Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Is 18 km wandelen wel te doen voor een beginner

Auteur Bericht
Vrouw   Bewolkt
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dag allemaal,

Mijn buurman heeft mij gevraagd om mee te wandelen met zijn wandelclub.

We weten niet of 18 km wandelen te veel is voor een beginner.

Heeft iemand enig idee ?

( Ik kan hem ook vragen of hij bij wil houden hoe lang ze aan het wandelen zijn geweest om deze 18 km te bereiken. Zodoende kan ik dit misschien wel het beste inschatten. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 11:14    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Ik zou als beginner de helft nemen van het aantal kilometers. als dat goed gaat kan je altijd nog de rest toevoegen.
En je bent een beste tijd onderweg dan.
mij is wel eens verteld 5 km in een uur. Maar weet dan niet het tempo dat je loopt.
Ik wandel wel veel maar 18 km is echt een uitzondering.

Zou het wel knap vinden als je dat elke dag/week loopt!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 11:49    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik weet niet hoe je het precies bedoelt, qua pijn in je knieen of uithoudingsvermogen? Ongetwijfeld krijg je blaren met zo'n afstand als je dat niet gewend bent.
Ik loop zelf best veel, maar nooit zo lang achter elkaar, mijn max is een km of 7 voor ik pijn in mijn voeten krijg. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 13:26    
Vrouw   Bewolkt
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Vriendelijk dank voor het antwoord.
In dat opzicht, denk ik dat ik bij mezelf moet blijven. 18km vind ik voor een beginner best pittig.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden meegedaan met een wandeltocht voor de kankerbestrijding. Een ronde van 10km, maar ik liep helaas verkeerd en liep uiteindelijk de langere route. Het aantal kilometers liep behoorlijk uit.

Ik heb het echter op rustig tempo gedaan, maar was na die tijd echt wel moe.

Als ik met zo'n wandelclub meedoe en ze lopen dit op een fors tempo, dan denk ik dat dit misschien toch iets teveel van het goede is. Ik weet nog wel dat diverse wandelclubs mij hard voorbij vlogen.
Ik weet wel, dat zij ook tussendoor ergens gaan drinken, hetgeen ook bij mij past.

Ik zal hem vragen hoe lang ze er over hebben gedaan, zodat ik dit de volgende keer iets beter in kan schatten.

Vorige week naar een diëtiste gestapt. Ik moet zowieso 1 uur per dag bewegen. Dit doe ik door wandelen en trampolinespringen.
Vorige week dinsdag begonnen en ik ben nu al 3kg kwijt. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 15:29    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Inderdaad rustig aan beginnen.
Zeker als je met ervaren lopers meeloopt. Die lopen inderdaad sneller en dan ga jij automatisch meelopen en loop je dus voor jou te hard.
Eerst even conditie opbouwen dan kan je later altijd nog zeggen dat je met ze meegaat.
Als ik met mijn vriend wandel neem we ook pauze's tussendoor. Niet te lang maar gewoon even drinken en wat eten en dan weer verder.

succes ermee!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 18:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1