Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik vind mijn coaches ook altijd hier. Erg blij

Alles staat in mijn telefoon. Zo heb ik het tenminste bij de hand altijd. En alles is up-to-date hoor.

Zittend eten doe ik altijd tegenwoordig. En mezelf een compliment geven als het goed gaat........... soms.
Schaam Schaam Lachen

Ik heb nog geen eetplan voor morgen. Ben laat thuis, hele dag wedstrijd en dan eet ik overdag al meer khd uiteraard. Misschien in de avond dan maar (idee van weegclub vriendin) een omelet met wat groente erdoor. En dan fruit als dessert. Dan ben ik moe en ga ik vroeg in bed, zodat ik in de avond niet meer kan eten.
Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 17:30    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Dymphie wat fijn! en heel goed om meer rust in te bouwen.
Een mooie niet meer de hele dag met eten bezig zijn!
Hier merk ik echt verschil met m'n eerste ronde Beck, toen moest ik over elk dingetje moet nadenken, en veel weerstand bieden aan alle cravings. Tegenwoordig plan ik m'n maaltijden in en dat is het. Zo fijn!
Anneke komt goed hoor, je hebt allang laten zien dat je het kan.
FlyingMissy dat klinkt als een mooi plan

Verbind in schrijven
Ik ga manlief en jullie hier vragen om mijn dieet coach te worden
Manlief de eerste ronde Beck gevraagd. En dat was heel fijn, hij is van nature slank en het was voor ons beiden eye opening hoe bepaalde vaardigheden voor hem heel gewoon zijn en voor mij echt nieuw. Ook het verschil in kijken naar eten wat ik had gecreëerd. En sommige moeilijke situaties wist hij niet, nu dus wel, maar hij kon praktisch meedenken. En sommige moeilijke situaties wist hij juist wel, waar ik niet bewust van was.

To do lijst:

X Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
X Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
X Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer)
X Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag ( meeste keren)
X Ik heb gekozen voor een dieet coach
X Ik heb stappen genomen voor steun

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 18:14    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 7 28-4 breng je omgeving in orde
Het is vooral belangrijk om omgevingstriggers te vermijden wanneer je begint met je dieet.
* Verleidelijk voedsel of niet halen of neerleggen waar je ze niet gemakkelijk ziet en gezond voedsel vaak in jouw zichtveld.
* Rankschik je borden anders, de kleinere borden op een plek die je als eerste zal pakken
* Doe aan creatief probleem oplossen, kinderen eens in week meenemen naar winkel eens per week waar ze een portie snoep kunnen halen. Op die manier ligt het niet los in huis
* vraag op werk of snoeppot uit het zicht kan

Saboterende gedachten:
* Als ik veranderingen maak dan moet ik mensen vertellen dat ik wil afvallen.
vs. Wat is het probleem nu werkelijk? Het ergste dat kan gebeuren is dat iemand mild kritisch is als ik niet afval. Aan de andere kant, is dit programma precies wat ik nodig heb om het wel te laten slagen. Als ik vertel dat ik meer gezond wil eten, gaat bijna niemand tegen in. Het zal me helpen als ik niet steeds overal verleidelijk voedsel zie staan.
* Ik zou andere mensen er niet mee lastig moeten vallen.
vs. Wie val ik nu het meest lastig? Hoe lastig zijn deze verandering nu daadwerkelijk tegen het enorme voordeel dat ik er van heb? En anderen kunnen hier ook van profiteren.
* Als ik ga vertellen dat ik wil afvallen, gaan andere commentaar leveren op wat ik eet.
vs. Ik kan vragen: “het helpt mij als je geen commentaar levert op wat ik wel en niet eet – kan je dat voor mij doen?”
* Ik zou niet mijn behoefte boven dat van mijn gezin moeten stellen
vs. Ik mag werken naar een doel dat belangrijk voor mij is. Het is oké om aan mijn behoeftes te voldoen. Plus, mijn gezin heeft geen junkfood nodig. Zij zijn ook beter af zonder.
* mijn gezin of medewerkers worden boos om deze veranderingen
vs. denk ik realistisch? Hoe boos kan iemand nu daadwerkelijk worden en voor hoelang? Is het redelijk als ze boos worden? Weet je nog, ik doe dit niet om anderen boos te maken maar omdat ik het belangrijk vind.
* Ik weet niet of ik mijn omgeving wil veranderen
vs. Dat kan wel zo zijn, maar ik vind het belangrijker om af te vallen. Het kan niet allebei. Ik kan niet geen veranderingen doen en afvallen. Ik ga mijn voordeel response kaarten lezen.
* Ik wil geen voedsel verspillen omdat ik het nu weg moet doen
vs. Als ik het nu niet weg doen, dan verspil ik mijn lijf en dat wordt vet. Wat is beter om te verspillen. Eigen toevoeging: zet het op een weeggeefhoek

Verbind in schrijven:
Ik maak de volgende veranderingen in mijn omgeving........................................................
Ik maak de volgende veranderingen op werk.........................................................................

To do lijst:
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik maak veranderingen thuis
0 Ik maak veranderingen op werk

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 apr 2019 18:33    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Jemig Amypower jij ook al zoveel! Lekker hoor!

Zou je van typen afvallen, haha!
-1.5 kg deze week! en -2cm van buik
Niets anders gedaan dan in voorgaande weken, alleen keertje gezwommen. Gisteren zelfs nog tompouce gegeten en stukje chocola (netjes ingepland)
M’n lijf snapt eindelijk wat bedoeling is
Nu val ik in categorie te zwaar I.p.v. veel te zwaar Applaus

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 8:39    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@kleintje, Wow, jij ook al zo'n mooi stuk er af. Zou toch wel heel gaaf zijn als we van schrijven afvallen Erg blij .
@Anneke. Dat van dat klokkijken herken ik. Heb ik vandaag ook echt last van. Maar niet toegeven he. Het wordt vanzelf minder. Gewoon een kwestie van wennen.

Eigenlijk is mijn eerste reactie op het aantal kilo's dat ik ben afgevallen...dat is me alleen maar gelukt omdat ik ongesteld ben geworden. Eigenlijk is deze reactie helemaal niet eerlijk van mezelf. Het lukt me al maanden niet om af te vallen terwijl ik ongesteld ben omdat ik dan altijd eetbuien heb en daar ook heerlijk aan toegeef. Ik moet mezelf dus eigenlijk een heel groot compliment geven omdat ik dit keer niet aan de eetbuien heb toegegeven. Blijft lastig die complimenten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 9:46    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Eetbuien tijdens de periode is niets anders dan een reden gevonden te hebben waarom je meer mag eten dan ingepland.
Weliswaar zou het zo kunnen zijn dat je onder invloed van hormonen meer trek hebt maar er zijn allerlei technieken om hier niet in mee te gaan.
Zogauw je gedachtes zijn, arme ik, ik heb het al zo moeilijk, heb er altijd last van, over 3 dgn doe ik weer streng dan sta je gelijk 1 - 0 achter.

Buig je gedachte om in: tuurlijk is het lastig, dat merk ik elke maand weer maar ook als het lastig wordt heb ik een doelondersteunend plan!
Ik ga lekker een pot thee zetten en een leuk tijdschrift kopen, ga lekker lang douchen en mijn haar doen, ga lekker lui op de bank filmpje kijken.
Echt het is te leren dat juist in moeilijke tijden, je geen excuus gaat zoeken voor teveel snaaien maar er slim op inspeelt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 10:10    
Vrouw Weeggegevens   FRIDAY

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik kom er nu pas achter dat er weer een Beck-sprintje loopt... Geweldig om je weer zo actief te zien Dymphie!
Heb me aangemeld maar wel in een impuls; ik weet niet hoe actief ik hier kan / wil zijn omdat ik de tijd die ik op de computer zit wil beperken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@Elisabeth. Je hebt helemaal gelijk. Zo ben ik er nu ook in gaan staan. Vandaar dat het dit keer gelukt is om af te vallen. Nu op naar de volgende week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 10:51    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi lieverds,

Ik ben ook even niet zo actief geweest als ik wilde. Zowel als het hier meelezen/schrijven. Sinds een paar maanden steeds kortademig en benauwd, afgelopen vrijdag ontdekt dat het hoogstwaarschijnlijk astma is. Om dat zeker te kunnen weten krijg ik vrijdag een histamintest. Pfff... vervelend. De grap is dat het eerste wat je leest is, u zult wel verdrietig of boos zijn. Dat heb ik dus niet. Ben blij dat het niks ergers is. Al begreep ik wel dat astma ook serieus heftig kan zijn. Zover is het gelukkig niet en laat ik het ook niet komen.

Blij dat ik ervoor heb gekozen om me weer bij jullie aan te sluiten, was ik al een beetje begonnen met beter voor mezelf te zorgen. Ik heb het boek opgediept uit de krochten van het allerhoogste keukenkastje waar de ongelezen kookboeken staan vorige week. Daar vond ik ook het boek terug van Jesse van der Velde, een 21 dagen programma met de meest bijzondere recepten naar mijn idee.

Groot deel van de week gezond eten, met een cheatmaaltijd per week. Drie jaar geleden zou die maaltijd bestaan uit patat met een frikandel, nu hoogstwaarschijnlijk sushi. Als ik het al wil. Moet zeggen dat ik niet precies weet van welk eten ik nou het meest blij wordt ;-) Wel wat ik makkelijk weg eet, zoals een tony chocolonely caramel zeezout. Maar daar krijg ik dan weer maagzuur van.

Kortom het lijkt erop dat ik op het goede moment weer start. Ik ga kijken hoeveel ik bij kan werken, loop nu een week achter op jullie. Weet niet zo goed hoe ik dat het slimste kan doen. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Ik sta totaal achter het idee om elkaars coach te zijn. Vind het fijn om jullie verhalen te lezen, de mooie maar ook de moeilijke.

Nu beginnen met dag 1 in ieder geval. Kijk wel hoe ver ik kom.

Een hele fijne dag alvast,

Marije

Lezen

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 14:22    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Amypower compliment voor jou! Het is je nu gelukt, niet te streng zijn met "ik had dit al eerder moeten doen", het is je nu gelukt!
Vind het ook altijd even extra lastig met menstruatie, laatste 2x is het hier ook goed gegaan
Elisabeth dat is een mooie voor op een response kaartje, check. Dank je wel!
Sixpack heel vervelend astma, gelukkig meerdere gradaties. Hopelijk heb je snel duidelijkheid en helpt een pompje goed.
Wat een verschil er kan zitten in een paar jaar!
Zo te lezen weet je al welk dieet je gaat doen, dus dag 1 + 2 zou je samen kunnen pakken.
ja en dan is het een beetje persoonlijk wat je samen kan pakken.
Zelf had ik dag 6 en dag 7 al geregeld, dus gemakkelijk.
Succes!

Verbind in schrijven:
Ik maak de volgende veranderingen in mijn omgeving; de eerste ronde heb ik de schaal met snoepjes naar zolderkamer gebracht. Heeft mijn man zijn pc e.d. staan. De chips die ik lekker vind en chocola, heb ik manlief laten verstoppen. Ik vertrouwde mezelf niet wetende als ik het op zolder zou leggen. In de vorige Beck ronde alleen chips gehaald die hij lekker vindt, en ik echt niet
Ik heb een extra fruitschaal gekocht, zodat ik vanaf de bank ook een schaal met fruit zie staan.
Nu vertrouw ik mezelf weer met chocola, chips enz. en ligt in de la.
En bovenop de paar dingen die er zijn, ligt een briefje "Heb je het ingepland?" ja, weeg af en leg terug. Nee, geen keuze!
Ik maak de volgende veranderingen op werk, niet van toepassing want geen vaste werkplek.

To do lijst:
X Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
X Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
X Ik eet langzaam, zittend en bewust elke keer
X Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag , meeste keren
X Ik maak veranderingen thuis

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 apr 2019 19:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 8 van 20