Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-2-2011
Berichten: 4739
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
kralenpot schreef:
Elisabeth01 schreef:
Wellicht precies een eetdagboek bijhouden.
Dus alles opschrijven wat je eet incl.de hieveelheden, zo krijg je een duidelijke kijk erop.
Heeft de huisarts je ook al eens bloed laten prikken?


Al meerdere keren bloed laten prikken en al 6 weken alles bijgehouden in de app my fitnesspal Schaam Schaam


Maar wat was het tesultaat dan?
Wat zijn de waardes van je bloed? Waar is precies opgeprikt?
Is er ook meegekeken met het uitrekenen van datgene wat je eet?
En kloppen de berekeningen met verbruik van het sporten?

Zet het hier neer, kijken we mee, er moet iets zijn waardoor jij maar zo langzaam afvalt.


Daar ben ik ook benieuwd naar Elisabeth !!!!! Waarom test een huisarts jouw bloed omdat jij zo langzaam afvalt Rollende ogen

Mijn huisarts gaat direct de kosten bekend maken wat zo’n onderzoek kost.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 21:30    
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-2-2011
Berichten: 4739
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Dionbi schreef:
Waarom ik het raar vind?
Raar is misschien niet het goede woord.
Ik zeg niet dat ik de methode raar vind, maar om het te doen, ermee bezig te zijn. Opdrachten te moeten doen, terwijl ik het allemaal wel denk te weten.
Ik ben niet gewend om op deze manier naar mijn eetgedrag (en mijzelf) te kijken. Om voor mezelf te kiezen.
Ik hoop echt dat het me wat oplevert.


Ik kan dit denk ik wel uitleggen.

Afvallen is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.... al lijkt het in de fase waarin jij nu zit .... wel heel moeilijk.

Het is de kunst dat jij de kilo’s voorgoed kwijtraakt.... wat jij afvalt kan er door jouw gedrag en met het behulp van Judith Beck enorm jouw leven veranderen.

Daarom geloof ik nu ook meer in het boek... ik ben veel afgevallen ruim 2 jaar geleden ..... maar die kilo’s zitten er weer aan,

Daarom is het belangrijk dat jij jouw denkwijze en omtrent jouw gedrag met eten met het boek gaat behandelen.

Ik geloof er nu in..... maar nu moet jij het nut nog inzien dat er meer nodig is om blijvend af te vallen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3997
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dionbi schreef:
Waarom ik het raar vind?
Raar is misschien niet het goede woord.
Ik zeg niet dat ik de methode raar vind, maar om het te doen, ermee bezig te zijn. Opdrachten te moeten doen, terwijl ik het allemaal wel denk te weten.
Ik ben niet gewend om op deze manier naar mijn eetgedrag (en mijzelf) te kijken. Om voor mezelf te kiezen.
Ik hoop echt dat het me wat oplevert.


Mooi zoals je het verwoord.
Je schrijft dat je het allemaal wel denkt te weten terwijl je niet gewend bent om naar je eetgedrag en jezelf te kijken.
Ook kies je niet voor jezelf!

Zie en dat gaat nu eens veranderen Lachen
Nu eens echt gewicht verliezen.

De meeste mensen die willen afvallen weten inderdaad alles van calorien tellen en wat je wel, niet zou moeten eten.
Maar juist waar het om draait, anders tegen eten aankijken, leren omgaan met trek, het opdringen van eten, het impulsief eten, jezelf belonen met eten, enz krijgen we niet aangereikt om daar doelondersteunend op te reageren.
En juist daar begint!
Simpele handvatten om mee aan de slag te gaan, te oefenen, wat doe je met bijzondere gelegenheden, vakantie, of als je je rottig voelt.

ja, werk aan de winkel Lachen

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 22:30    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-8-2012
Berichten: 2594
Dieet: E.G.A
Woonplaats: Gelderland


  Reageer met quote
Mijn motivatie om af te vallen:

Ik wil gezond oud worden.
Ik wil me fitter en energieker voelen, zodat ik weer zin heb om dingen te doen.
Ik wil slank zijn, zodat ik leuke kleren aan kan.
Ik wil me niet meer schamen voor mijn lichaam, maar trots zijn en me niet meer verstoppen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020 22:53    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 14-8-2019
Berichten: 788
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Noord Holland


  Reageer met quote
Fijne motivatie van jou altijd Elisabeth! Zeker, dit is (vind ik) het belangrijkste deel van het hele proces. Het leren omgaan met eten, momenten, gelegenheid, als het minder gaat etc. Het afvallen zelf lukt hier de eerste twee weken vaak best, alleen het slank blijven... Minder.

Goede redenen dionbi. Leuk dat je mee doet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 0:00    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3997
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
@B25

Inderdaad, even 1, 2, 3, weken minder eten, tussendoortjes laten staan, gezond kiezen dat is voor iedereen wel te doen.
Dat in combinatie dat je de eerste week veel vocht verliest, dus mooi resultaat op de weegschaal zorgt voor een mooie motivatie.

Maar dan, heb je een feestje, zit je niet lekker in je vel, heb je het te druk op je werk en dan vergeet je ineens waar je eigenlijk mee bezig was.
Vandaar dat je die motivatiekaart moet maken, zet het op je computer, hang die doelbroek aan de kast, enz.
Kortom zorg ervoor dat je de komende weken niet vergeet, vooral de moeilijke momenten, dat je nu een paar weken gaat leren hoe je af moet vallen en op gewicht blijven!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 6:58    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3997
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Dionbi schreef:
Mijn motivatie om af te vallen:

Ik wil gezond oud worden.
Ik wil me fitter en energieker voelen, zodat ik weer zin heb om dingen te doen.
Ik wil slank zijn, zodat ik leuke kleren aan kan.
Ik wil me niet meer schamen voor mijn lichaam, maar trots zijn en me niet meer verstoppen.


Schrijf het makkelijk zichtbaar op, gebruik de telefoon, computer, kaartje, zodat je bij moeilijke momenten er weer aan wordt herinnerd wat je de komende weken iig gaat nastreven!
Zo n belangrijk onderdeel om te leren hoe je eigenlijk afvalt.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 7:00    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3997
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
Ben op het moment Gelukkig met gewoontes van Wendy Wood, hoogleraar psychologie en bedrijfskunde, aan het lezen.
Zoveel onderzoek naar het ontwikkelen van goede gewoontes, het kan Lachen
En dan gaat het niet over wilskracht want gewoonte ga je uiteindelijk doen omdat je het zo gewend bent.
Geen strijd, geen denkwerk maar automatisme, net zoals je dagelijks gaat douchen, naar je werk, tandenpoetsen, de hond uitlaat, enz.
Maarruh wel die routine eerst ontwikkelen aangaande gezonde keuzes, kleine porties ed en je omgeving erop inrichten!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 8:31    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 5-10-2016
Berichten: 5363
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Achterhoek


  Reageer met quote
Ik liep achter. Maar ben nu weer bij. Motivatiekaarten weer gemaakt. Eetplan van de sportschool. Bevalt goed.
Vult meteen koolhydraten, eiwitten en vetten in. Kan ik precies zien, waar ik teveel of te weinig of te eenzijdig van eet.
Ik zit op 1300/1400 kcal.
Eetplan.
Ontbijt. 1 snee bananenbrood met alpro.

Tussendoor. Knackebröd met smeerkaas.

Middageten. 300 gr. groente, bio vlees of vleesvervanger en paar aardappeltjes. Koffie met chocobolletje (dadels met noten en cocos.) Zelf gemaakt. Of een stukje pure chocola.

Tussendoor. 2 stuks fruit.

Avondeten. 3 snee desembrood ( zijn kleine sneetjes) met alpro boter en tomaat, of komkommer. Koffie.

Tussendoor. 3 eetlepels volle kwark met banaan.

Nou dat was het wel. Verder minstens een liter water.

_________________
Al 125‼️van de 100 punten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 14:01    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 2-1-2015
Berichten: 3997
Dieet: Vegan


  Reageer met quote
@Anneke

Jouw eetplan ziet er netjes uit en gewoon voor altijd haalbaar.
Genoeg eetmomenten, dus geen brommende maag en voldoende voedingsstoffen.

Zelf zit ik ook op zo n 1300 kcal, ik ben maar klein en niet erg actief, blijf daar stabiel op.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020 20:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 7 van 43