Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck Sprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@Elisabeth. Gelukkig geen diabetes. Af en toe heb ik zo'n draaierig gevoel in mijn hoofd en als ik dan iets eet dan gaat het over. Vandaar dat ik het verband heb gelegd met eten. Maar de oorzaak dat het weg gaat kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Iets waar ik niet aan gedacht heb. Dikke kans dat het dus inderdaad gewoon tussen mijn oren zit. Vandaar dat ik deze opdracht ook absoluut ga uitvoeren. Ik heb om medische redenen nog nooit nuchter hoeven zijn en aan de Ramadan doe ik ook niet. Kan me dan ook niet herinneren dat ik ooit een hele dag niet gegeten heb. Ben heel benieuwd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2019 7:24    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Je hoeft niet meteen een hele dag niet te eten maar kunt ook klein oefenen door gewoon anderhalf of 2 uur uit te stellen.
Zogauw je geen hele rare sensatie krijg dan volgende x verder uitbouwen.
Het gaat erom dat je leert dat als er een x niks te eten voor handen is, dit echt geen noodsituatie is. Dat je best kunt wachten om iets gezonds te eten en niet a la minuut ongezond moet snacken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2019 8:34    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
Ging vandaag heel erg goed. Niet echt honger in mijn buik al was mijn maag af en toe wel aan het rommelen Erg blij . Wel af en toe in mijn hoofd het idee dat ik wat moest eten. Zit bij mij dus echt tussen mijn oren. Zijn er meer mensen die vandaag tussen ontbijt en avondeten niet gegeten hebben? Ben benieuwd hoe het jullie verging.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2019 18:11    
Vrouw Weeggegevens   kleintje1987
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Mieke Koster

Reageer met quote
Wat goed Amypower !
Hier is het ook goed gegaan Lach
Nu weekendje weg, maar heb de Beck dagen al even voorbereid om hier te posten

To do
XIk heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
XIk heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
XIk eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
X Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer
X Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad
X Ik heb geplande beweging/sport gedaan
X Ik heb een dag gepalnd om lunch over te slaan zodat ik kan leren om honger te tolereren, gedaan!

kleintje1987 gebabbel weegdag zondag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2019 19:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 13 4-5 Overwinnen van cravings
Weleens het gevoel dat eten tegen je praat? “Eet mij!”
Cravings hebben vooral een piek in de eerste weken van je dieet.
Je beperkt het eten dat je crave (meestal junkfood, zoete, zoute snacks)
De craving zullen langzaam afnemen.
Vandaag leren hoe ermee om te gaan, om de intensiteit en hoeveelheid craving te doen afzwakken, moet je stoppen met eraan toe te geven.
Meestal eindig je met het idee iets ervan te eten, maar dit bevredigt onvoldoende en dan alles eten.
Door niet mee te gaan in je craving, leer je om het te tolereren en vergroot je vertrouwen.
Dit is prima, ik voel een craving maarr ik weet dat ik het kan tolereren en dat het afzwakt. Het is fantastisch dat ik het kan tolereren. Oftewel je voelt je niet van iets ontnomen, maar sterk, vertrouwen, trots.
Maar hoe?
Bij een volgende craving vul mijn craving kaart in op blz 116
Maar eerst de anti craving strategieën – mindset
benoem “Dit is gewoon een craving, het is ongemakkelijk maar geen noodsituatie
Houd stand “Ik ga dit absoluut niet eten, wat wil ik tijdeplijk plezier of trots voelen?”.
Geef jezelf geen keuze, zeg letterlijk GEEN keuze
Beeld je in hoe je je na de tijd bij toegeven
herinner jezelf waarom je wilt leren om weerstand te bieden aan cravings, lees voordeel response kaarten
de anti craving strategieën – gedrag
neem afstand van het eten dat je wilt
drink een niet of laag calorisch drankje
ontspan; adem in en tel 4 tellen, adem uit en tel weer 4 tellen. Doe dit minstens 3 minuten
Leid jezelf af, voorbeelden blz 119

Saboterende gedachten
* De volgende craving kan ik niet tolereren
vs. Ik kon dit in het verleden niet, nu heb ik technieken die ik kan gebruiken, waardoor craving wegzakt.
* Ik ken mezelf, ik kan een craving niet onder controle krijgen
vs. Dat is waarschijnlijk, maar ik herinner mezelf dat ik niet aan mijn craving overgeleverd wil zijn.
Of ik geef toe en eet en zal niet afvallen of ik probeer de anti craving technieken en leer om er mee te dealen. Als ik merk dat het werkt, zal het veel gemakkelijker worden

Verbind in schrijven
Als ik een craving heb, dan ga ik.....

To do
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms).
0 Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad
0 Ik heb geplande beweging/sport gedaan
0 Ik heb honger getolereerd
0 Ik heb gepland hoe ik een craving ga tolereren
0 Ik heb een craving getolereerd

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 mei 2019 19:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 14 5-5 Plannen voor morgen
als je nog niet begonnen bent met diëten dan start je morgen.
Vandaag ga je opschrijven, wat je morgen gaat eten en drinken.
En morgen kruis je af wat je hebt gegeten/gedronken.
En schrijf je bij wat je hebt gegeten/gedronken dat niet op de planning staat.
Dit ga je in het vervolg iedere dag doen voor vele weken en wellicht maanden.
Plannen is essentieel:|
bereid je voor hoe te halen en hoe voor te bereiden
herinnert je wanneer en wat te eten. Als je niet vooruit plant, kun je jezelf onnodig in moeilijke situaties brengen en dan moet je het dan nog maar zien op te lossen. Nu heb je het gepland en dat ga je doen
verwijdert spontaan eten, en vaak is spontaan eten ongezond en te veel
Morgen zal je eerste weegmoment zijn:
zorg dat je altijd zelfde aan hebt wegen
stap 1 keer op de weegschaal. Het geeft niet als 2e keer lager is, het maakt je obsessief dus 1 keer en dan klaar
label niet je gewicht. Het maakt niet uit hoeveel je morgen weegt. Je gaat vanaf nu heel lang hetzelfde doen

Saboterende gedachten
* ik wil niet iets opschrijven
vs. Wat is belangrijker; afvallen of niet moeilijk hoeven te doen. Ik wil afvallen dus zal ik moeten opschrijven. Het kost hooguit 5 minuten. Ik heb een keuze, ik kan luisteren naar weerstand of ik besluit te schrijven ondanks weerstand. Het is een goede oefening om mijn weerstand gevoelens te negeren. Die zullen vast wel vaker voorkomen. Ik hoef niet te luisteren naar mijn weerstand gevoelens. Ik heb een keuze.
* ik kan een dieetplan volgen zonder dit te doen
vs. Dat zal ik het begin wellicht kloppen, maar waarom mijn kansen niet vergroten?
* Opschrijven zal niet zorgen voor afvallen
vs. Als het programma alleen bestond uit het opschrijven van eetplannen, dan zou het niet werken. In dit programma is een strategie. Plus, ik weet niet of ik succesvol zal zijn tot ik het probeer. Ik kan beter alles wat in mijn macht ligt doen omdat ik echt graag wil afvallen
* ik schrijf het later wel op
vs. Ik kom misschien niet eraan toe later. Ik moet dit nu een prioriteit maken

Verbind in schrijven
Om spontaan eten te voorkomen, zodat ik kan afvallen, ga ik iedereen avond om …........... een eetplan maken voor de volgende dag.

To do
0 Ik heb mijn voordeel response kaarten minstens 2 keer gelezen vandaag.
0 Ik heb andere response kaarten gelezen als het nodig was.
0 Ik eet langzaam, zittend en bewust (elke keer, meeste keren, soms)
0 Ik heb mezelf compliment gegeven voor helpend dieet gedrag (elke keer, meeste keren, soms).
0 Ik heb minstens 1 keer spontane beweging gehad
0 Ik heb geplande beweging/sport gedaan
0 Ik heb honger en craving getolereerd
0 Ik heb een eetplan voor morgen geschreven

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 mei 2019 23:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Het gaat goed hier. Weinig trek in extra's, maar ik ben dan ook snipverkouden, met waterige oogjes en hoesten en proesten. Hoop dat het beter gaat voor ik op vakantie ga volgende week vrijdag. Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019 0:28    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Ik schrijf inmiddels niets meer op maar plan wel, in mijn hoofd, elke dag de warme maaltijd.
Zo kan ik er bewust boodschappen voor doen en eventueel in de ochtend al voorbereidingen treffen.
Ga ik pas beslissen wat we eten vlak voor de maaltijd, als ik al hongerig en moe ben, dan kies ik een te snell, calorierijke hap, en dat draagt njet bij tot een laag gewicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019 6:01    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik heb een soort ‘ geluk’: ik kan pas iets eten als mijn man ook iets eet, want ik bivakkeer op de bank of in de rolstoel.Ik ontbijt wat later dan hij en drink dan een glas karnemelk met een scheutje roosvicee lax en een theelepeltje collageen.Daarna twee kiwi’s en een glas heet water. Daar kan ik wel op teren tot de lunch.
Lunch: een volkoren boterham met worst en een half glas karnemelk plus lax. ‘s Vonds heb ik mijn draai nog niet gevonden. We smokkelen nog met kant en klaar, of iets uitvoeren airfryer. Maar ik eet daar niet zoveel van. In de avond nog een eiwitdrankje dat ik vanuit de revalidatie ook dronk.
Ik ga nog nadenken over makkelijk meer groente binnen krijgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019 9:49    
Vrouw Weeggegevens   FRIDAY

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Dymphie schreef:

Ik ga nog nadenken over makkelijk meer groente binnen krijgen.

Misschien groene smoothies, Dymphie? Zo klaar in de blender: water of sojamelk/amandelmelk met bladgroente en wat fruit. Ik ben er dol op en het is een makkelijke manier om meer gezonde rauwe groente binnen te krijgen.
Worteltjes, komkommer, tomaten, paprika kun je allemaal uit het vuistje eten. Als je ze éérst eet voordat je aan je lunch begint dan vind je ze mogelijk smakelijker....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 mei 2019 11:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Volgende
Pagina 13 van 20