Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Judith Beck Sprintje


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9372
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Wat een geruststelling voor je Nicky, dat er toch ook anderen je vader bezoeken!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 13 mei 2019 19:11    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 3884
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
ja, dat valt me heel erg van ze mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 9:25    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 3884
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik dacht, laat ik weer eens iets vertalen van Judith Beck. Onderstaande punten zijn niet nieuw maar het kan geen kwaad ze weer eens de revue te laten passeren...

http://diet.beckinstitute.org/10-tips-to-stick-to-your-diet/

(Vrije vertaling/samenvatting)

10 tips om je aan je plan te houden.

1. Probeer niet af te vallen of te veranderen wat je eet tot je belangrijke vaardigheden hebt geleerd zoals hoe je jezelf dagelijks kunt motiveren, hoe je ervoor kunt zorgen dat je je aan goed eetgewoontes houdt, hoe je honger en eetdrang kunt weerstaan en hoe je jezelf meteen weer terug in het zadel kunt zetten nadat je in de fout bent gegaan.

2. Motiveer jezelf elke dag door een lange lijst van redenen te lezen waarom je wilt afvallen. Haal die lijst ook tevoorschijn op momenten van zwakte.

3. Eet alles wat je eet terwijl je zit, en geniet van elke hap.

4. Leg verantwoording af. Laat aan iemand weten, elke dag, of je je aan je plan hebt gehouden en goede eetgewoontes hebt toegepast.
Weeg jezelf elke dag.

5. Stop met zoeken naar het perfecte dieet of de perfecte combinatie van voedingsmiddelen. Eet gezond maar sta jezelf toe om één favoriet produkt te eten, met mate, elke dag. Als je weet dat je in de verleiding komt om er meer van te nemen of om nog andere dingen te gaan eten, neem het dan vlak voordat je naar bed gaat en poets meteen daarna je tanden, en ga naar bed.

6. Verander je gedachten over eten en voeding. Besef dat je HETZIJ kunt eten wat je maar wilt, wanneer je maar wilt OF je kunt afslanken. Allebei tegelijk kan niet.

7. Bewijs jezelf dat honger nooit een noodgeval is (tenzij je een ernstig medisch probleem hebt). Sla een keer de lunch en tussendoortjes over. Je zult zien dat honger slechts een klein ongemak is, dat het komt en gaat en dat het niet langer duurt van vijf tot tien minuten, meestal en dat je het heel goed kunt verdragen.

8. Leer het verschil tussen honger (dat lege gevoel in je maag nadat je een paar uur niet hebt gegeten) en eetdrang, craving, of zin in eten (hetgeen je voelt in je mond of keel).
Op de lange termijn wil je in staat zijn om gewoon te benoemen wat je opmerkt (honger, eetdrang, negatieve emoties, verveling enz.) en het laten bestaan zonder te gaan eten. Op de korte termijn: gebruik een lijst met krachtige afleidingen om je aandacht weg te halen van eten.

9. Reguleer je eten met een vast plan van maaltijden en tussendoortjes. Eet alleen wanneer het volgens je plan tijd is om te eten, en niet wanneer je er zin in hebt.

10. Vertel jezelf dat elke keer uitmaakt. Elke keer dat je iets eet maakt verschil uit. Het gaat niet alleen om de caloriën maar ook om de GEWOONTE. Elke keer dat je iets eet dat je niet geacht werd te eten, versterk je je 'toegeven-spier', waardoor het waarschijnlijker wordt om de volgende keer ook weer toe te geven.
Elke keer dat je je aan je plan houdt ondanks dat je in de verleiding bent om iets anders te eten, versterk je je weerstands-spier, waardoor het waarschijnlijker wordt dat je ook een volgende keer weerstand zult bieden, en de keer daarna, en daarna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 9:41    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3362
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Mooie, duidelijke punten!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2019 14:59    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9372
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Duidelijk en bekend.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2019 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 3884
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik blijf het altijd heel interessant vinden wat mensen op een dag zoal eten. Dus: wat is je eetplan / wat eet je op een gemiddelde dag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2019 15:29    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3362
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Ik eet eigenlijk iedere dag zo n beetje het zelfde. Niet zo zeer wat betreft de producten maar wel wat hoeveelheden betreft.

Ontbijt: 2 vk knackerbrood met appelstroop, 2 cappucino van soyamelk
Ochtend, bakje aardbeien, met alpro yoghurt
Lunch,:sla, tomaat, kommkommer,olijfjes, walnoten.
Middag Sneetje vk brood met vegan smeerpate en een appel
Avondeten:vleesvervanger, 200 gram groente, 3 piepertjes
Avond 2 cappucino met soyamelk, cola zero, handje noten

Je ziet ik heb gekozen voor 6 eetmomenten op een dag, daardoor ervaar ik geen honger.
Heb niet opgeschreven dat ik thee en water drink en ik neem elke ochtend een multivitamine.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2019 18:44    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 3884
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Dank je, interesssant om te lezen Elizabeth.

Ik eet ook vaak hetzelfde;
Ontbijt: 's morgens een glas groene smoothie met fruit, soyamelk en bladgroente, met een kom haver met soyamelk (of andere plantaardige melk) en fruit en noten.
Lunch is soep met vaak spinazie er in en bonen, met een salade van groene groente en mayo of een zelfgemaakte dressing, met fruit toe en soms rijstwafels met beleg (vegetarische spread of avocado).
Tussendoor: fruit, bonen met wat spread, soms noten.
Diner: Tofu of peulvruchten met veel groente en iets van zetmeel: granen of aardappelen of mais e.d. Vaak fruit toe.
Tussendoor 's avonds soms nog fruit, en pacha (granenkoffie met sojamelk).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 mei 2019 11:27    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 4-5-2018
Berichten: 474
Dieet: Mieke Koster


  Reageer met quote
sorry mensen, eerst was ik afwezig door verkeerde planning en toen omdat er heftig en moeilijke maar gelukkig ook mooie dagen waren.
Wel Beck verder gegaan, gericht op niet aankomen, maar dan offline.
Zal van het weekend even van jullie goed bijlezen!
Maar I'm Beck ohhh Lachen

_________________

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 mei 2019 13:09    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 3884
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
kleintje1987 schreef:
!
Maar I'm Beck ohhh Lachen


Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 18 mei 2019 13:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Volgende
Pagina 16 van 17