Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   marina132
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Mijn man vroeg ook.... wat ben je toch druk met dat boek bezig en aantekeningen aan het maken Lachen

Ik zei : ik ga het deze keer anders doen... dit boek en alle opdrachten die ik moet doen zullen mij helpen mijn gedrag te veranderen omtrent eten.

Want deze keer wil ik blijvend mijn gewicht kwijt Erg blij en hij was tevreden met mijn antwoord Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 7:02    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Goed bezig Marina.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 7:06    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Supergoed hoor, dat jij er ook zo intensief mee bezig bent Marina! Dat zelfs je man het al merkt Erg blij

En jij ook Annika! Fijn dat je de opdracht even met je vriend kan delen, en inderdaad, je moet het ook doen als hij er niet is. Dat zittend eten was voor mij ook een heeeel bekende. Even een druif uit de koelkast hier, korstje van het brood daar. Dat tikt allemaal aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 8:21    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
ja, het kan niet anders dan dat een partner en of gezin het merkt dat je anders met voeding leert omgaan.
Er zal gezonder gekookt worden, minder gesnackt, boodschappen zien er anders uit en uiteindelijk ga je er zelf ook anders uitzien Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 8:53    
Vrouw Weeggegevens   Saskia245
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Werd wel weer blij vanmorgen op de weegschaal.
Ik bespreek het ook wel thuis. Gisteren na het eten had ik zin in een ijsje. Was heel lang geleden en was erg actief geweest door de dag heen. Had dit al in mijn hoofd en vond dat ik het echt verdiende. Mijn man vroeg toen wel of dat dit verstandig was. Toen ik de uitleg gaf dat ik het had overlegd met mezelf was het antwoord dat ik er maar lekker van moest genieten. Heb ik ook echt gedaan. Mijn man steunt me erg goed. Super fijn.

Nu begint mijn vakantie. Probeer de gedachten van de afgelopen weken goed vast te houden en goed na te denken wat ik wel en niet wil eten. Bewuste keuzes maken. Wil aan een paar weken vakantie geen rood vakje overhouden. Dat geeft dan zo’n stempel op de vakantie.

Als honger het probleem niet is is eten niet de oplossing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 13:34    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Gezonde en bewuste keuzes maken, we kennen het allemaal. En wat hebben we het er moeilijk mee, ook ik heb die tijd gehad.

Soms zeggen we een 'verkeerde' lekkernij te verdienen na woeste arbeid of als beloning, maar eigenlijk zijn het verkapte smoesjes om toch lekker uit de ban te springen. We gaan daar heel ver in als het moet en buigen het zo, dat het goed klinkt, dat we het echt verdienen en dan gaan we lekker voor gaas met al die extra calorieën en kilo's erbij.
Al die beredeneringen zijn verkeerde motivaties, zwaktes, krijgen spijt achteraf, je neemt jezelf in de maling, we komen aan en houden het op lange termijn gewoon niet meer vol, ongezond gewicht als resultaat.

Gelukkig zegt mijn man, mocht ik verkeerde trek krijgen: 'Nee...je doet/krijgt het niet, je bent nu al zover gekomen, het is voor je eigen bestwil, hou op, je bent zo goed bezig!' ( Ook al weet ik dat ie het me gunt.)
Dan heb ik wel ff de pest erin, maar het idee dat manlief mij op de goede manier steunt, daar ben ik hem zo dankbaar voor.
Da 's echte liefde, vind ik. Hij behoedt mij voor verkeerde keuzes. Hij helpt mij en ik zal voortaan zelf zo verstandig moeten zijn, zonder al mijn 'zogenaamde goede argumenten' om toch mijn zin te krijgen.

Beloning: Geen extra calorieën binnen gekregen, zelfs afgevallen, voel me gezond en vooral...TROTS!!!

Gelukkig heb ik die trek niet vaak meer. Eigenlijk krijg ik een hekel eraan als ik al die mensen zie hompen, zeker op straat. Meestal vette/zoete zooi en wat zijn de mensen ongezond bezig, zeg!!!

Het dient voor mij nu alleen nog maar als verkeerd voorbeeld waar ik van leer, al die etende mensen op straat.
Dus als je je ogen goed de kost geeft, weet je dat je niet moet meedoen en je niet laten verleiden door al die rotzooi die ze bijvoorbeeld aan de straatkant/markten aanbieden.

En als het te lekker ruikt op straat of waar je bent, omdat er weer eens iemand wat staat te bakken o.i.d om jou te verleiden, dan denk je maar: 'Dat kan ik veel lekkerder en gezonder, weg wezen ermee!'

Gewoon je gedachtes de andere goede richting opgooien en hoppa...je bent die dag weer sterker geworden en bewuster van wat je in je mond steekt en weer...TROTS!

Wens iedereen heel veel kracht en wijsheid en doorzettingsvermogen om zo gezond mogelijk te leven en om goede, bewuste en betere keuzes te maken. Dat we sterk blijven.
Dat gun ik ieder mens op de wereld.
(Wat zullen de zorgkosten dan omlaag gaan) Lachen

Positieve groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 15:01    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Daar heb ik dan weer geen moeite mee hoor, als mensen lekker wat eten op straat bij een kraampje. Dat kan in sommige gevallen ook gewoon, het zijn lang niet altijd te dikke mensen of zo. Mensen kunnen dat ook prima gewoon inplannen.

En een lekkernij moet kunnen vind ik. Want ook daar kan je omheen plannen. Maar het is inderdaad geen beloning. Zo zouden we het niet moeten zien.

Fijn die steun van je man!

Goed bezig Saskia! Fijne vakantie

Klopt, mijn man merkt het ook wel al! Opeens krijgt hij tomaat of komkommer op zijn broodjes Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 16:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb jullie een beetje laten versloffen, waarvoor mijn excuus!

Gebruik het boek nog steeds. Denk vaak; Nee ik moet niet van mijn plan afwijken! Of; ik ben geen kliko! (Gelukkig heb ik honden, die vinden het niet erg om voor kliko te spelen Lachen ) en dat werkt wel.

Ik 'beloon' mezelf niet, maar plan lekkere dingen wel in. Omdat de ervaring leert dat al te streng zijn niet werkt voor mij. Dus elke dag een paar snoepjes bijvoorbeeld. Dat werkt goed.

Gelukkig ben ik weer veel vocht kwijt geraakt. Was net op de weegschaal onder mijn startgewicht hier. Dus blij mee. Nu vasthouden he. Ik ga volgend weekend mijn kleindochter en nichtje meenemen naar de camping. Heb allemaal snoeperijen ingeslagen. Ga daar -gepland- wat van nemen. Elke dag 1 keer een zoet snoepje en wat noten oid in de avond. Schep maar 1 keer op en houdt het brood eten binnen de perken. Dat moet voldoende zijn om volgende week een mooie score in te kunnen vullen. Want ik beweeg ook meer; er staat een fietstochtje op het programma onder andere. Lach
Willen jullie voor droog weer duimen? Lach

Mijn boek gaat mee. Staat immers op mijn e-reader. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 21:12    
Vrouw Weeggegevens   Jenni-A
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Oh dear... Nee ik ben echt dat dikkertje dat dan op het volle treinstation (onderweg naar huis waar ik avondeten ga maken) nog steeds een vette hap naar binnen werkt. Ik zie de ogen dan altijd op me vallen, maar de schaamte bokst niet op tegen die eindeloze ondermijnende gedachtes. ja, behalve wanneer het al te laat is... Dan komt het schuldgevoel dubbel zo hard aan Schaam Schaam Nouja, laat ik maar zeggen dat ik dat WAS. Ik ben nu met verbetering bezig en maak mezelf iedere dag een stukje sterker Rollende ogen

Fijn om te lezen dat jullie partners/gezin jullie ook steunen. Eerlijk gezegd kan mijn vriend er hier ook echt niet om heen. Sinds vandaag hangen er boven mijn nachtkastje en op mijn thuiswerkplek nieuwe grote briefjes met " COMPLIMENT" er op Uitlachen De opdracht van dag 4... Mezelf vaker een schouderklopje geven voor de dingen die wél goed gaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 21:13    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
marina132 schreef:
Elisabeth01 schreef:
Angina

Wel fijn dat je het thuis gewoon kunt bespreken en dat er dan ook rekening mee gehouden wordt.
Uiteindelijk moet je het zelf gaan doen maar een beetje steun is nooit weg.

Hier bespreek ik 1x in de 2 dagen een dagonderwerp dus als het goed is loop je ons uiteindelijk in.
Maar maakt ook niet uit, veel oefeningen moeten toch elke dag herhaald worden.

Angina Lachen

Was een reactie op AnnikaACB

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 jul 2020 21:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 27 van 43