Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Judith Beck, even 42 dagen opfrissen!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Elisabeth01 schreef:

Ik hou van wetenschappelijke onderbouwingen en dat de onderzoekers geen belang hebben in de uitkomst!
Voel me ook erg gesteund in het belang van een plantaardige eetstijl, niet alleen voor de dieren, het milieu, ons nageslacht maar dus ook voor mijn eigen gezondheid.
Ik heb zo n beetje alles gelezen over het obesitas probleem, maar dit is toch echt een boekwerk van een heel ander caliber.
En schrijfstijl doet me erg denken aan onze Nederlandse meneer Katan, zo n humoristisch ondertoontje.

ja, ik ben het daarmee eens! Geef ons de feiten en geen manipulatie door de voedingsindustrie!

Gebruik je ook de Nutritionfacts app? Waarmee je dagelijks kunt afvinken of je zijn aanbevolen hoeveelheden binnen hebt gekregen?

Nee die gebruik ik niet, eet al 40 jaar vegetarisch en een jaar of 3 helemaal plantaardig. Toen ik moest afvallen, 5 jaar geleden heeft een dieetiste meegekeken en zo eet ik nog altijd.
Jaarlijks krijg ik een bloedonderzoek vanwege mijn medicatie en laat ik gelijk b12, ijzer en D prikken. Is altijd goed, ik heb alleen een uitzonderlijk laag cholesterol gehalte Lachen volgens de arts door mijn plantaardige leefstijl Lachen Ik slik uiteraard wel b12 bij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 13:19    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Knap hoor Elisabeth01 dat je zo keurig je gewicht vast weet te houden.
Je wil nog wat verder omlaag wat betreft de kilo's en ik kan mij voorstellen dat het lastig is omdat je al best een mooi BMI hebt.

Zelf merk ik dat ik vaker wat aan de aanrecht in mijn mond stop dan dat ik dacht.
Geen hele maaltijden maar een aardbei hier of een hapje daar.
Door dit sprintje weer eens goed van bewust geworden.

Hoop dat iedereen nog een fijne dag heeft.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 15:10    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik weeg me idd (bijna) elke dag. In het begin vond ik dat moeilijk, omdat ik onwijs kan schommelen, meestal houdt ik dan veel vocht vast. Nu wordt ik er minder zenuwachtig van, maar het blijft vervelend die rode vakjes tussendoor.......... Verward Ik ben een perfectioniste dus dat stoort me dan. Lachen

Ik eet niet geheel plantaardig Elisabeth, dus ik slik (op een gewone multivit in de R. maanden na) niets extra's. Af en toe ei of kaas, dat zou dan toch wel ok zijn? Lach Ik drink wel plantaardige melk waar D. en B12 vitamines aan zijn toegevoegd, dat dan weer wel. Elke dag een beker. Lach

Een voordeel vind ik dat met zo'n manier van eten je heel gemakkelijk aan je groenten en fruit komt. Lach

Dezer dagen denk ik weer vaker; geen keuze! Dat helpt mij wel. Merk toch dat ik het beter volhoud nu we weer met het stappenplan bezig zijn, waarvoor ik je wil bedanken Elisabeth!

Yes! (nederlands=
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 1:24    

Reageer met quote
Dag 16

Voorkom ongepland eten!

Als je een regel instelt en je daaraan houdt, heb je geen last meer van een innerlijke strijd over wat je wel/ niet zult eten dus GEEN KEUS!!
hou je gewoon aan je plan!

Zo gauw je die innerlijke discussie aangaat waarom je het nu deze ene x toch wel die uitzondering gaat maken heb je al verloren Lachen
Zijn vaak ook van die domme goedpraat argumenten terwijl je best weet dat het nergens opslaat en het je gewicht zeker niet ten goede komt.
Dus gewoon niet doen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 6:11    

Reageer met quote
Als ik accepteer dat ik moet stoppen met spontaan eten, wordt afvallen gemakkelijker!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 6:31    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Goede morgen,

ik heb mijn eten van gisteren netjes ingevuld en kwam gisteren op 1201 cal en 76.3 eiwitten. Prima dus en ik ben blij dat ik jullie heb zodat ik weer bewust met mijzelf bezig ben.
Dat is het ook he, tijd maken voor je zelf. Niets gaat vanzelf en met even snel wat eten gaat het niet goed komen. Dan is de verkeerde keuze snel gemaakt.
Ik heb ook nog lekker gelopen met mijn man. Bijna 7 km wie had ooit verwacht dat ik dit zomaar zou kunnen. En dan ook zo makkelijk. Dit wil ik dus altijd zo houden!!!

Vandaag moet ik werken dus is mijn eetplan makkelijk in te plannen. Gewoon geen benzinepomp opzoeken en als ik vanavond thuis kom NIETS eten. Maar dan ook helemaal niets.
Oke, als ik echt honger heb mag ik een lekkere grote sinaasappel eten, dan zit ik wel weer vol Lachen
Ik zit vandaag op 1222.6 kcal en 96.7 eiwitten.

Quote:
Zo gauw je die innerlijke discussie aangaat waarom je het nu deze ene x toch wel die uitzondering gaat maken heb je al verloren Lachen

Aan de ene kant wel, aan de andere kant... als die weergeefspier sterk genoeg ga je snel aan iets anders denken.
.... Maar eigenlijk bedoel je dat je dan niet zo aan eten denkt als je weergeefspier in uitstekende conditie is. Daarom vallen we zo makkelijk terug in ons oude eetpatroon.
Die toegeefspier kijkt ons leven lang met ons mee. Sip
Iedere keer als ik heb boek lees en hier op het forum er over nadenk kom ik op nieuwe inzichten.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 8:58    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
@Elisabeth01: Bedankt voor het plaatsen van je bericht.

Het kwam net nadat ik voor mijzelf een latte had gemaakt met inderdaad de gedachte even daarvoor:"Nou ja, voor deze ene keer" Lachen Lachen Lachen

En hij was ook al op.

Oh, wat is het soms moeilijk.

Iedereen weer veel succes en inderdaad fijn dat we het samen doen. We moeten die innerlijke stemmen met zijn allen overstemmen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 9:11    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Lunafloor als die latte op je plan stond was het ok he? Lachen

Geen keuze is heel goed, kort, krachtig en duidelijk. Hoe vaker ik daarmee mijn weerstand oefen, hoe makkelijker het gaat.
Drie bescheiden maaltijden per dag en 2 keer iets tussendoor. Waarvan 1 keer fruit. Zo moet het lukken om toch weer wat af te vallen. De weegschaal was vandaag in elk geval lief voor mij. En dat motiveert dan ook weer gelijk. Erg blij
Spontaan eten wordt dus hier minder en minder gelukkig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 0:08    

Reageer met quote
Dag 17

Eet niet teveel!

Probeer vooral niet ongepland te eten en hou de portie s klein.
Sta er eens bij stil hoe goed je je voelt als je netjes volgens plan eet. En ga ook terug naar het gevoel als je veel te veel hebt gegeten.
Hoe blij ben je over 10 minuten als je nu teveel eet?

Om met succes af te vallen en niet meer aan te komen moet je ophouden met eten wanneer je de portie die je plan toelaat op hebt!

Succes weer vandaag, denk aan je motivatiekaarten lezen en geef jezelf een compliment omdat je nog steeds meeleest om te leren hoe je beter op gewicht kunt blijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 6:23    
Vrouw Weeggegevens   liene
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: sleeve/ GBP

Reageer met quote
Toen ik gisteren thuis kwam na mijn werk lag iedereen al lang op bed. Ik ben begonnen met een bakje yoghurt te eten maar had toch trek in harig en heb de koektrommel leeg gegeten Schaam Schaam
5 koekjes toen zat ik meer dan vol. Dat waren dus 300 punten
Mijn straf. De weegschaal gaf vanmorgen een 7 aan.
Zo stom van mijzelf. Te laat, te moe, geen weerstand.
Ik zal en moet die weerstandspier trainen. We beginnen weer en wel NU.
Vandaag ook weer netjes mijn punten invullen.
Straks meteen boodschappen doen en geen koek kopen dus.
Mijn zoon is ook tevreden met een kaas-rijstewafel of een appel.
Dan gezond lunchen, en wandelen. Daarna moet ik mijn zoon van school halen, die heeft examens en zit op speciaal onderwijs.
Daar rijden geen bussen naar toe en de scholieren bus gaat al eerder terug. Dus de aankomende dagen zitten de middagen al half vol.

Over kleine porties.
Ik moest voor mijn maagverkleining eerst 6 kg afvallen vanwege die operatie. Ook moest ik gaan wennen aan mijn nieuwe manier van eten.
* kleine portie's
* 6 keer per dag even grote maaltijden.
en.... niet eten en drinken te gelijk.

Door te drinken tijdens de maaltijd spoel je je eten eigenlijk veel te snel weg. Ik ben toen ook vrij makkelijk van die 6 kilo afgekomen eigenlijk.
Ik zal ook mijn leven lang 30 minuten tussen mijn eet en drinkmomenten moeten houden om de voedingsstoffen goed op te kunnen nemen.

Bewegen/weegwijzer/boek van Judith/ suiker en snoep vrij/ motifatiekaart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 8:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 10 van 17