Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Even dacht ik dat ik het boek niet meer had. Gelukkig het stond gewoon tussen de boeken.
Ga er nu even in lezen.
Vandaag (vaderdag) Is het helemaal mis gegaan. Ik dacht dat ik alles onder controle had, dus niet.
Dit sprintje komt weer eens precies op tijd.
Dank Elisabeth.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 20:06    

Reageer met quote
Eerste 2 hoofdstukken gelezen. Kwam mij allemaal weer bekend voor. Veel dingen doe ik al. Zoals plan maken. Gaat het een keer mis, Is geen ramp, maar wel de draad meteen weer op pakken.
Zoals vandaag. Veel te veel gehad. Voel mij er helemaal niet prettig op. Allemaal succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2020 20:39    

Reageer met quote
Een dag mij te buiten gegaan. Vanmorgen woog ik 69.9. Gistermorgen 68.5. Ze zeggen je komt niet in één dag meer dan een kilo aan. Ik dus wel.
Plan voor vandaag en morgen gemaakt.
Zondag hoop ik weer 68.5 te wegen. Ik ga er voor.
Fijne week.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 6:44    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Anneke ter geruststelling, je kunt wel in een dag meer dan 1 kilo aankomen maar dat is gelukkig geen 1 kilo vet!
Je moet dan op een dag zo n 7000 kcal extra gegeten hebben en dat is eigenlijk onmogelijk.
Het extra gewicht is vocht, darmvulling en maar een beetje vetjes dussss geen paniek maar nu weer normaal doen.
De kracht zit daar in, terug naar de basis, en met een paar dagen ben je weer het meeste kwijt.
Juist denken van het lukt me toch niet en vandaag , morgen, ook meer eten dan gepland zorgt dat alleen maar moeilijker wordt.

Dus kom op, gewoon door!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 7:04    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Een gezond gewicht begint bij gezond denkwerk en vooral omdenken. Op een andere manier de situatie bekijken, gedrag aanpassen en zo kiloos blijvend eraf houden.

Jouw probleem is niet dat je in een bakkerij werkt maar dat je denkt dat je op je werk iets moet kopen en opeten Rollende ogen
Waarom zou je dat doen? Het heeft je alleen maar kiloos bezorgd.

Dus omdenken! Fijn dat je in een bakkery werkt, krijg je iig voldoende beweging maar verander je gewoonte om daar iets op te eten.
Neem lekker van huis mee, dan beslis je op het moment waar je nog niet verleid wordt om een gezonde keuze mee naar je werk te nemen.

Overigens heb ik mijn bedenkingen bij smoothies. Je krijgt in een vrij korte tijd groente en fruit (vaak teveel) binnen.
Mooier zou zijn om in jouw pauze je rust te pakken en fruit te schillen, kauwen, rauwkost in een schaaltje rustig te eten.
Zo krijg je een beter verzadigings gevoel, lijkt veel meer en je bent er even druk mee. Als je er goed bij drinkt dan lijkt het een hele maaltijd.

Ik heb mijn gedrag eens goed onder de loep genomen vandaag.... en eigenlijk gaat het heel goed op dit moment.
S’morgens mijn smoothie en een bakje voor nood in mijn tas met iets wat ik wel mag snoepen.... nu zijn dat nog snoeptomaatjes.
Vrijdag had ik ze wel nodig.... maar vandaag had ik er geen moeite mee dat ik trek kreeg van alles.
Ik ben trots op mezelf dat ik niks uit de saladiere heb gesnoept en dat al voor een paar dagen.
Maar vooral omdat ik ook sommige dingen die gebeuren op mijn werk naast mij neerleg.... dat scheelt ook behoorlijk.

Thuis heb ik twee lekkere crackertjes klaargemaakt... met een plakje kaas... tomaatje en lente-ui. Want dat is wel belangrijk.... iets wat je eet moet er wel lekker uitzien.

Ik zou mezelf punten moeten geven dat ik iets niet eet op mijn werk Erg blij

Een collegaatje heeft mij tot twee keer een stokje aangeboden met kip spiesjes.... maar ik heb haar keer op keer gezegd... dat het heel lief van haar was.... maar dat dat toch echt niet paste in mijn dieet cheerleader

Ik heb nu twee hoofdstukken gelezen...... en ben benieuwd naar de rest.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 16:30    
Vrouw Weeggegevens   kralenpot
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
kralenpot schreef:
Ik ken het boek niet maar het klinkt wel interessant. Ik kom graag mee kletsen, maar weeg mezelf op dit moment niet dus doe niet mee met het sprintje. Hopelijk is dat oke.

Waarom weeg je niet?

Omdat ik daar gefrustreerd van raak. Ik beweeg 7 dagen in de week (1x zwemmen, 3x hardlopen en vaak nog 3 of 4x wandelen) en eet heel gezond en val niet af. Omdat ik niks op de weegschaal zie veranderen ben ik geneigd op te geven terwijl ik zie in de app waar ik mijn eten bijhoudt dat ik het heel goed doe.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 16:31    

Reageer met quote
Bij het stappenplan van Judith wordt je juist geleerd hoe om te gaan met de getallen op de weegschaal.
Er is veel onderzoek gedaan naar doelen stellen en dit monitoren.
Als we acties nauwkeurig volgen halen we betere resultaten.
Tja en uiteraard leren we ook omgaan met teleurstellingen zondat dat het frusteert.
Daarom wordt in deze methode ook niet meteen begonnen met wegen maar is het wel een belangrijk onderdeel en dat de rest van je leven om niet te gaan jojo en.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 16:41    
Vrouw Weeggegevens   kralenpot

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik houd dit topic in de gaten.
Het is geen frustratie van een week hoor, maar van járen. Zelfs de huisarts, mensen van de sportschool weten het niet meer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 17:03    

Reageer met quote
Wellicht precies een eetdagboek bijhouden.
Dus alles opschrijven wat je eet incl.de hieveelheden, zo krijg je een duidelijke kijk erop.
Heeft de huisarts je ook al eens bloed laten prikken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 17:32    

Reageer met quote
Schrijf anders een wat dagen hier neer, dan kunnen we ook meekijken, denken Lach
En uiteraard, sporten, bewegen is goed vaak wordt de verbranding in caloriien er overschat.

Ik dacht het geweldig te doen met elke dag ruim een uur wandelen.
Hahaha 8x60 zo n 400 kcal. Twee sneeen brood met belg en een appeltje en weg is het weer Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2020 17:45    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 4 van 43