Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Judith Becks dieetoplossing opnieuw oppakken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 49, 50, 51  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Blij mee!!
Wel vind ik het jammer dat ik niet bij de rest van die emoji's kan komen.

Dag 8.: eerste week voorbij. Waren er bij jullie ook momenten waar je heel erg blij van werd dat het je toch maar lukte? Of waren er ook dingen bij die onverwacht meevielen?

De volgende week van voorbereiden is begonnen!

De opdracht vandaag is een pittige. Er zit best veel werk aan, vooral voor wie niet zoveel heeft met plannen en vooruitkijken, én met het bedenken en opschrijven van die plannen.
ohhh ohhh
En voor de anderen is het gewoon echt ook veel werk!

Maar:
Tijdens het hele traject met Judith zen ook voor jezelf daarna, kun je er erg veel profijt van hebben.
Als je een apart schrift hebt aangelegd, of nog gaat doen, kun je later ook altijd nog even terugkijken hoe je het in het begin aanpakte. Altijd leerzaam!! Zet m op!!

Dag 8: maak tijd en vrij voor je dieetplan.

Erg belangrijk om er rustig voor te gaan zitten, de teksten in het boek goed te lezen ( handig: meteen opschrijven wat je aanspreekt, of waar je mee verder wilt) en erover na te denken hoe je het goed wilt gaan regelen voor jezelf.

Bedenk hoeveel tijd het je per dag kost om:
* je maaltijden te plannen ( ik moet ze eerst nog bedenken...)
* boodschappen te doen
* de maaltijden klaar te maken
* te gaan zitten en je maaltijd langzaam op te eten
* aan lichaamsbeweging te doen ( hé, iets erbij!!)
* je dagelijkse actiepunten af te werken en af te vinken

(ja, en dan moeten de meesten van ons ook nog gewoon werken...)

Bij mij vliegen de ondermijnende gedachten aan alle kanten binnen, maar ik hak alles bij de opdracht voor vandaag liever in stukjes. Eerst ga ik de teksten rustig lezen. ja, het zijn veel letters, maar ik vind het goed voor mezelf als ik daar dus even rustig de tijd voor neem. Ik kom er echt wel een keer doorheen. Daarna neem ik een volgend stapje. En zo door.

Ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken. ( ik hoop dat ik niet te schooljufferig bezig ben, maar anders trekken jullie me maar hard aan mijn haar of aan de bel...)

Lieve groet en geeft niet op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 14:22    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Plannen is het ergste niet, dat kan ik goed, maar bedenken WAT ik dan moet eten bij elke maaltijd. Het draait toch vaak uit op standaard dingen. Ik eet als ik vrij ben 2 keer per dag (ontbijt/brunch) en avond eten. En dan eet ik 1 keer fruit meestal. En 1 keer een 'verboden/slecht' ding wat ik lekker vind. En wat mag van Judith.
Voorbeeld van vandaag; 2 volkorenbrood, dun margarine, kaas en veggie filet americain. Mandarijntje. Vanavond kapucijners met vega speckjes en zuur/uien. In de avond mag ik dan tot 3 zoute ballen. Of 2 koekjes, of 2 andere snoepjes. Bij de koffie. Of in plaats daarvan wat noten of een klein schaaltje chips bij mijn suikervrije frisdrankje. Ik mag het, maar ik doe dat dus niet altijd.
Alleen het broodbeleg veranderd en het avond eten. De rest houdt ik zo, ipv mandarijn soms een appeltje en heel af en toe een banaantje of wat druiven. Ik slik in de R maanden een multivitamine. En elke dag magnesium.
Doen jullie dat ook op deze manier? Als ik werk eet ik trouwens 3 keer op een dag. Anders trek ik het niet. De brunch gaat mee naar het werk. Avond eten blijft gelijk -al neem ik vlak na het opstaan toch vaak een kleiner portie- extra is dan 2 roggecrackers met hartig beleg in de ochtend als ik thuiskom. Anders kan ik niet slapen van de rommelende maag.
Met mijn gewicht gaat het goed zolang ik me aan die planning houd. Maar als ik dat loslaat................ Rollende ogen

Daarom is het goed om de puntjes op de i te zetten weer. Lachen

Boodschappen doe ik elke dag vers voor het avondeten en eens in de twee weken de 'voorraad' dingen zoals wasmiddelen en koffie, de snoepjes en koekjes etc. etc. Eens in de week haal ik 3 volkoren broden. Die leg ik in de vriezer.

Overigens ik ben extra gaan wandelen elke dag. Om de gewoonte aan te leren voor als ik over een paar maanden met pensioen ben. Dan valt een deel van mijn beweging immers weg. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 16:15    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Klazina54 schreef:

Waarom moet je 6x eiwitrijke maaltijden nemen, door je maagverkleining
Vraag .

Omdat ik minder eet, mijn maag is kleiner gemaakt dus ik neem ook minder (snel) voeding op. Vitamines vul ik aan mer vitaminepillen maar voor eiwitten is er niets.
Het is toch wel belangrijk dat ik mijn spiermassa houd. Voor de energie, om mijn lichaam sterk te houden (heb ik wel nodig Lach ) en voor de verbranding. Ik moet dus iedere maaltijd eiwitten eten en proberen minimaal 70 gram per dag binnen te krijgen.
Het voordeel is dat eiwitrijke voeding goed vult.

Misschien voor jou ook een idee om 6x te eten?
Als ik moet werken is het ook op onregelmatige tijden. Ik eet dan iedere 2.5 a 3 uur iets. Soms wat meer, soms wat minder.
Ik werk lange dagen en dan eet ik ook wel 7 keer op een dag ander hou ik het niet vol en pak ik verkeerde dingen.
Dat ben ik dan liever voor. Als ik om de 2.5 a 3 uur eet dan KAN ik geen honger hebben. Dus als ik trek heb dan pak ik maar wat drinken. Idee

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 16:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Even wat uitleg over mijn 6 eetmomenten.
Het zijn kleine porties hoor.
Voorheen at ik s avonds mijn warm eten en daarna een toetje.
Nu eet ik dat toetje middags.

Een voorbeeld menu is bijvoorbeeld.
# Kwark met muesli waarbij ik op let dat er zo veel mogelijk eiwitten in zitten. Soms doe ik daar een paar druiven/mandarijntje of aardbeien door,
# tussendoor een koek met eiwitten
# tussen de middag een beschuit of cracker en een broodje die ik door midden snij. Hierop 2/3 met vleeswaren/kaas voor de eiwitten en 1/3 met iets zoets. Na een half uur een beker karnemelk.
# s middags een toetje of een koekje met daarbij wat fruit.
# savonds eet ik mee met het avond eten. Hier zijn de eiwitten dus ook weer het belangrijkste al valt vlees heel zwaar. 1 ons vlees red ik niet om op te eten. Daarbij nog wat groente en een kwart aardappeltje.
# rond 9.00 maak ik nog wat lekkers.
Een schaaltje met blokjes kaas en wat cherry tomaatjes of druiven.
Of een eitje met een beetje ketchup, of ik smeer een paar toastjes.
Een stuk of 3 per persoon.

Het valt dus wel mee wat ik eet. Maar mijn oventje brand wel door.
Dit heb ik ook wel nodig hoor. Als ik werk (ik werk dan lange dagen) dan heb ik als extra’s ongezouten nootjes mee. Daarvan zit ik snel vol. Ook heb ik nog een proteïne reep achter de hand. Ik kijk dan wel goed dat die niet vol zit met suiker. Anders ken ik net zo goed een sticker kopen.

Dit is dus ook mijn dieet. Als het niet goed gaat heb ik als tweede dieet achter de hand dat ik op het Voedingscentrum.nl moet invullen wat ik eet. Meestal zie ik dan waar het fout gaat en gaan mijn ogen weer open.

Ik hoop dat ik ook weer snel kan wandelen en fietsen. Ik mis het echt. Sinds vrijdag heb ik een hometrainer in huis maar ik krijg de trappers nog niet rond. Geduld…

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 20:04    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
@:Klazina: het was dus 'Informatie, etc., etc,'.
Sorry, dacht ik eens iets te weten over hoe deze site werkt en dan dit weer. Terwijl ik verscheidene keren Ellen of Dipinipi heb weten te bereiken.
Maar je hebt het uiteindelijk gevonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 okt 2021 22:46    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Dit heb ik gelezen van kaatje past goed bij JB .

Als je denkt dat je honger of trek hebt, ga dan eens bij jezelf na hoe lang het is geleden dat je een maaltijd hebt gehad. Je voedsel blijft tot 3 uur in je maag, dus als je anderhalf uur na je warme hap al honger hebt is het waarschijnlijk iets anders. Neem een groot glas water en stel je eetdrang 20 minuten uit.

Probeer te leren voelen wat honger is. Is het een trekkerig rommelend gevoel in je maag? Gaat het niet over na dat glas water? Misschien ben je eigenlijk moe of heb je slaap, klinkt gek maar het komt voor dat we dat verwarren met honger. Leer luisteren naar je lichaamssignalen. Dat kan zomaar een paar maanden duren, laat je niet uit het veld slaan, gewoon blijven oefenen.

Als je honger hebt moet je eten: het is namelijk een signaal van je lichaam dat het voeding nodig heeft. Kies dan iets waar je lijf iets aan heeft, dus waar voedingsstoffen in zitten. Geen chips, drop, snoep en patat, maar een bruine boterham met kaas en een tomaatje bijvoorbeeld.
Als je het ervoor over hebt tijd te besteden aan iets gezonds voor jezelf klaarmaken, is het meestal wel honger.

Ga je op zoek naar "iets" bedenk dan dat dat geen honger is, maar "hoofdhonger": onrust. Je weet wel, als je alle kastjes opentrekt naar iets waar je zin in zou kunnen hebben...
Probeer na te gaan wat dat gevoel veroorzaakt: verveling, boosheid (op jezelf of iemand anders) slaap, stress, dorst, verdriet. Ook dat vergt oefening, maar als je de oorzaak leert kennen, dan kun je er ook iets aan (proberen te) doen.

Ga als je een snaaibui voelt opkomen iets doen: e-mailen of een brief schrijven, strijken, de was vouwen, je vriend(in) bellen, een puzzel maken, een spelletje kaarten, of neem een douche, poets je tanden, loop een blokje om, maar ga NIET op de bank zitten met een boek of voor de buis hangen.
Tenzij je het aandurft om die snaaibui over je heen te laten komen in de zin van dat onrustige gevoel "uitzitten'.

Geloof me: het gaat over als je er niet aan toegeeft en je zult je daarna beter voelen. Omdat je er niet aan hebt toegegeven én omdat je je niet schuldig voelt omdat je toch die zak chips/drop weer niet hebt kunnen weerstaan. Want zo werkt het meestal wel, dan voelen we ons schuldig, vinden we onszelf een slappeling zonder discipline en doorzettingsvermogen en praten we onszelf de put in, wat weer een vreetbui veroorzaakt.

Gooi al het "verboden" voedsel weg of doe het bij elkaar in een kastje of trommel en berg het hoog of achterin op. Als je er maar niet makkelijk bij kunt.
Plak briefjes op die trommel of kast waar je liever niet aan wil komen met positieve teksten: IK KAN HET! of IK WORD SLANK! of IK HEB DIT NIET NODIG! Klinkt misschien een beetje kinderachtig, maar het werkt wel. Zo creëer je een extra drempel en herinner je jezelf aan je doel: afvallen en slanker en gezonder worden.

Bedenk van te voren wat je wil gaan doen als je een bezoek, verjaardag of uitstapje hebt. Wat gaat moeilijk worden en waarom en wat zou je er voor oplossingen voor kunnen bedenken. Schrijf ze op en neem desnoods dat briefje mee.

Vraag aan je familie, vriend(en) en collega 's je te steunen in je strijd tegen de kilo's. Door je geen dingen (die je nu liever niet wil eten) voor te zetten of zelfs aan te bieden als je moeilijk Nee kunt zeggen.

Ga na wat je valkuilen zijn en hoe je daarmee om kunt gaan. Is het moeilijk om Nee te zeggen als je (schoon)moeder zegt: "maar dat heb ik speciaal voor jou in huis gehaald" of als je vrienden zeggen: "doe niet zo ongezellig, neem nou ook iets!"
Als je van te voren kunt verzinnen wat je daarop zou kunnen zeggen, voel je je niet zo voor het blok gezet.
Dat is ook de reden om je omgeving in te lichten, dan kun je ze er op wijzen dat ze je niet steunen, terwijl ze dat wel beloofd hebben.

Praat jezelf geen minderwaardigheidsgevoel aan als je 'de fout in gaat'. Denk niet: "nou heb ik het verpest, wat maakt het allemaal nog uit" want dan gaat de rem eraf en ben je weer terug bij af. Bedenk dat je je best doet, dat het nu even niet gelukt is, probeer ervan te leren (waarom lukte het niet?) en pak de draad meteen weer op.

Beloon jezelf als het goed gaat, dat kan met hele kleine dingen en hoeft geen geld te kosten. Bijv. als je een heel moeilijke snaaibui hebt weten te weerstaan kun je jezelf belonen met een lekker bad en genieten van de tijd die je voor jezelf vrijmaakt en het gevoel van luxe dat het je oplevert. Of voor elke ons die je bent afgevallen stop je een knikker of mooie steen in een glazen schaal, en dan kijken hoe snel die schaal vol raakt. Of elk pond levert je een massage op van je man of vriend...

Succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 9:26    
Vrouw Weeggegevens   Klazina54
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gewoon gezond

Reageer met quote
Het gewicht is al aangepast, snelle Ellen. Bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 9:27    

Reageer met quote
@Klazina, fijn dat het gelukt is met je gewicht. En inderdaad, een heel goed stuk van Kaatje! Erg blij
Het komt verderop ook nog aan de orde en we krijgen over honger en trek ook nog een beste opdracht!

Ik ga het sprintje nu sluiten .

Veel plezier allemaal met het werken met jezelf en met Judith!. Mijn stukje over de opdracht van vandaag schrijf ik straks apart.

Laatst aangepast door Dymphie op di 26 okt 2021 9:53, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 9:38    

Reageer met quote
Sprintje gesloten. Samen al 6 kilo kwijt!! Duim omhoog!!

Dag 9. Kom In beweging!

Eerder het boek staat op p 26 en 27 staat beschreven hoe je je bewegingsplan kunt inrichten. Het is de bedoeling om minstens drie keer per week een half uur te bewegen, met daarbij iedere dag een beweegmoment. Kies een vorm van bewegen die je fijn vindt. Geef niet toe aan ondermijnende gedachten die je van het plan af proberen te houden. Maak je motivatiekaart: Blijf in beweging, wat er ook gebeurt!! Zet jouw moment van bewegen ook in dje dagschema, en maak er een ' sport' van om te kijken of je tussendoor ook wat extra kunt doen. Bv vaker d3 trap nemen, evt, halte eerder uitstappen, je automatisch verder weg zetten bij het winkelen, een ommetje extra maken als je tijd over hebt en het lekker weer is, enz. Maak het leuk voor jezelf en geef jezelf je compliment! Succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 9:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een mooi stukje van Kaatje zeg. En wat heeft ze gelijk.
Ik weet niet of het uit het boek van Judith komt maar wat ik mij altijd bedenk… trek is net als jeuk (meestal)
Als je er geen aandacht aan geeft, of afleiding zoekt verdwijnt het vanzelf weer.

Nu moet ik er aan denken dat ik die “kunst” ook toepas als ik slecht slaap en midden in de nacht klaarwakker ben.
Ik probeer dan ook afleiding te vinden in plaats van om mij druk te maken dat ik niet kan slapen. Ik blijf gewoon liggen en accepteer dat ik wakker ben. Ik probeer bewust met een buikademhaling mij te ontspannen of mijn gedachtes naar een inspannende bezigheid te sturen. Meestal val ik weer in slaap. Dit lukt niet als ik mij erger en ga liggen draaien.

Nou ik heb de eerste week doorgelezen. Ik ben er weer helemaal in. Eetschema maken en mij er aan houden.
Mijn eetporties dan wel niet veel maar ik kan wel de hele dag door eten en als ik niet uit kijk zitten de kilo’s er zo weer aan.
Nu eerst maar eens mijn groene emmer bijvullen.
De buren hebben als hobby om bij de jumbo te kijken wat er op houdbaarheidsdatum in de koelschappen ligt. Dit mag je gratis mee nemen. Vorige week hadden ze appeltaart mee, afgelopen weekend kregen we 3 x 500 gram kipshoarma wat ik in de vriezer heb gedaan. En nu kwamen ze met een oranje koek.
Ik ben de enigste die dit lust dus waarom heb ik het ook aangenomen? Stom
Ik kan ook Nee zeggen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 okt 2021 10:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 49, 50, 51  Volgende
Pagina 19 van 51