb dan even geen zin om iets klaar te maken een kop thee was al voldoende.

Een leuke bezigheid liene haken en ook nog eens afleidend en rustgevend .

Motivatiekaarten gelezen het valt mij op hoe vaker je ze leest hoe meer je ook op andere en meer gedachten kom.

Oeps marsepein en pepernoten heel verleidelijk, ik heb ze nog niet gegeten dit jaar, gevulde speculaas daar liep ik ook snel langs de schappen in de supermarkt . Zaterdag heb ik een verjaardag en neem ook een stuk vlaai hoor en net wat je zegt compenseren met een boterham minder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2021 15:14    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik ga er niet aan beginnen aan Sinterklaas snoep. Ik ga het niet kopen en als ik het aangeboden krijg ga ik het afslaan. Ik eet khd beperkt en dat is allemaal khd-ten. Dus ik zet het niet op mijn planning. PUNT. Dan kies ik liever om iets op de planning te zetten waar ik ook echt van zou genieten.

Knap dat je het dan kunt beperkten en balansen Anneke. Ik zou compleet doorslaan. Niet nemen is voor mijn makkelijker dan. Suiker is heel gevaarlijk, ik wil er altijd meer van. Dat heb ik intussen wel geleerd. Lach

Mijn afleidings technieken van keuze zijn voorlopig; een klusje oppakken dat nog gedaan moet worden, een ommetje maken of wat gaan lezen. Ik schrijf ze direct op in mijn telefoon. Gedaan.

Ik zat net nog in het boek te lezen, soms lees ik een stukje terug nog eens over, over beweging en het nut ervan. Vond leuke oefeningen om thuis te doen. In de e-reader staat er dan een linkje bij. Ook een idee als het er van de winter eens niet van komt om buiten te lopen. Bijvoorbeeld als het heel glad is of zo. Lach

Ga zo nog verder lezen, eerst maar even een rondje lopen weer. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 2:51    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 6403
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Ik ga er niet aan beginnen aan Sinterklaas snoep.
Knap dat je het dan kunt beperkten en balansen Anneke. Ik zou compleet doorslaan. Niet nemen is voor mijn makkelijker dan. Suiker is heel gevaarlijk, ik wil er altijd meer van. Dat heb ik intussen wel geleerd. Lach Lach


Nou Missy normaal sla ik ook door. Ik ben het helemaal met je eens. Niet nemen is makkelijker, heb ik wel gemerkt.
Gistermiddag ook nog vriendin op bezoek. Die heb ik de overige pepernoten meegegeven. Lachen
Ik heb mijn legpuzzel van 3000 stukjes weer opgepakt. Dat zorgt voor afleiding. Twee ledlampen gekocht zodat ik goed licht heb.
Vooral nu het eerder donker is. Smile Idee

Eetplan voor 2 dagen gemaakt.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2021 9:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 24 van 51