Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Mijn motivatie blijft: een lager gewicht zorgt voor minder druk op mijn gewrichten en daardoor mobiel blijven!

Heb geen echt dieet, althans zo voelt het niet, ik eet gezond.
Wil mijn lijf voeden en niet vullen.
Eet niets waar ik het label dierenleed aan kan hangen.
Dus geen dode dieren en producten waar indirect dieren gedood worden en/of onder slechte leefomstandigheden gehouden worden.
Deze vegan stijl bevalt me prima, het lezen van etiketten ben ik inmiddels gewend en ik voel me er goed bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 6:08    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Helder dames!
Flying Missy; te snel eten. Ook staand eten? Die is morgen aan de beurt Cool

Mijn gekozen diëten zijn: calorieën tellen. Elke week bereken ik via online programma hoeveel calorieën maximaal mag eten om 0.5 kg per week af te vallen. Dit voer ik in in myfitness pall, met verdeling van 35% koolhydraten, 35% vetten en 30% eiwitten.
Ik eet 6x per dag: ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten, tussendoor.
Dit doe ik inmiddels 8 weken, en een poos zonder chocola, chips en ijs als restart
Niet meer dan 20 gr. chocola of 25gr. chips eten per week.
Dagelijks max. 2 koekjes, maar vaker neem ik deze koekjes niet dan wel.
Ijs bij uitzondering (wandelingetje naar ijscoman max. 1 keer per week en alleen bij mooi weer, een echt speciaal etentje)

Backup dieet: mocht ik meer dan 2 weken van het gekozen pad af zijn, dan ga ik naar diëtist, waardoor er dus een vaste eetplanning voor me komt.

To do lijst
X Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
X Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
X Ik heb een eerste dieet en een backup dieet gekozen.
0 Ik heb geen diëten onderzocht, want bovenstaande werkt tot nu toe

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 18:45    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 3 24-4: zittend eten

Je voorkomt hiermee:
* snel iets eten bij maaltijd bereiden
* iets van andermans bord pakken
* gratis hapjes in winkel
enz.
Het gaat erom dat je meer bewust wordt van wat je in je mond stopt. Plus je voelt je meer voldaan.
Omdat je minder gaat eten, is het belangrijk om alles wat je gaat eten voor je neer te zetten. Zo voel je visueel meer voldaan.

Saboterende gedachten; schrijf response kaarten als je hier last van hebt. Aantal voorbeelden:
*ik geniet van spontaan op iets kauwen, ik wil niet stoppen met staand eten.
vs. Ik moet zittend eten. Als ik staand eet, merk ik niet op wat ik eet. Ik zou veel te veel kunnen eten, zonder dit te realiseren. Als ik slanker wil zijn, zal ik mezelf deze regel moeten opleggen. Ik wil het gedrag misschien niet opgeven, maar ik zal meer genieten van slanker zijn.
*voor deze ene keer is het oké om staand te eten, de volgende keer zal ik gaan zitten
vs. Voor deze ene keer is niet oke. Ik moet het feit onder ogen zien dat ik waarschijnlijk niet kan afvallen of eraf houden als ik weiger mijn gewoontes te veranderen
*ik heb geen tijd om zittend te eten
vs. Zittend eten is geen keuze. Ik moet mijn tijdschema aanpassen zodat ik wel de tijd heb. Het is essentieel om te beheersen wat en hoe ik eet

Verbind in schrijven
Als ik staand wil eten, dan zal ik ….................................................
Ik ga mezelf herinneren om zittend te eten door.............................

To do lijst:
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik heb response kaarten gemaakt om mezelf aan te moedigen om zittend te eten
0 Ik heb een reminder systeem gecreëerd om mezelf te herinneren aan zittend eten
0 Ik zat terwijl ik at (elke keer, meeste keren, soms)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 18:47    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
Hebben jullie nog tips voor een herinneringsysteem? Ik lees mijn kaartjes gelijk als ik uit bed komt. Dat werkt op zich prima. Ik zit een beetje met die 2de keer lezen. Die schiet er vaak bij mij bij in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 20:23    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@kleintje, super fijn dat je hier de belangrijkste punten per dag vermeld. Ik ben net als jou calorieen aan het tellen. Ik zat heel erg in dubio over een 2de dieet. De dietiste is wel een heel goed idee. Die neem ik van je over

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 20:42    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Alarm in mobiel zetten?
Zelf heb ik reminder op vitaminepil doosje geschreven, die neem ik altijd in na het eten . Zo wordt het een standaard iets bij mij
haha leuk dat je back up hebt overgenomen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Vind het voor iedereen belangrijk om gewoon eens met een diëtist te overleggen of het voedingspatroon goed is.
Wellicht heeft zij / hij ook nog tips en fijn als er met je meegekeken wordt.
Ennuh ik vond het wel fijn als extra stimulans.
3 uur diëtiste op jaarbasis zit gewoon in je basispakket van de zorgverzekering en je kunt er zonder verwijzing heen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 21:40    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik eet nooit staand, maar wel vaak snel snel. En dan eet je vaak toch meer dan nodig. Daar moet ik dus aan werken. Ik weet wel hoe, glas water erbij en zo nu en dan een slokje nemen. Bestek even neerleggen. En als ik dan ook maar 1 keer opschep gaat het al gelijk veel beter. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019 0:09    
Vrouw Weeggegevens   Sixpack
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Lieve allemaal, en Dimphy in het bijzonder.

Waarom? Omdat ik na een paar jaar (!) hier terugkom, met het idee hoe zal ik het eens gaan aanpakken met het grote roze boek in mijn achterhoofd. Tenminste, dat is het volgens mij. Een van de eerste draadjes die ik zie is die van jullie, en ik lees dat Dimphy in een hele pittige tijd zit.

Dus in het bijzonder, heel veel sterkte Dimphy!

Bedankt voor de teksten in het draadje van Judith Beck, ik ga snel inlezen zodat ik met jullie mee kan doen. Ook ooit al eens begonnen, dus moet lukken.

Fijn om samen aan de slag te gaan... <3

Sixpack staat voor ons gezin van zes personen, niet voor mijn mooie platte (AHUM) buikje helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019 8:40    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
WT ontzettend fijn om Judith zo Weerter kunnen aanpakken. Ik hoef het boek er niet eens echt bij te pakken wNt het klinkt allemaal zo vertrouwd. Echt fijn. Ik heb heel veel o ja’s!!
Ik eet dus tegenwoordig alTijd zittend en liep al nooit meer te eten of te snaaien.ik wil nog even kijken naar min voordelen. Toen ik in november ziek werd, woog ik 53 kilo. Daarna ben ik afgevallen tot onder de 50. Toen ging mijn diëtiste op tilt.. en kreeg ik extra snacks als kwaktoetjes en eiwitdranken. Min gewicht h
Ging toen weer omhoog en mijn diëtiste ( helaas wT oudere stempel) was erg tevreden. Maar t ging wel heel hard. Op een gegeven moment zat ik alweer dik boven de 55. Dat wilde ik niet nog hoger. Mijn buik werd dikker en mijn spierenniet. Dus ik heb die drie snacks per dag eraf gepraat bij haar. Ik mocht wel 60 wegen zei ze. Maar daar voel ik me zo opgeblazen bij ikdat. Iniet meer wil. Ok. Compromis voor dat moment. 55 is mijn max.
N A vorige week heb ik me nog niet gewogen maar ik slaalle koekjes af, op eentje per dag na. Gelukkig heb ik er ook geen extra zin in en kan ik me goed beheersen.
Bovendien staat alle koek en chocola in de keuken, en daar kom ik alleen maar met hulp. Verward

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 apr 2019 10:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 5 van 20