Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Judith Beck Sprintje


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Feetje41
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-1-2016
Berichten: 1412
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik doe graag mee. Wat fijn dat je er weer bent, Dymphie!

_________________

Niets smaakt zo lekker als slank zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 apr 2019 21:04    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 34727
Dieet: Dr. Frank/vegetarisch
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
This is a Holiday weekend for some of you. PLAN IN ADVANCE how you’re going to handle any food events you have on the schedule! Leaving decisions up to chance greatly increases the changes things go south, and making decisions in advance exponentially increases the chances of things going well.

Dit is een feestelijk weekend voor sommigen. Plan vooruit hoe je met eten wil omgaan! Op het laatste moment beslissen vergoot de kansen dat het mis gaat met je eten. Door vooruit te plannen voorkom je dit.

Fijne Paasdagen allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 0:30    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 16-4-2019
Berichten: 248
Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters
Woonplaats: Zwolle


  Reageer met quote
Helemaal mee eens Flying Missy. Ik ben er nu wel achter dat ik echt van tevoren moet plannen. Doe ik dat niet dan neem ik steeds kleine dingetjes waardoor ik aan het einde van de dag toch weer veel te veel gegeten heb. Ik vind het vooruit plannen best lastig, maar ik ga me er wel aan houden. Plannen jullie ook allemaal vooruit?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 6:41    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3650
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Toen ik net begon met afvallen maakte ik elke dag een eetplan, dus schreef dat ook netjes op en vinkte af.
Nu ik inmiddels 3 jaar stabiel ben plan ik wel elke ochtend de warme maaltijd, ga ik dat doen als ik moe en hongerig ben dan kies ik snel, makkelijk en dus ongezond, maar schrijf dat niet meer op.
Inmiddels eet ik elke dag zo n beetje hetzelfde dus meer dan de warme maaltijd is er niet meer te plannen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 7:36    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 527
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
Ik maak elke dag een eetplan.
Begonnen met plannen in myfitnesspall zodat ik hoeveelheid calorieën, koolhydraten, vetten en eiwitten kon zien. Vervolgens schreef ik op papier, zodat ik de volgende dag kon afvinken.
Dit gedaan omdat ik nogal een ster ben om dan planning om te gooien, want ach zitten toch evenveel calorieën in. Dat klopte ook wel, maar altijd was ik aan het verschuiven voor een ongezonde keuze. Ik heb dit een maand gedaan. Inmiddels doe ik alleen myfitnesspall, merk ik dat ik weer begin te schuiven, dan doe ik voor de volgende weer opschrijven en afvinken.

_________________

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 10:39    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 16-4-2019
Berichten: 248
Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters
Woonplaats: Zwolle


  Reageer met quote
@Kleintje1987 dat verschuiven herken ik heel goed. Ben ik ook echt een kei in. Een mini-marsje heeft ongeveer evenveel calorieen als een boterham

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9662
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: de Liemers (Duiven)


  Reageer met quote
Top Dat zou ik heel fijn van je vinden. Met elkaar komen er er vast uit want er zitten best veel oudgedienden van Judith in dit sprintje. Ik ben er blij mee!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 19:58    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 527
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
H1 De sleutel naar succes
Cognitieve therapie is een psychologische behandeling dat jou zal helpen om succesvol gewicht te verliezen en het eraf te houden. Het helpt je om saboterende gedachten te identificeren en hoe je er effectief op kan reageren. Je voelt je beter en je gedrag draagt bij aan je doel.
De manier waarop je denkt over voedsel, eten en diëten heeft invloed op jouw gedrag en hoe jij je voelt.
Beck dieetoplossing richt zich op het hoe van diëten, hoe ontwijk je cheaten, hoe weersta je verleidelijk eten en hoe ga je omgaan met honger, craving, stress en sterke negatieve emoties zonder je te storten op eten voor troost. Je leert hoe je dieet en bewegingsplan te volgen wat er ook gebeurt. Je leert te denken als een slank persoon. Deze strategieën vragen om oefening, maar met de tijd worden ze automatisch.
Mensen die worstelen met gewichtsverlies hebben een mindset die hun poging saboteert, zoals:
* ik weet dat ik dit niet moet eten, maar het boeit me niet
* voor deze ene keer kan ik dit best eten
* het is zo'n zware dag geweest. Ik verdien het om dit te eten
* ik kan dit eten niet weerstaan
* ik ben overstuur, ik moet eten
* ik heb iets gegeten dat niet mag, dan kan ik net zo goed door blijven eten. Deze dag is al verpest
* dit diëten is te moeilijk, ik wil dit niet meer
* ik ga nooit afvallen
Het programma duurt 6 weken en helpt je ontdekken welke saboterende gedachten jij hebt en hoe deze te veranderen in helpende gedachten. Dit programma leert jou vaardigheden om af te vallen en op gewicht te blijven.[/u]

_________________

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 20:42    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 527
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
H2 Wat jou nou echt laat eten
Heb je wel eens het idee dat je automatisch eet, alsof het buiten jouw bewustzijn om gebeurt?
Veel diëters ervaren dit. Het goede nieuws is dat het niet automatisch is.
Je beslist niet of je hart klopt, dat gaat automatisch.
Je beslist wel om te eten.
Je hebt altijd eerst een gedachte voordat je eet.
Gedachten die leiden tot niet helpend gedrag (namelijk te veel eten) zijn niet saboterende gedachten
Gedachten die leiden tot helpend gedrag zijn helpende gedachten.
Voorbeelden van saboterende gedachten:
* saboterende gedachten moedigen je aan om te eten ; ik weet dat ik dit niet zou moeten maar het is oké omdat.....en dan komen er smoesjes....
* Saboterende gedachten ondermijnen je vertrouwen; ik ben zo zwak, ik ga nooit afvallen, ik kan net zo goed gelijk opgeven
* saboterende gedachten laten toe om het advies in dit boek naast je neer te leggen; ik hoeft dit niet te doen, heeft toch geen nut/ik kan dat al
* saboterende gedachten verhogen je stressniveau; afvallen kost tijd en energie. Hoe je denkt over niet dieet gerelateerde situaties kan je stress verhogen of verlagen
“het is oké om sterke en zwakke punten te hebben” vs. “ik moet het altijd perfect doen”

Als je de triggers, die saboterende gedachten oproepen en leiden tot niet helpend eetgedrag, kan identificeren, dan kan je deze triggers minimaliseren of jouw reactie hierop veranderen.
Er zijn verschillende soorten triggers:
* Omgeving, zien of ruiken van bepaald eten.
* biologisch zoals honger, dorst of craving
* mentaal zoals denken over voedsel, lezen erover, terugdenken aan laatste keer dat je bepaald voedsel at of wanneer je je misdeeld hierover voelde
* emotioneel; emoties, zowel boos bang bedroefd blij als verveeld
* sociaal; sociale druk
Dieetoplossing laat je zien hoe om te gaan met triggers door leren om te gaan met:
* aanpassen van je eetomgeving
* tolereren van honger en craving
* anders denken over voedsel
* omgaan met emoties op een productieve manier
* gezond eten prioriteit te geven voor het plezieren van anderen of voldoening geven aan een bepaald verlangen

Trigger: iemand biedt je een plak cake aan
Gedachte dat ziet er goed uit
beslissing ik denk dat ik het ga aanvaarden
gedrag je eet de cake

soms zal je de strijd aangaan “het mag niet”, dit geeft spanning.
De beslissing om te eten vermindert de spanning, net als de beslissing om niet te eten.

_________________

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 20:46    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 527
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
H3 Hoe slanke mensen denken

Denk na over de volgende vragen:
1)Eet je soms terwijl je geen honger hebt? Met andere woorden, kun je gemakkelijk het verschil zien tussen honger en will eten eten?
2) Ben je soms bezorgd dat je geen gelegenheid hebt om te eten? Gedachten als: “Wat als ik straks honger krijg?”
3) Eet je soms voorbij het punt van mild vol zijn?
4) Hou jij jezelf voor de gek wat betreft je eetgedrag? Vertel je jezelf dat het niet uitmaakt als je een beetje van iets eet wat niet de bedoeling was?
5) Troost jij jezelf met eten?
6) Als de weegschaal omhoog gaat, stop je dan met diëten?
7) Eet je soms omdat het oneerlijk voelt dat je niet hetzelfde kan eten als ieder ander?
Cool Stop je met diëten zodra je gewicht bent verloren?
Als jouw antwoord ja is op één van deze vragen, dan bezit je karakteristieken die het diëten moeilijk maken. Hier gaan we binnen de Beck dieetoplossing mee aan de slag.

Kan het zijn dat je een eetstoornis hebt? Om zeker te weten dat dit niet het geval is, beantwoord de volgende vragen:
* heb je een continue obsessie met voeding, diëten, gewicht of uiterlijk met uitsluiting van meer belangrijke aspecten van je leven?
* Heb je al een gewicht aan de lage kant van wat wordt gezien als jouw ideale gewicht?
* Heb je een geschiedenis van ernstige voeding beperking?
* Doe jij regelmatig aan binge eten en compenseer? (opzettelijk overgeven na het eten of gebruik maken van laxeermiddelen?)
* doe je erg veel beweging om je gewicht omlaag te krijgen?
Als jouw antwoord ja is op één van deze vragen, dan is dit programma niet geschikt voor jou. Maak een afspraak met een professional.

_________________

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 apr 2019 20:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 3 van 20