Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, gedrag en gedachten omtrent eten veranderen !

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Wat een mooie verhalen hier. Zeker betreft hoe het er vroeger aan toe ging betreft zoetigheid. Ik moet ontzettend lachen als ik terug denk aan mijn moeder met haar negen kinderen. Dé snoepdoos eerste klas. En wat is ze gestraft met haar ouderdomssuiker en dementie.
Het was geen vetpot thuis, maar eigenlijk heb ik er niets van gemerkt. De trommel met toffees van Jamin was altijd gevuld en er was altijd een kopje thee met suiker en een kaakje met chocolaatje erop na schooltijd, puur omdat moedertje zelf zo'n snoepdoos was. Wij blij. Ik herinner mijn moeder lezend op de bank met een zak drop naast haar en met het hondje aan de andere kant. Hond zat te smakken en kwijlen, want er bleef een dropje aan zijn gehemelte plakken. Wat een lange tong heeft een hondje. Ha ha ha...
Maar ja...het is een lieve schat, mijn moeder, maar gezond eten heb ik niet echt meegekregen thuis.
Heel veel diabetes type 1 en 2 in mijn familie.
(Vindt je het gek, althans van de diabetes type 2 dan?)

Ik lus eigenlijk alleen maar zoet. Er waren vroeger dikke pillen wit brood met pindakaas, bruine basterd suiker of gekleurde hagelslag en lekker blue band boter margarine. Heerlijk, maar ja...ik lus bijna niets betreft hartige dingen. Eten vind ik nu een noodzakelijk kwaad, want wat heb je eraan als je er dik van wordt en ik vind heel veel voedsel echt walgelijk, zeker als het stinkt.
Je snapt natuurlijk wel dat ik het best moeilijk vind om de weg te vinden om ook gezond te gaan eten straks als ik op mijn streefgewicht ben. Maar...ik doe mijn best en het lukt, zolang het maar Hollandse prak is.
Het is een wonder dat ik geen suiker meer eet en heb ook daardoor geen lekkere trek of eetbuien, die zijn gelukkig verbannen.
Je moet het zien als stoppen met roken en drinken, dus nu beslist geen suikers en ook niet voor een keertje. Best moeilijk om geen suiker te gebruiken, want het zit echt overal in.

Mijn stap is voorlopig geen suikers te willen eten, het gaat mij ook niet verleiden. Als je toch bedenkt hoe desastreus suiker is, snap je gewoon niet dat de regering hier niets aan doet. Natuurlijk niet, want dan zouden we allemaal te gezond worden en wordt er niet meer verdiend aan onze slechte gewoontes.

Op dit moment zit ik het boek te lezen, van het Pioppi Dieet van Dr Aseem Malhotra & Dona O'Neil, interventiecardioloog, puur omdat ik het boek van Judith Beck nog niet hebt. Komt eraan binnenkort.

Maar oooohhhh wat schrijft die man goed en wat legt ie de dingen goed uit betreft voeding/alle diëten.
Dus het is ook belangrijk om te weten wat voeding is en wat het doet met de mens. Nou...je schrikt je rot.
Hij noemt getallen dat als bijvoorbeeld de Amerikanen/Engelsen geen suikers meer zouden eten, hoeveel biljoenen aan zorg wordt uitgespaard en hoeveel levens gered kunnen worden.
Ook dat er nu veel artsen en professoren opstaan om het probleem van voeding en o.a. suikers aan te pakken bij de kern. Dat het moet worden opgenomen in de studies, opleidingen en op de universiteiten.
Hij noemt suiker 'Het alcohol van het kind'.

Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik ff helemaal geschokt was en dan ben ik pas bij blz 51! Ha ha ha...

Maar goed...vanavond lekker langzaam gegeten, want laat ik daar eerst eens mee beginnen. En...samen met mijn lieve man...het lukt. Lachen

Fijne avond van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 19:35    
Vrouw Weeggegevens   marina132

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een lang verhaal Crebster Lachen

Maar zoals jij het beschrijft zoals het bij jou vroeger aan toe ging... qua eten en snoep..... zo was het bij mij thuis ook.... 8 kinderen die zich tegoed deden aan de snoepjes van jamin hihi

Mijn moeder was nogal makkelijk met eten.... maakte het smiddags al klaar en dan ging de pan op de kachel... ik at dat niet... behalve de bruine bonen.... vers van vaders tuin Lachen die waren erg lekker en zeker als deze op de kachel stonden te pruttelen.

Vroeger luste ik niks.... maar dankzij mijn man .... die toch echt wel een stevig Hollands potje op tafel wil... ben ik meer eten gaan waarderen.

Lijkt mij lastig crebster dat jij veel dingen niet eet.... zeker als je op dieet ben Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2020 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Bij ons thuis was dat ook zo, altijd een toetje, iets lekkers bij de koffie, bakje chips bij de tv, een gevulde droppot maar gelukkig ook een heel actief gezin.
Sporten,,fietsen, zwemmen, dagjes weg, wandel vakantie s, lopen met de honden.
Daardoor een redelijke balans.

Gewoontes die met de paplepel zijn ingegeven zijn gelukkig door oefening en inzicht te veranderen maar is best lastig.
Prettigste vind ik om de betere variant ervan te kiezen.
Fruit als toetje en dan iets later op de avond
Snack a jack bij mijn colaatje ipv bakje chips
Kauwgommetje in de mond ipv handje drop
Tja en bij de koffie gewoon maar niets, want als die trein eenmaal vertrokken is hahaha

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 7:10    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:
Bij ons thuis was dat ook zo, altijd een toetje, iets lekkers bij de koffie, bakje chips bij de tv, een gevulde droppot maar gelukkig ook een heel actief gezin.
Sporten,,fietsen, zwemmen, dagjes weg, wandel vakantie s, lopen met de honden.
Daardoor een redelijke balans.

Gewoontes die met de paplepel zijn ingegeven zijn gelukkig door oefening en inzicht te veranderen maar is best lastig.
Prettigste vind ik om de betere variant ervan te kiezen.
Fruit als toetje en dan iets later op de avond
Snack a jack bij mijn colaatje ipv bakje chips
Kauwgommetje in de mond ipv handje drop
Tja en bij de koffie gewoon maar niets, want als die trein eenmaal vertrokken is hahaha

Als deze rijd volgens het spoorboekje van de NS Lach zal dat wel mee vallen Grap Grap Grap

Maar jij heb gelijk.... denk er niet aan hoe het was.... maar hoe jij dat beter kan doen

FF Denken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 9:54    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja herkenbare trein :p

Ik neem per dag 1 cappuccino, mijn persoonlijke verwen momentje. Alleen dan met halfvolle melk. Ik heb een keer gelezen hier dat er volle melk werd gebruikt. Volgens mij bij Marina. Wat was daar de reden van?

En inderdaad, als ik daar wat bij neem gaat het zeker mis Sip

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 17:36    

Reageer met quote
B25 schreef:

Ik neem per dag 1 cappuccino, mijn persoonlijke verwen momentje. Alleen dan met halfvolle melk. Ik heb een keer gelezen hier dat er volle melk werd gebruikt. Volgens mij bij Marina. Wat was daar de reden van?

Dat klopt.... ik maak cappuccino met volle melk.... als ik een cappucinoootje neem .... wil ik wel een hele lekkere Erg blij

Maar ik weet eigenlijk niet eens dat dat met halfvolle melk kan.... Rollende ogen ik heb sinds kort zo’n luxe koffiemachine staan met echte boontjes Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 21:39    
Vrouw Weeggegevens   B25
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ooh vandaar!

Ik had ooit verschillende soorten melk geprobeerd en ik vond Campina langhoudbare halfvolle melk het lekkerst schuimen met mijn stoompijpje met koffiebonen espresso ohhh maar vandaar dus!

Lekker hè Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 22:15    

Reageer met quote
B25 schreef:
Ooh vandaar!

Ik had ooit verschillende soorten melk geprobeerd en ik vond Campina langhoudbare halfvolle melk het lekkerst schuimen met mijn stoompijpje met koffiebonen espresso ohhh maar vandaar dus!

Lekker hè Erg blij

ja heerlijk Erg blij

Maar ik heb ook de Campina houdbare in huis en dan de halfvolle melk.... ik ga dat ook eens proberen .... bedankt voor de tip.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 22:17    

Reageer met quote
B25 schreef:

Ik vind cappuccino het lekkerste met barista havermelk of de barista sojamelk. Zo lekker en laag in calorieën!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 22:48    

Reageer met quote
Dag 7

Pas je omgeving aan!

Verandering van context is belangrijk bij het vormen van nieuwe gewoontes.

Veranderingen thuis.
Verwijder je persoonlijke verleidingen
Gebruik ander servies, kleinere borden
Weer creatief, vermindert eetprikkels, gebruik trommels, zet het hoog, plak er een sticker op

Veranderingen op je werk
Vraag collegae of de snoeppot uit het zicht kan.
Vertel dat je gezond wil leven en als traktatie graag fruit eet
Vraag om gezond eten in de kantine.

Als je thuis en op je werk veranderingen aanbrengt om verleidingen te voorkomen wordt afvallen gemakkelijker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2020 7:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 41, 42, 43  Volgende
Pagina 17 van 43