Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Pff, aan de stress werken inderdaad...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 28 aug 2020 17:36    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Saskia245 schreef:
Heb het gevoel dat ik echt lekker bezig ben. Hou precies bij wat ik eet. Zorg dat ik bewust eet, zittend. Eet daardoor geen extraatjes. Veel in beweging geweest de afgelopen week. Toch ziet de weegschaal het de afgelopen dagen niet. Hoop niet dat het een rood vakje wordt. Voor mijn gevoel ben ik goed bezig. Weet ook dat het een moment opname is. Dat het met veel factoren te maken heeft. Laat me er niet door van de wijs brengen maar het is wel jammer. Wacht morgen nog even af voor het invullen van mijn gewicht.

Al zou het een x rood zijn, geen probleem, vooral je niet laten ontmoedigen. Kijken waar je vandaan komt en dan gewoon weer doorrrr.
Pas als je een paar weken niet afvalt even heel precies naar de inname kijken en inventariseren of er nog winstpunten te behalen zijn.

Dank je wel Elisabeth.

Is helaas een rood vakje geworden. Ga zeker door. De start is verder goed gegaan en zal zeker week een dalende lijn in komen. De motivatie is er nog steeds. Weet waar ik het voor doe.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020 7:01    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 38

Besluit wat je doet als je gewicht blijft hangen!

Mocht jouw gewicht langer blijven steken dan zijn er 4 mogelijkheden.

1. Ga op dezelfde manier verde en wacht tot het gewicht weer daalt.
2. Eet per dag 200kcal minder en dan moet het gewicht weer dalen.
3. Zorg voor een kwartier, 20 minuten meer lichaamsbeweging.
4. Noem dit je streefgewicht en zorg ervoor dat je daar blijft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020 7:43    

Reageer met quote
Dag 39

Blijf in beweging!

Om jezelf te motiveren om in beweging te blijven, kun je dezelfde technieken gebruiken als die je gebruikte om jezelf te motiveren je dieet vol te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 30 aug 2020 8:16    

Reageer met quote
Tja, het is een eenzaam sprintje geworden Lachen
Maar ik schrijf het nog even af en dan zijn we ook hier aan het einde van het sprintje.

Dag 40

Verrijk je leven!!

Wacht hier niet mee tot je je streef gewicht bereikt hebt juist nu fijn in het leven staan maakt afvallen veel makkelijker.

Nieuwe week, succes allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 7:04    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ben blij dat je toch blijft schrijven, Elisabeth. Het zijn elke dag de kleine reminders voor me. Dank je wel.

Na mijn hersenbloeding duurde het best lang voor ik er aan toe kwam om weer na te kunnen denken over de verrijkende dingen in het,mijn leven. Het was de eerste tijd vooral dóórleven, niet eensoverleven. Daar was k niet eens mee bezig. .ik merkte op een gegeven momen dat ik blij was dat ik er nog was en realiseerde me wel dat dat ook heel anders had kunnen zijn.. Niet dat ik er iets van gemerkt zou hebben,maar toch, het overdenken waard.
Tijdens die lange tijd van langzaam energie opbouwen en terug winnen, ook het proces van werken aan meer mobiliteit en stabiliteit. A hell of a job soms, vaak. Uitgeput zijn van een uurtje bezoek. Idem van een maaltijd, half uurtje fysio,boodschap in een winkel. Veel rusten, slapen en nadenken maar weer. Vooral zoeken naar kleine dingen waar ik blij van kon worden. De strijd aan gaan met verdriet om alles wat niet meer kan, en daartegenover iets zetten van dingen die wel nog kunnen, al is dat in aangepaste vorm. De dagelijkse draad weer zien op te pakken, en merken dat de lat niet te hoog moet liggen. Van alles uitproberen en daar de krenten uit te pakken voor een positief gevoel, kortom eruit halen wat er misschien nog in zit.
Ik krijg thuis gelukkig alle ruimte en tijd om dat uit te vogelen. We hebben gelukkig geen volle agenda met 'werk' meer. Langzamerhand wordt het allemaal weer een beetje normaler in ons leven en halen we ook achterstallig leeswerk in. De tijdschriftenstapel van een jaar wordt elke dag een stukje lager, en ik merk dat ik het toch leuk en interessant vind om alle conumentengidsen van het afgelopen jaar nog te lezen. Daarna mogen ze bij het oud papier. Zo 'ruimen we op', stapje voor stapje.
Mijn gewicht blijft mooi stabiel. Ik weet wanneer ik teveel eet en kan het daarna ook weer laten. Ik kan me al bijna voorstellen dat ik genoeg heb als ik de weg terug moet nemen. Door te denken: moet ik dat echt allemaal opeten? kan ik daarna bedenken dat dat niet hoeft omdat ik nog voldoende reserves heb. Bijzonder, maar ook prettig.

Maar het zijn vooralde kleine geluksmomenten op een dag die me verder helpen om niet op te geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 11:00    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oh naja zeg, ik lees elke keer mee maar schrijf steeds niks.

Qua beweging pak ik altijd de trap en als ik iets naar boven wil opruimen doe ik dat meteen IPV opstapelen. Ook ben ik begonnen met aquarobics wat ik nu een keer per week doe.

En wat betreft genieten van het nu heb ik nog wel echt wat aan te verbeteren.

Mijn gewicht blijft nu nog niet hangen. Hij is meer een jojo. Maar als ik uiteindelijk niet meer afval en wel goed bezig ben is het inderdaad een kwestie van kijken of ik tevreden ben.

Dymphie, wat goed dat je op die manier toch geleerd hebt om van de kleine dingen blij te worden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 19:21    

Reageer met quote
Dymphie je hebt inderdaad een lange weg te gaan maar goed hoe je het positief belicht.
Het schrijven gaat je iig al veel beter af, compliment!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2020 7:07    

Reageer met quote
Dag 41

Maak een nieuw actieplan!

Een aantal technieken blijf je je leven lang gebruiken, dat is de sleutel tot levenslang succes!

Dagelijks iig een gezond, matig eetpatroon ,zittend eten, stoppen met eten als je verzadigd bent, geef jezelf een compliment en weerleg ondermijnende gedachten.
En x per dag tot 1x in de week wegen, bespreken met je coach, lichaamsbeweging, motivatiekaart lezen en je voorbereiden op bijzondere gelegenheden.

Als je een vaste routine ontwikkelt voor je dieetvaardigheden, wordt afvallen op gewicht blijven makkelijker!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2020 7:15    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Dankjewel Elisabeth!
Schrijven gaat inderdaad beter. Ik heb nog steeds veel aan elkaar geplakte woorden, maar ik neem ook wat meer tijd om dingen na het schrijven te verbeteren. Dat kost meer tijd, maar die heb ik toch genoeg...
Mijn 'plan' stel ik voortdurend bij. Ik ben bij alles ( eten,drinken, bewegen) aan het kijken en ervaren of het me bevalt, of dat ik het een volgende keer anders wil proberen.
Wel leren elke dag bij, zegt mijn man. Erg blij Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2020 10:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 41, 42, 43  Volgende
Pagina 42 van 43