Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nou ja, en weer door!

Hier heeft vanmorgen de weegschaal het begeven (batterijtje op) dus vanmiddag even een nieuwe batterij halen :p lastig wegen anders Verrast

Ik kom momenteel niet zo in de flow. Wel de basisdingen blijf ik doen zoals zittend eten. Maar ik wijk regelmatig van mijn plan af en dat ga ik wel al merken. Tijd om dat dus niet meer te doen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 15:24    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hooooi! B25 wij moeten samen even aan de slag Rollende ogen Als ik een paar dagen niets post ben ik meestal van m'n dieetplan afgevallen (val toch nog ergens van af Lachen ). Dat is de afgelopen 2 weken ook geweest.

Ben een beetje bang om op de weegschaal te gaan staan, want ik wil niet weten hoeveel er bij is! 1 stap vooruit en 2 stapjes terug, zo voelt het... Maar goed, als ik niet mijn best doe ga ik alleen maar stapjes achteruit en gaat het twee keer zo hard, dus ik blijf er voor gaan. Ik heb het boek weer opgepakt en ben nu zelf bij dag 13; het bijhouden van mijn eetdrang en actief tactieken toepassen om daar minder last van te hebben.

Ik heb alle tactieken in mijn telefoon gezet, zodat ik vanaf vandaag het lijstje kan langslopen wanneer ik het moeilijk heb. In het boek stond ook iets wat ik heel erg herken.... "Ondermijnende gedachte: De volgende keer dat ik naar eten hunker, wil ik me helemaal niet beheersen.". Dit is echt zo'n lastige! Als steunende gedachte staat daar tegenover dat je jezelf mag blijven herinneren dat je niet voor altijd overgeleverd wilt zijn aan je eigen eetdrang. Amen... Die eetdrang die een leventje op zichzelf lijkt te leiden. Die eetdrang die de controle heeft in plaats van ik zelf. Lekker eten mag best, maar dan wil ik er wel zelf voor kiezen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 aug 2020 20:21    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 23

Reken af met het 'het-is-niet-eerlijk-syndroom' !

Wanneer je gedachten hebt over je dieet, eten of gewicht die beginnen met :het is niet eerlijk dat......., dan heb je de keus. Je ,uit bij deze negatieve gedachten blijven stilstaan en je rot voelen, of je kunt zeggen: ja, dat is zo...het is niet eerlijk...Nou ja!
En vervolgens richt je je op de positieve dingen die afvallen met zich meebrengt en andere zaken die je gelukkig maken in het leven.

Kom op, lees je motivatiekaarten, maak een plan, niet terugkijken maar nu gewoon weer doorrrrrrrr!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 7:08    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Het is ook af en toe moeilijk om je aan een eetplan te houden.... er zitten wel honderdduizend excuses in je hoofd Rollende ogen

Ook ik moet mezelf af en toe terecht wijzen... dan ben ik niet altijd even streng tegen mezelf hoor... want tot nu toe gaat het goed.

Ik blijf dit een mooi plaatje vinden

En eigenlijk stoppen wij niet een keer met ons plan om af te vallen.... maar meerdere keren... net zolang als je dieet zitten er zoveel breekpunten in... Zoveel excuses...

Wie houd... wie voor de gek... ?
Afvallen doe je voor jezelf en niet voor jouw omgeving ( fuck al die zeikerdjes Vinger )

Uitstellen om serieus af te gaan vallen... is jezelf toestemming geven om honderdduizend excuses te hebben.

Ik had gister een mooi voorval...

Een collega had taart meegenomen... ik had hem al zien staan in de koeling Erg blij ik keek er naar en maakte voor mezelf al een beslissing.
Zag er super lekker uit hoor smullen slagroomtaartje met vruchtjes.

Toen deze opgesneden werd... heb ik meerdere keren aangegeven dat ik niet wilde... het paste niet in mijn eetplan van die dag.
Eerst proberen mensen je meerdere keren over te halen om een stukje te nemen.... Rollende ogen en later vinden ze jouw sterk omdat je niet heb toegegeven aan deze Rollende ogen

Kunnen wij het eerste stukje niet gelijk over slaan Erg blij

Ik was trots op mezelf en daar kan geen stukje taart tegenop cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 8:13    

Reageer met quote
Vind het getuigen van desinteresse in jouw belevingswereld en desinteresse in wat jij belangrijk vind.
Dus vooral niet boeiend om niet mee te doen.
Als mensen je echt ondersteunen dan zeggen ze, wij willen lekker taart eten, snap dat jij dat liever niet hebt dus voor jou heb ik een bakje fruit gehaald, kun je toch gezellig meedoen.
Oftewel, dikke vinger voor dit soort situatie s, kies voor jezelf en niet voor die vette zooi in je lijf!!

Hahaha, je voelt mijn oude zeer, het is maar een handje vol die echt de situatie begrijpt waarin je je bevind.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 10:27    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Tsjonge hè, die mensen die maar blijven vragen of je toch echt niks wil.. goed dat je Nee bleef zeggen!

Oei Annika, jammer! Gaan we samen weer doorrrrr

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 aug 2020 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Helaas voor mij een klein rood vakje. Vorige week een schatting gemaakt. Was met vakantie. Nu goed gewogen. Is wel een lager gewicht als toen ik met vakantie ging dus ben er we blij mee.

Nee zeggen lukt me wel erg goed ik ben meer een secret eter. Als er niemand in de buurt is kan ik geen Nee zeggen tegen mezelf.
Ben dus graag onder de mensen als ik aan het opletten ben.

Op naar de warme dagen. Is niet echt mijn ding. Dus veel water en niet te veel doen.
Succes iedereen.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2020 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ondanks weekend met zoon op de camping en enkele foute keuzes toch gelijk gebleven, dus daar ben ik tevreden mee. Lach
Nu begint de 'gewone' week weer en ga ik proberen om weer een paar onsjes kwijt te raken. Veel drinken, ook al omdat het heel warm wordt zal helpen denk ik.

En ik heb zelden meer; het is niet eerlijk........... gedachten. Wel; het kan wel, ik haal het morgen wel in door dan een balansdag te houden. Wat dus werkt, zie mijn gelijk blijven. Maar ik val er niet mee af. Dus moet ik een goed plan maken en vasthouden. Dat is het plan voor deze week dus. Lach

Houdt het hoofd maar koel dames, er komt een serieuze hittegolf aan. Verward Dat gaat niet meevallen met overdag slapen vermoed ik. Rollende ogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2020 10:07    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Vind het getuigen van desinteresse in jouw belevingswereld en desinteresse in wat jij belangrijk vind.
Dus vooral niet boeiend om niet mee te doen.
Als mensen je echt ondersteunen dan zeggen ze, wij willen lekker taart eten, snap dat jij dat liever niet hebt dus voor jou heb ik een bakje fruit gehaald, kun je toch gezellig meedoen.
Oftewel, dikke vinger voor dit soort situatie s, kies voor jezelf en niet voor die vette zooi in je lijf!!

Hahaha, je voelt mijn oude zeer, het is maar een handje vol die echt de situatie begrijpt waarin je je bevind.

Dank je wel Elisabeth en B25

Ik blijf Nee zeggen tegen mensen die proberen iemand toch iets te laten eten... het zijn inderdaad degene die het niet begrijpen wat ik aan het doen ben en er geen interesse in hebben... maar dat is bekend op mijn werkvloer.

Juist degene die op ook op dieet is... en niet weet wat haar begin gewicht is.. en niet weet waar zij dik van geworden is... en zegt dat ik veeeeeel dikker en zwaarder ben dan haar Lachen nam wel een stuk taart GrapGrap
Dat stemt mij alleen maar vrolijk.... eet jij die zooi maar op.

Ik heb een eetplan.... en de juiste mensen om mij heen die mij steunen... in privésfeer en op deze geweldige weegclub Lief Lief

En ik begrijp dat oude zeer van jou wel Elisabeth... ik heb dat oude zeer van al mijn pogingen nog steeds in mijn rugtasje zitten... en daarom kan ik er denk ik nu zo goed mee overweg dat ik absoluut !!!!! Nee kan zeggen tegen iets wat ik niet wil.

Ik was even een paar dagen niet erg actief hier... maar dan merk ik wel dat ik het afschrijven hier wel nodig heb.... dus ik ga weer vaker komen.

Ik heb overigens wel weer een groen vakje hier... maar het ging flink moeizaam.... maar ik worstel mezelf er wel weer doorheen Erg blij
En uit ervaring weet ik ook dat dit een bekend breekpuntje is in mijn motivatie om gewicht te willen verliezen.... maar ik zet door en ga nu eens en voor altijd af rekenen met dat eeuwige jojoën Applaus Applaus

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2020 10:47    

Reageer met quote
Dag 24

Leer omgaan met ontmoediging!

Het is normaal dat het je zo nu en dan teveel wordt of dat de moed je in de schoenen zakt. Als je ontmoedigend bedachgen hebt is de keus aan jou!
Of je ,aan je motivatie erdoor aantasten of je zoekt een weerwoord op je ondermijnende gedachten en gaat gewoon doorrrrr.

Lees je motivatiekaarten
Tel de moeilijke uren bij elkaar op, zijn er maar een paar Lachen
Concentreer je op wat je vandaag kunt doen, zo wordt afvallen gemakkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 aug 2020 7:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 36 van 43