Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
H4: hoe gebruik te maken van de Beck dieetoplossing?
Voordat je begint met dit programma heb je nodig:
index kaarten, sticky memo's en een schrift.

Dit programma heeft 42 stappen, de komende 6 weken, elke dag een nieuwe taak/vaardigheid om te leren.
De eerste 2 weken helpen om je voor te bereiden op diëten. Als je al begonnen ben met diëten of gewicht behoud dan blijven deze eerste 2 weken van essentieel belang.

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag

Laatst aangepast door kleintje1987 op zo 21 apr 2019 22:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 22:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 1 Schrijf de voordelen van gewichtsverlies op
Vandaag maak je je eerste response kaart, dit gaat je helpen om je mindset te veranderen.
Response kaarten zijn kaarten die belangrijke geschreven boodschappen bevatten om tegenwicht te bieden aan jouw saboterende gedachten, om jezelf dagelijks te motiveren en om te doen wat je wilt doen. Deze kaarten lees je dagelijks en zijn een essentieel deel van dit programma.
Opdracht voor vandaag schrijf je voordelen van gewichtsverlies op en lees deze voordelen response kaart(en) dagelijks.
Je denkt ze altijd te zullen onthouden, echter het is gemakkelijk te vergeten wanneer er verleidelijk eten aanwezig is of als je last hebt van saboterende gedachten als “is dit nu echt nodig? Het weerstaan van dit voedsel is te moeilijk. Ik wil dit niet doen”
door je voordelen response kaart(en) meerdere malen per dag te lezen, zullen ze in jouw hoofd blijven wanneer het moeilijk voor je wordt.

Hulp bij voordelen opschrijven, hoe zal gewichtsverlies effect hebben op; je relatie, vriendschappen, familie, carriere, energie niveau, hobby's, lichaam, gezondheid, zelfbeeld?
Maar ook cravings zullen verminderen, geen strijd over wel of niet eten, goed voelen wanneer je weerstand biedt aan ongepland eten en niet schuldig voelen omdat je hebt toegegeven aan je craving(s). Voorbeelden zie pagina53.
Deze response voordeelkaarten ga je lezen:
* dagelijks op geplande momenten
* wanneer je aan het worstelen bent met craving, verleiding of saboterende gedachten

Maak een herinneringssysteem om de voordeel response kaarten te lezen, bijvoorbeeld door een alarm te zetten of een post it op te hangen op een plek waar je vaak langs komt.

Mogelijke saboterende gedachten over deze opdracht:
1) Ik hoef mezelf niet te herinneren aan de redenen om af te vallen, ik weet ze wel.
vs. Ik weet ze nu, maar denk aan al die keren dat ik ben afgedwaald van een dieet. Toen dacht ik zeker niet aan al die voordelen. Als ik dat wel had gedaan, was ik nu al slank geweest.
2) ik heb geen zin om al die moeite te doen om voordeel response kaart(en) te maken. Ik doe het later wel
vs. Om gewicht te verliezen, zal ik mezelf moeten trainen om te doen wat gedaan moet worden. Als ik deze taak uitstel, is de kans groot dat ik het helemaal niet ga doen
3) dit is te veel moeite
vs. Hoeveel moeite is het werkelijk?
4) Dit werkt niet voor mij
vs. Ik heb geen glazen, oftewel ik weet niet of dit wel of niet gaat werken. Het enige dat ik weet is dat hoe ik het eerder heb aangepakt geen blijvend resultaat heeft opgeleverd. Ik kan het beter maar doen, wat heb ik te verliezen?

Verbind in schrijven
Ik ga mijn voordeel response kaart(en) lezen op de volgende tijdstippen:.....................................................
Mijn reminder systeem is:.................................................
.........................................................................................

To do lijst:
0 Ik heb mijn voordeel response kaart(en) gemaakt
0 Ik heb deze voordelen ook ergens anders opgeschreven of vastgelegd
0 ik heb een reminder systeem gemaakt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 22:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gedaan Dymphie, komt vast helemaal goed! Geeft mij ook direct stok achter de deur.
Ik zal de avond voordat de dag ingaat posten, dit i.v.m. werk lukt me dat niet in de ochtend op de dag zelf.
En mijn boek is in het Engels, dus mocht iemand denken wat een kromme zinnen, dat klopt Lachen verbeter vooral .

@amy haha! ja heel herkenbaar, maar ik moet zeggen dat dit al een hele poos niet meer is gebeurd bij mij. Maar absoluut een valkuil waarvan ik verwacht nog wel weer eens in te trappen Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 22:22    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Wow, jij bent druk geweest!!
Wel gelijk een mooie voorbereiding op het stappenplan.

Succes allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 23:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Wow, jij hebt een beste aftrap gegeven Kleintje! ohhh

Ik heb net mijn telefoon gecheckt en gelezen. Het meeste klopte nog wel, dus ik heb niet veel veranderd in mijn responses en reminders. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 0:26    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Hier ben ik erg blij mee! Fijjn!
Straks vragen . Goed even i .me opnemen of er ergens een 'ja bij zit en vandaag en deze week weer alert zijn op 'teiggera waar ik van de wijs kan raken.( Wij candaag bij onze jongste.oudste komt ook met gezin. Dan zijn we met ons tienen. Compleet. Rijk gevoel.8k ga wel het ',eten' kiezen dat goed voor me is. Heb net al goed ontbeten. 2 Kilwi's, 34n glas heet water, een glas karnemelk met lijnzaad e n roosvicee lax. Dat laatste is of 3ven nodig voor mijn darmen die anders te lui worden met mij zei is beweging. )
Dank je wel Kleintje voor dit stevige begin! Top!
Fijne dag a allemaal! Zet m op!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 10:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Tuurlijk mensen, goed begin is het halve werk toch. En in dit geval, ook nog eens het meeste werk in het begin Cool

Wat heerlijk Dymphie om met z'n allen samen te zijn, en wat fijn dat je er zo positief naar kan kijken! Fijn dat je met voedingsmiddelen je darmen op gang kan houden.

Mijn triggers:
* Biologisch; ik verwar dorst nogal eens met honger, kortom altijd eerst denken hoeveel ik al heb gedronken op een dag.
* Emotioneel; emoties, vooral bij vermoeidheid, verdriet en 'ik heb het verdiend'.
Voornamelijk deze 2, ben me er bewust van en lukt me tegenwoordig goed om te tackelen. Met af en toe een uitglijder.

Voordelen van gewichtsverlies/behoud
* vrij van verslaafd denken
* minder buikvet
* mooie spijkerbroeken aan
* energiek voelen
* tevreden zijn op het strand
* geen schurende benen
* diabetes voorkomen
* trots voelen
* wens voor 2e kindje
* hartinfarct voorkomen
* beter voor endometriose
* regelmatige cyclus behouden
* maatje kleiner in kledingkast weer passen
* tevreden in spiegel kijken
* weg met de wijde shirts en truien om te bedekken
* nieuwe kleding en lingerie shoppen
* complimenten krijgen
* gezonde zwangerschap

Ik ga mijn voordeel response kaart(en) lezen op de volgende tijdstippen; bij het wakker worden en na het avondeten
Mijn reminder systeem is:de wekker, mijn man en briefje op de pannen.

To do lijst:
0 Ik heb mijn voordeel response kaart(en) gemaakt
0 Ik heb deze voordelen ook ergens anders opgeschreven of vastgelegd
0 ik heb een reminder systeem gemaakt

Laatst aangepast door kleintje1987 op ma 22 apr 2019 21:03, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 20:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 2 23 april: Kies 2 redelijke diëten
Je kiest 2 diëten voor het geval het eerste niet voor jou werkt.
Het maakt niet uit wat, als het maar gezond en gebalanceerd is.
Wees bewust dat er geen magische diëten zijn.
Elke dieet werkt in de kern hetzelfde, namelijk je eet+drinkt minder calorieën.

Twee types diëten:
* dieet waarbij je een voorgeschreven eetplan volgt
Voordeel: je hebt weinig keuze, dit is tegelijkertijd een nadeel creëert een mindset van goed en slecht voedsel
* dieet met een telsysteem, je bedenkt zelf wat je eet zolang je maar binnen een X aantal calorieën eet.
voordeel je past dieet bij jouw levensstijl aan
nadeel het geeft je wellicht te veel flexibiliteit, waardoor je te vaak voor ongezond en niet voedend kiest.

De vraag is functioneer jij beter binnen regels om te volgen? Of functioneer jij beter met meer flexibiliteit?

Wat je ook voor een type kiest, kies in ieder geval een dieet waarbij je gevarieerd voedsel eet. Je kan zeker afvallen met een dieet die niet voedzaam is, maar uiteindelijk zal je lijf in opstand komen, en daarmee aankomen, omdat je te veel van dit niet voedzame eten zal gaan eten.

Hou rekening met de volgende factoren:
- Jouw dieet moet gezond zijn, laat eventueel zien aan professional
- kies een dieet waarin voedsel in zit dat je lekker vindt en gemakkelijk kan bereiden
- kies een dieet dat flexibel is; zodat je in veel verschillende situaties je plan door kan gaan
- kies een dieet waarin ruimte is voor jouw 'niet eten' voedsel, waarin je dit kan inplannen
- Leer van je verleden, bekijk de diëten uit het verleden, hoe goed werkten ze voor jou?

Advies op basis van onderzoek: plan 6 kleine maaltijden op een dag
Kies nu 2 diëten; 1 die je gaat volgen en ander als back up.
Je kiest nu je back up uit, want als het eerste dieet je niet bevalt, is de kans groot dat je stopt met diëten.

Mogelijke saboterende gedachten over deze opdracht:
* Ik wil een dieet proberen die belooft dat ik snel en gemakkelijk zal afvallen. Wat dan nog dat het niet voedzaam en gebalanseerd is? Ik zal toch niet lang op dit dieet moeten.
vs. een vlug dieet is niet gezond, en ik heb het nodig om een (soort van) dieet te volgen voor lange(re) tijd. Beloftes als deze zijn te goed om waar te zijn.
* Mijn dieet zegt dat ik geen ontbijt hoef te eten, ik ga dit overslaan. Op die manier kan ik later op de dag meer eten
vs. Ontbijt overslaan heeft me in het verleden niet geholpen om voor eens en voor altijd af te vallen en/of slank te blijven. Ik moet mijn eetgewoontes veranderen als ik succesvol wil zijn.
* Na het dieet kan ik leren om verstandig te eten.
vs. als ik nu niet hoe verstandig te eten, welk bewijs heb ik dat het straks wel zal leren. Ik moet nu beginnen
* Ik kan alleen afvallen als ik het perfecte dieet vind
vs. Er is geen perfect dieet. Er is niets magisch aan. De formule voor afvallen is het nemen van minder calorieën dan mijn lijf verbrandt.

Zodra ik het feit accepteer dat ik een gezond eetplan voor het leven moet volgen, dan zal afvallen gemakkelijker zijn.

Verbind in schrijven
Mijn gekozen diëten zijn:......................................

To do lijst
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik heb mogelijke diëten onderzocht.
0 Ik heb een eerste dieet en een backup dieet gekozen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 21:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanaf dag 3 ga ik alleen; de opdracht, saboterende gedachten, en to do lijst doen. Het wordt anders wel erg vol en veel om te lezen op forum Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019 22:54    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Nou, ik blijf bij mijn manier van eten; khd beperkt en vegetarisch.

Mijn valkuilen zijn; steeds grotere porties nemen.
Te weinig drinken. Te snel eten (zonder eerst even een stapje terug te doen om te kijken; wil ik dit wel echt eten?

Dus daar moet ik mee aan de slag. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019 0:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 4 van 20