Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12146
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Lief van jullie hoor! Dank. Van vorige keren weet ik ook dat we er wel eens een week extra tussen namen. Ik vind het nog steeds echt wel een klusje om goed te voelen of ik nou honger heb, of trek of gewoon zin in een zoute bal in mijn mond. Gemeen ohhh Erg blij
We gaan ook leren dat we eigenlijk álles mogen (als je het maar plant binnen je dieet), maar we gaan nog meer leren dat we op een gegeven moment niet meer alles hóeven te eten en we gaan echt ontdekker wat goed voor ons lichaam is en welke dingen minder goed. Maar dat komt allemaal nog. Erg blij
Slaap lekker straks!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021 21:47    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 40842
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Ik zit op mijn werk en ga zo even lezen. Lach Er heerst een onrust op de afdeling dus geen tijd om rustig te zitten voor een half uurtje. Ben al tig-keer opgestaan. En er ging tussendoor nog een inbraak alarm, maar geen inbreker gezien gelukkig. Lachen

Honger hebben we niet is mij geleerd, hoogstens trek. Lach En de vraag is dan, heb ik trek in eten? Of dorst? Dus trek in drinken? Of lekkere trek, in troost eten of snoep? En hoe bepaal ik het verschil. En het gaat om het laatste he.
Want als ik lekkere trek heb wil ik weten hoe dat komt, want honger is er niet ik eet genoeg immers. Lach Dat is mijn denk oefening.

@Liene na bijna 40 jaar vaste nachtdienst te zijn geweest weet ik wel wat ik met eten aan moet in de nacht hoor. Ik eet gewoon mijn lunch en 2 tussendoortjes; studentenhaver en fruit meestal. En dan tegen de ochtend nog wat yoghurt, zodat ik geen honger heb als ik thuis kom. Omdat ik ook veel loop op het werk val ik meestal af in mijn nachtdiensten. De kunst is om de suikerdip voor te blijven en eiwitrijk te eten! Erg blij Dat houdt me beter op de been dan fruithapjes, al eet ik wel fruit, vanwege de vitamientjes he. Ik eet immers ook geen vlees of vis. Lach Het is het omschakelen van nacht naar dag en omgekeerd dat het lastig maakt. Als ik van dag naar nacht ga heb ik overdag immers al gegeten, maar moet ook in de nacht nog eten. Dus min of meer dubbelop. Als ik van de nacht naar de dag omschakel eet ik daarintegen weer een maaltijd minder, want ik sla dan de dag-lunch weer over. Snap je het nog? Lachen

En nu eerst een paar slokken van mijn thee en dan even de e-reader erbij. Beetje bijlezen. Wel motivaties en escapes gelezen. Aan mijn plan gehouden en een plan voor morgen gemaakt; soep gaat het worden! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 1:53    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Ik heb altijd trek in eten als ik dan zou eten als ik trek heb zou ik een tonnetje zijn, ik denk ook altijd aan eten, wat maak ik morgen wat heb ik nog liggen. Als ik smorgens mijn ontbijt achter de kiezen heb denk ik alweer wat eet ik tussen de middag , en na de middag wat zou ik vanavond maken enz. ja mijn denken moet ik omzetten Mijn maag rommelt vaak lijkt wel honger.

40 jaar nachtdienst denk je dat je het moeilijk zou krijgen met de omschakeling als je met pensioen gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 7:51    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12146
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Klaziena, met die gedachten aan eten bij jou en bij ons allemaal, daar gaan we de komende tijd dus mee aan het werk!

Daar is ie dan, dag 12. Kies een dag waarop je goed kunt oefenen met het overslaan van je lunch.
Het is een goede oefening om jezelf te bewijzen dat je er wel overheen komt als je honger, trek of eetdrang hebt. We staan met deze oefening volgens mij aan het begin van de essentie van Judith. Hoe krijg je de ondermijnende gedachten onder de knie die voortdurend bezig zijn om je te verleiden toe te geven aan die ' drang'. Stapje voor stapje leren we technieken die we kunnen inzetten in deze strijd. Door het elke dag weer lezen van je lijst met voordelen, je motivatiekaarten, komt er op een gegeven moment echt een soort sfeer in je hoofd dat je echt niet meer 'moet' eten, want je hebt bv net al iets gegeten, of je gaat over een half uur al weer eten, of ... en nog meer tegendenkers!

Met de oefening van vandaag kunnen we leren dat honger en eetdrang onaangenaam zijn, maar lang niet zo onaangenaam als andere dingen die je hebt meegemaakt en ook kon verdragen.
Opdracht:
Denk terug aan het meest onaangename dat je ooit hebt meegemaakt.
Omschrijf die in je schrift in de 'Graadmeter voor onaangename ervaringen' naast uiterst onaangenaam'. Zie boek p. 71.
Doe hetzelfde voor een ervaring die behoorlijk onaangenaam was en eentje die enigszins onaangenaam was.

Op de dag dat je je lunch gaat overslaan, ontbijt je gewoon. Je neemt daarna niets meer tot aan het avondeten. (Doe dit niet als je een medische aandoening hebt, overleg dan met je arts of het veilig is voor jou.)
Dit is de beste manier om voor jezelf te bewijzende honger en eetdrang geen 'ramp' zijn, dat ze opkomen en overgaan en dat je er nooit op hóeft te reageren door te gaan eten. Doe elk uur het volgende:
Noteer op je formulier voor onaangename ervaringen hoe je het ervaart: niet, enigszins, behoorlijk of uiterst.
Kijk terug op het afgelopen uur en registreer hoe onaangenaam het gevoel was.
In het voorbeeld in het boek ontdekte de vrouw dat haar honger en eetdrang nooit echt lang duurde en dat het gevoel erbij minder heftig was dan ze had ingeschat.
Als je de ondermijnende gedachte en steunende gedachte van p.74 leest, kun je de boel relativeren en jezelf vertellen dat deze oefening ook een vaardigheid is die goed is om je te leren beheersen bij honger, trek of eetdrang.
Zet m op!
Eind van de dag weer vinkjes zetten en jezelf pluim geven voor wat goed ging!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 972
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Oje, ik haal jullie nooit meer in!

Als dit afgelopen is, ga ik het hele sprintje per dag nog eens over doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 12:09    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 12146
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Astride, tot hoe ver ben je wel gekomen?
Het hoeft niet 100% allemaal goed te gaan hè? Het gaat erom dat we in deze sprint langzaam een wat relaxter kijk op onze voeding ontwikkelen en dat we erachter komen wat goed en gezond is en voelt.. Erg blij Een kijk die je helpt om voeding te gaan zien als een vriendje of vriendinnetje dat je helpt om hiermee te oefenen.

Jij hebt al best een heftig traject achter de rug met Straight away. Je had misschien verwachtingen dat je 'klaar' was als je voldoende afgevallen was.Zo is het helaas niet, bij geen enkel dieet. Als je voldoende afgevallen bent,, is het minstens een even grote kunst om stabiel te blijven. Daarom zijn de technieken van Judith zo goed om stap voor stap te blijven oefenen. Ik weet dat ik levenslang heb. Maar ik kan het ook omdraaien: ik mag echt wel zo nu en dan genieten van dingen die ik heel lekker vind, zelfs van dingen die niet zo 'gezond' zijn. Alleen niet overal, en altijd. We gaan leren hoe we die lekkere dingen kunnen inpassen in onze 'goede zorg voor onszelf'!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 12:21    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 1-10-2009
Berichten: 1211
Dieet: sleeve/ GBP
Woonplaats: Noord holland


  Reageer met quote
Goede dag, ik ben helaas aangekomen. Het verbaasde mij vorige week dat ik was afgevallen dus zo erg keek ik hier ook niet vanop.
Volgende week wil ik wel een groen vakje in ieder geval want dit is ook de bedoeling niet. Misschien komt het omdat ik vrijdag rijst heb gegeten? Dan moet een groen vakje volgende week zeker mogelijk zijn.

De opdracht van gisteren om maaltijden over te slaan daar heb ik mijn bedenkingen mee. Ik overeet mijzelf niet.
De opdrachten van vandaag staan mijn wel heel goed aan. Dat ga ik zeker opvolgen. De kunst van het afslaan van eten.
Het negeren van trek en er bij stil staan hoe ik dat doe. En mijzelf dan een compliment geven natuurlijk. Ik ga zo verder lezen…

Even reageren.

ja Dimphy, we mogen alles als we dat inplannen. Maar dan die rem hè… 1 koekje mag…. Moeilijk om van die tweede af te blijven in mijn geval. Oefenen… het moet kunnen… Ooit leer ik het.

. Flying Missy, ik wil jou zeker de les niet lezen hoor. Ik vind het zelf altijd wel leuk een vaak leerzaam om te lezen hoe een ander het ervaart. Geen vlees en vis is een goede manier van eten. Ik ben nog niet zover al eten we het laatste jaar bewust minder vlees. Ik ken van huis uit 1 recept met bruine bonen met stoop… dat gaat nog wel, en 1 recept met grauwe erwten met spek, iets wat ik zelf nooit zal klaar maken. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer peulvruchten en recepten. Tijd voor een ontdekkingstocht deze winter. Ik vind recepten met kaas, eieren,noten en brie wel heerlijk en dat eten we ook best vaak.
Dat van dag naar nacht en andersom is vervelend ja. Als je moe bent probeerde die toegeefspier daar toch gebrui’ van te maken. Sterk zijn hoor cheerleader

_________________

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 15:57    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-10-2021
Berichten: 186
Dieet: gewoon gezond


  Reageer met quote
Astride, ik zou de draad weer oppakken als ik jou was jij hebt al een voorsprong je hebt je ideale gewicht, de meeste moeten eerst nog afvallen en daarna stabiel blijven dat nog moeilijker is heb ik begrepen. Wij zijn jou coaches, begin een dag wanneer je het weer wilt oppakken. Ik heb ook vandaag een time-out het ging me iets te vlug en ik had het onderschat dat het toch wel veel werk is

En waarom zou je wachten als dit sprintje voorbij is
En in je eentje Vraag wij ondersteunen je nu SAMEN STAAN WE STERKER.
Een knuffel van mij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 16:23    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 6403
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Een lunch overslaan, dat ga ik niet doen.
Wel vanmorgen van 6 tot 12 niets genomen. Normaal neem ik koffie met een kapje.
Verder gaat het best goed, alleen ik val maar niet af.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 17:29    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 8-8-2021
Berichten: 972
Dieet: Astride eet lekker en intuïtief


  Reageer met quote
Beste allemaal,

'k heb misschien een verkeerd beeld geschetst, ik ben niet gestopt, vind de stof veel te boeiend, maar loop behoorlijk achter. Maak een bewegingsplan, hoofdstuk stuk 9, daar ben ik nu. Het is natuurlijk boeiend te lezen hoe jullie dit doen, ervaren maar leuker zou zijn als ik meteen kan inhaken. Niet getreurd, ik leer veel, bijvoorbeeld wat je zegt Dymphie, leren relaxter met voedsel om te leren gaan.

Zoals je weet heb ik 4 maanden uit zakjes geleefd, weliswaar volwaardig spul maar toch zonder veel nadenken.
Nu ben ik weliswaar een paar weken stabiel maar of ik wel gezond eet weet ik nog niet.

Op het andere sprintje dat ik nu doe heb ik een pleidooi gehouden om tegelijk calorie-en koolhydraatarm te eten dan kan je daarnaast nog 'uitstapjes' te maken naar iets heel lekkers, maar ik weet ik niet of dat een goede leefstijl is.
Daarom leer ik ook veel van Judith Beck, een ware (zware training/) oefening zo je zegt, Dymphie.

Ik wist dat ik nog niet klaar was, het is levenslang. 'goede zorg voor onszelf' leren. Heel goed want een ander doet het niet(altijd).

Lieve Klazina, ik had het dus niet losgelaten, het zijn wat startproblemen v.w. de kleine lettertjes!
Wat een meerwaarde is dat behalve Dymphie, jij mij hebt gevonden. Zoveel overeenkomsten vinden we steeds weer, o.a dezelfde leeftijd, dezelfde lengte, hetzelfde streefgewicht en nog meer, fijn om ook jou hier te volgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2021 21:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 23 van 51