Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Klopt Marina, tegen dat soortLopen wij nogal eens aan, .maar... we hebben altijd een extra wandmeubel moet wandbeugel zjn!!! met zuignappen bij ons.. . En àls we dan naar binnen kunnen met mijn rolstoel, zetten we die beugel op de tegels. ff goed kijken of ie echt vast zit en dan redden we ons...
Al zijn er natuurlijk wanden die niet glad zijn, want dan werkt het niet.

Laatst aangepast door Dymphie op zo 26 jul 2020 16:45, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 16:35    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Klopt Marina, tegenzat soort dingenlopen wijnoogst ns aan.maar... we hebben altijd een extra wandmeubel met zuignappen bij ons.. . En àls we dannaar binnenkanten met mijn rolstoel, zetten we die beugel op de tegels. Ff che+ken of ie vast zit en dan redden we ons...

Overal is er vast wel een oplossing voor als er even creatief over nadenkt.

Ik ben blij dat jullie dat vermogen hebben.... en samen kunnen jullie de heeeeeeeeeeeeele wereld aan Hand er op

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 16:37    

Reageer met quote
Hahaha... wijnoogst enz. Nou ja. Spellingdwinger ....ik heb het net verbeterd in mijn eerste stukje, want ik baal zo van die stomme fouten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 16:41    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Hahaha... wijnoogst enz. Nou ja. Spellingdwinger ....ik heb het net verbeterd in mijn eerste stukje, want ik baal zo van die stomme fouten.

Ik lees daar gewoon overheen hoor Erg blij jij probeert het ... en mij maakt het niet uit... ik haal er wel uit wat jij bedoeld Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 16:48    

Reageer met quote
ja, lief van je, maar soms staan er zulke stomme woorden...die echt nergens op slaan...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2020 17:20    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
ja, lief van je, maar soms staan er zulke stomme woorden...die echt nergens op slaan...

Woordenboek.... die automatisch verbeterd of zoekt woorden die er het dichts bij zitten.
De nieuwe technologie kan voor je... maar ook tegen je werken... lekker belangrijk Lachen

Blijf maar lekker schrijven... en staat er iets verkeerd Vinger

Ik wens jou een fijne maandag toe Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 3:53    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Dag 19

Houd jezelf niet langer voor de gek!!

Mensen die willen afvallen, zijn er verbazingwekkend goed in zichzelf dingen op de mouw te spelden over eten.

Het kan geen kwaad om dit te eten want....
het is maar een klein stukje
het is een speciale gelegenheid
zo dik wordt je er ook njet van
ik compenseer wel
morgen ga ik echt mijn best doen
het is gratis
het is echt heel lekker
ik heb toch gesport
ik heb echt honger
enz.enz.

Dergelijke gedachten zorgen ervoor dat je meer gaat eten dan gepland een calorie is een calorie!
Maak een het-kan-wel-kwaad motivatiekaart en lees deze zogauw je denkt dat je risico loopt om van je eetplan af te wijken.

Als je jezelf niet langer voor de gek houd met eten, wordt afvallen gemakkelijker!

Nieuwe week, nieuwe kansen, doorrrrrrrrr
Succes allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 7:04    

Reageer met quote
Grappig Elisabeth.... ik kwam vanmorgen van mijn werk en was onderweg naar de Sligro... en ik bedacht Rollende ogen heb ik echt zo’n honger ? .... in welke noodsituatie zit jij nu eigenlijk ? .... eigenlijk in geen enkele Lachen
Ik ben gewoon de spulletjes gaan halen die ik nodig had.... en ben daarna nog even verder wezen shoppen.... en ik heb thuis genoten van een dubbele boterham met beleg Lachen uiteraard zittend en genieten...

Ik heb gelezen in een artikel die overigens op dit forum staat.

Samengevat: er zijn twee fasen, de anabole en catabole fase. In de ene fase wordt het voedsel verteerd, de andere wordt gebruikt voor onder andere herstel van cellen. De hele dag door eten wil zeggen dat je lijf niet genoeg toekomt aan de herstelperiode waarin je lichaam zichzelf repareert.
Wanneer je een tijdje niet eet komt je lichaam in de catabole fase terecht. Bij mensen die veel bewerkt en/of ongezond voedsel eten, geeft dit ongemak, een wat vervelend gevoel. Het lijf is bezig zich van afvalstoffen te ontdoen.
De meeste mensen interpreteren dat ietwat nare gevoel als 'ik heb honger' en gaan dan gauw weer eten. Daarmee wordt de catabole fase onderbroken en kom je weer in de anabole fase, en gaat het nare gevoel weg. Echter je lichaam komt niet toe aan herstel EN je gaat veel meer eten dan nodig is. In feite moet je, als je dat nare gevoel als honger interpreteert en steeds maar gaat eten om er van af te komen, almaar door blijven eten met veel overgewicht als gevolg. Dit is volgens Dr. Joel Fuhrman het principe achter 'eetverslaving'.

Sinds ik dit artikel heb gelezen probeer ik het gevoel honger te hebben... te negeren.... en het werkt... je lichaam vraagt er op een gegeven moment niet meer om.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
ja, is al veel meer over geschreven.
Door een langere periode niet te eten kan het lijf herstellen en krijg je veel minder schommelingen in de bloedsuikerspiegel.
Soms lukt het me om 12 uur achter elkaar niet te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 15:50    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
ja, is al veel meer over geschreven.
Door een langere periode niet te eten kan het lijf herstellen en krijg je veel minder schommelingen in de bloedsuikerspiegel.
Soms lukt het me om 12 uur achter elkaar niet te eten.

Ow jij doet dat dus ook Erg blij ja ik kan ook langere tijd niet eten... soms vergeet ik zelfs te eten Lachen

En om mijn bloedsuikerspiegel op peil te houden slik ik vanaf december al bio Chromium.... dat helpt mij altijd enorm Erg blij

Hoe meer je je eigen verdiept in het menselijk lichaam... des te meer snap je wat er gebeurd in het lichaam als je een ander eetpatroon heb.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2020 15:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 33 van 43