Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 44, 45, 46  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ha Anneke, fijn dat je al zo enthousiast begint.
Zover was ik nog niet. Ik moet echt nog gaan lezen. Hoewel ik Judith eerder heb doorgewerkt , merk ik nu dat mijn hersens meer tijd nodig hebben om het te laten beklijven.

Ik hoor ook graag wat de anderen ervan vinden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2021 19:48    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik ben ervoor om het rustig aan te doen elke dag een stuk legt ook zo'n druk op ons allemaal en ook op jou Dymphie. Ik ga zo een hoofdstuk lezen, maar eerst nog even aan de slag, want ik zit op het werk nu. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 0:40    

Reageer met quote
ja, Missy, ik merk ook dat 'haast' niet goed voor me is. Hardlopers... (en ik loop toch al niet als een haasje, zullen we maar zeggen)... Rollende ogen d. Ik denk gewoon volgende week vanaf hoofdstuk 1. Dat zijn al letters genoeg! Het gaat inderdaad om gedragsverandering, maar vooral in het anders leren denken over eten. Het kost een week of drie, vier, voordat een echte verandering een beetje gewoon gaat worden. De tijd van voorbereiden hebben we denk ik echt nodig om te kunnen slagen in onze denk- en gedragsverandering,
We vallen trouwens n d prijzen wat regen betreft. Het front houdt blijkbaar van ons en schuift eigenlijkniet op. Het regent al de hele middag. Een deel ervan heb ik liggen rusten en geslapen. We hoeven er. Iet meer uit vandaag, dus ik heb echt soepel binnenkomertjes an! Eten bij het eetcafé op onze camping besteld voor 18.00 uur. Mmmm. Ik krijg carpaccio met sla (plus tomaatjes natuurlijk). Mijn lief neemt een simpel frietje met een kipcorn geloof ik.

Later vast weer meer van mij!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 16:14    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Op welke camping zitten jullie? Stad?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 19:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedenavond,
Dymphie stelde zich al zo netjes voor de 28ste, laat ik dat ook maar doen.

In de eerste instantie ben ik hier gekomen omdat ik wilde stabiliseren na succesvol afvallen met Straigth Away met hulp van de leden; maar dat komt niet van de grond. Er schijnt hier niemand SA te volgen.
Niet erg, er zijn zoveel anderen. Inmiddels ben ik op mijn streefgewicht en begonnen met stabiliseren, 'with the help of my friends' en een ander sprintje hier.

Ik ben 67 jaar zo'n 20 jaar geleden afgekeurd, bijna 47 jaar getrouwd, vrijwillig kinderloos en een ervaringsdeskundige met dus gewichtsproblemen.

Judith Beck ken ik van faam. Heb het boek al jaren maar niet gelezen. Nu heb ik ook het werkboek gekocht.
Wat mij betreft hoeven we niet volgende week te starten, ik heb nog wat andere 'projectjes' lopen. maar kan wel.

O ja, ik ben een digibeet, maak veel spelfouten of onjuiste zinconstructies door altijd de mij vergezellende haast.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 21:53    

Reageer met quote
Hoi Astride, wij kamperen momenteel op Vlugtenburg aan de buitenkant van s Gravenzande. Dat doen we nu al een jaar of zeven, waarbij ik nu drie jaar geleden na een heerlijk rondje fietsen door de duinen op mijn fiets uit de bocht vloog bij een te scherpe bocht naar links, omdat ik schrok van een echtpaar dat hun hond uitliet en zeer breed over de weg bleef lopen, waardoor mijn weg een beetje boel geblokkeerd werd. Ik viel om en schoof op mijn linkerkant de berm in, waarbij ik meteen voelde dat ik geen breuken in mijn arm of been had, maar wel erg pijn aan mijn ribben voelde. Daar heb ik lang last van gehad, en met mijn versleten linker knie was dat lange tijd behoorlijk moeizaam. Ik durfde indertijd niet naar een dokter. Vraag me niet arm. Er zat veel angst in mij voor het onbekende. Toen ik twee maanden daarna door een hersenbloeding geveld werd, was het een ander en heftiger verhaal, maar wel duidelijk: tot hier toe, en hoe verder nu.
Er kwam ook een soort berusting over me. Ik hoefde niet meer mee te doen in het tempo van mijn omgeving. Alles viel stil. En ik was een soort van blij met de rust die ik eindelijk kon,, mocht, maar ook moest nemen om mijn uitgeputte lichaam de kans te geven om te herstellen. Ik ben linkszijdig verlamd geraakt en de sturing in mijn linker arm is minimaal, , die in mijn linkerbeen ietsje beter, maar mijn versleten knie maakt geen orthopeed enthousiast om die aan te pakken. De banden zijn niet best en mijn spieren zeer zwak.
Ik heb het geluk dat ik wel goed kan praten en denken, al moet ik er voor waken da ik me niet mee laat slepen door mijn omgeving die niet beperkt is. Op mijn tijd neem ik dus een time out.

Enfin, vanmiddag bleef het regenen en was er voor ons geen uitdaging om er nog even uit te gaan. Ik heb gerust en geslapen en we hebben een maaltijdje besteld en gehaald. Morgen bekijken we hoe het verder bevalt. Als het net zo lang blijft regenen, gaan we in de loop van de dag naar huis n zien we wel hoe de week zich ontvouwt.
In ieder geval ga ik morgen de eerste hoofdstukken nog eens lezen van Judith Beck, om weer te ervaren hoe het ook weer zat met de voorbereiding op de weken met de dagelijkse opdrachten. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 22:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wouw, je bent een kanjer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 22:47    

Reageer met quote
Zal ik ook maar weer eens een rondje voorstellen doen dan? Lachen

Ik ben Flying Missy, alias van de eerste hond waar ik mee aan wedstrijd flyball heb gedaan. Lach Ik heb momenteel twee honden, labradors, waar ik jachttraining en flyball mee doe. Dat zorgt voor lekker veel beweging en dat helpt ook bij het afvallen.
Moet nog ruim een half jaar werken, ik ben verzorgende, vaste nachtdienst, in een verpleeghuis. Heb laatst mijn 40 jarig jubileum gevierd. Nu kijk ik uit naar mijn pensioen.
Zodat ik lekker kan kamperen in de zomer en genieten van de natuur. Daar houd ik erg van. Ik maak muziek bij een harmonie orkest. Ik speel altsax en dwarsfluit. Dus vervelen ga ik me na mijn werkzaam leven vast niet. Lachen
Gehuwd, 2 kinderen, waarvan 1 met een 'rugzakje' en twee al bijna volwassen kleindochters.
Ik heb lang khd beperkt gegeten, maar sinds een x-aantal jaren eet ik geen vlees meer. Daarom eet ik nu met mate wel khd, vleesvervangers, volkoren brood of zilvervlies rijst of meergranen pasta. En peulvruchten. En ook wat meer fruit. Anders kom ik niet aan mijn voedingswaardes immers. Ik ben ongeveer 3 kilo aangekomen daardoor, die ik er dus ook niet zo goed meer afkrijg.
Dus is nog eens goed naar mijn gedrag en denken kijken misschien een zetje dat ik nodig heb om toch nog wat gewicht te verliezen. Ik heb namelijk ook arthrose in mijn linkerknie. En dus is minder wegen ook beter dan. Lach

Gisteren niet gelukt om te lezen, dus dat ga ik zo eerst doen. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2021 0:34    

Reageer met quote
Wat een fijn cluppie om mee te starten!

Mijn voorstel is om het advies van Judith op te volgen door ons de komende twee weken te gaan voorbereiden op de 'echte' opdrachten. Bij het lezen van deze inleidende teksten gaan we ongemerkt misschien al aan het werk om anders over eten te gaan denken en er tegenaan te kijken. Ik ben benieuwd wat jullie van die eerste hoofdstukken vinden, wat je erin aanspreekt. of en wat je er al mee kunt, maar vooral ook wat voor soort gedachten er bij je opkomen.

Veel succes!

Ik lees het graag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2021 22:40    

Reageer met quote
Ik was begonnen met lezen en kwam in het eerste hoofdstuk tegen dat ook minder goede favoriete voeding gewoon mogelijk is. Dat we ons dan moet beperken tot een redelijke portie en dat we er dan ook echt van mogen genieten.
Met jullie wil ik mijn dropjes verslaving delen. Het is heel lang zo geweest met mij; of ik at een zak vol drop leeg, of ik at geen drop. Een tussenweg was er niet. Rollende ogen Tegenwoordig, winst van eerder werken met het plan van Judith, kan ik elke dag 3 dropjes nemen. Daar verheug ik me op en ik geniet ervan. En het mooiste is, het gebeurt bijna nooit meer dat ik 'doorsla' Dus toen ik dat las kreeg ik gelijk weer meer motivatie om het allemaal nog eens te herhalen. Want het levert mij dus mooie dingen op. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 1:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 44, 45, 46  Volgende
Pagina 3 van 46