Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Iow carb. Op gewicht komen en blijven


Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Ik ben op gewicht maar het is soms moeilijk daar te blijven. Interessant hoe iedereen hiermee omgaat.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2020 20:35    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
dat was te optimistisch. ik ben de laatste week opeens omhoog geschoten. eens kijken wat een week normaal doen doet.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 39136
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ik ben heel ver van m'n streef
ik eet min of meer low carb...

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 13:23    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Hoi Dipinipi

Ik ben er nu een tijd bezig met GOK. IK vind het echt heel goed te doen ook omdat er een uur per dag in zit dat je "gewoon eten"mag. Waardoor het goed te doen is als je met eemerdere mensen eet wat vaak het probleem is. Dan wil ik minder vet eten oid en zit er een gezin aan vast. Hierbij kan ik van alles s avonds watmee eten.
Dus voor mij heb ik nooit het gevoel dat ik een dieet volg. Ik heb het gewoon naar mijn zin. Wat volg jij?

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 17:35    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
Ik heb dit even van het forum gehaald(waarom opnieuw doen wanneer je het goed kan lenen, bedankt Kaatje). Dit doe ik . Ben eigenlijk in fase een blijven hangen maar geef mijzelf wel iets meer ruimte. Maar het maakt niet uit denk ik welk low carb je doet. Als we elkaar maar vooruit kunnen helpen.



"OPGEWICHT, Grip op koolhydraten" heet het boek van Yvonne Lemmers. Zij is dietiste en heeft in navolging van de Zweedse Annika Dahlqvist een eetmethode ontwikkeld die koolhydraatbeperkt is, maar met meer eiwitten en vetten, omdat die beter en langer verzadigen.

Doordat je lijf minder koolhydraten binnenkrijgt, gaat het je bloedsuiker op peil houden door vetten aan te spreken (te verbranden) en val je af.
Deze methode schijnt ook bij uitstek geschikt te zijn voor mensen met (dreigende) Diabetes II.

Je begint in Fase 1 (op gewicht komen) met 2 kh arme maaltijden (max. 5 gram kh) per dag en één koolhydratenuur, waarin je ook je fruit neemt. Zoals de term al aangeeft moet deze maaltijd binnen een uur genuttigd worden.

Het boek bevat groene, oranje en rode pagina's waar lijsten staan met dingen die je altijd mag (groen), die je beperkt, dus liever alleen in je "uurtje" mag (oranje) en stoffen die je echt moet vermijden (rood). Dit zijn de E-nummers 620 t/m 650 (smaakversterkers), E-nummers 950 t/m 967 (zoetstoffen behalve Stevia), geharde plantaardige vetten (transvetzuren), glucose- en fructosestroop en invertsuiker.
Dat houdt o.a. in: geen suikervrije kauwgom, geen 'light' frisdranken, sowieso geen 'light' producten, geen chips, koekjes, fastfood, croissants en afbakbroodjes en heel goed etiketten lezen!
Etiketten staan op volgorde van hoeveelheid, dus wat er het meest in zit, staat het eerst genoemd. Als suiker bij de eerste 4 staat kun je het beter niet nemen.

Er is ook nog een 'optische' balansverdeling voor de hoofdmaaltijd:
1/4 eiwitten en vetten (groene lijst)
1/4 groenten (groene lijst)
1/4 fruit (oranje lijst)
1/4 overige koolhydraten (oranje lijst)
Ook als je toch een keer frites wilt eten moet je zorgen voor groenten en fruit en dan bijv. je toetje weglaten (teveel kh).

Overige richtlijnen: je kunt uitgaan van 100 gr. vlees, vis, kaas of eieren per maaltijd en de helft voor de tussendoortjes. En er moet tussen die 2 minimaal anderhalf uur zitten.
Eet groenten altijd "verpakt" in vet/eiwit vanwege de kh waar je lijf op kan reageren.
Beleg je crackers dik!

Fase 2 (op gewicht blijven) is voor als je op je streefgewicht bent, of na de gewenningsfase van 6 weken als je voelt dat je lijf gewend is geraakt aan minder koolhydraten en je wilt stabiliseren. Dan ga je koolhydraten toevoegen en uitproberen wat voor jou werkt. Dat noemt Yvonne: je eigen strategie bepalen. Er zijn verschillende strategieën om fase 2 te doen waar je uit kunt kiezen, afhankelijk van wat het beste bij je eet- en leef patroon past.


De boeken:

"Opgewicht, Grip op Koolhydraten" / Basisboek (groene letters)
Richtlijnen, recepten en voorbeeldmenu's om opgewicht te komen én te blijven.

"Grip op Koolhydraten / Kookboek" (oranje letters)
120 Koolhydraatarme en 22 koolhydraatbeperkte recepten met voorbeeldmenu's en beknopte richtlijnen".

"Grip op Koolhydraten / Kookboek 2" (rode letters)
Nieuwe recepten en voorbeeldmenu's volgens de richtlijnen van Grip op Koolhydraten. Met extra uitleg over het koolhydratenuur en de introductie van het 21 punten systeem.

Handige links om kh in voedingsmiddelen op te zoeken:
http://www.voedingswaardetabel.nl/
http://www.koolhydratentabel.nl/

_________________


Laatst aangepast door D01 op zo 03 jan 2021 17:53, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 17:42    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 39136
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
ik doe eigenlijk het liefst cohen
je kunt alles mee eten maar voor manlief doe ik er wat extra pasta of aardappel bij
verder wat minder vet dat is voor ons allebei beter
je mag bij cohen fruit en dat vind ik prettig
max 70 gr kh houd ik aan dus af en toe een boterham kan dan
eigenlijk mag je alleen roggeknackebrood maar daar ben ik wat minder streng mee

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 17:45    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
IK heb kh beperkt brood , liijkt een beetje op roggebrood. best ok. en het fruit is hetgeen ik vind dat ik dus wel mag tussendoor.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2021 20:41    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 39136
Dieet: Weight Watchers en suikervrij
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
Beste deelnemers al weer een jaar voorbij waar we samen met elkaar dit forum levendig hebben gehouden .
Bedankt voor jullie steun en donaties het is een gratis forum en dat willen we zo houden maar ik heb natuurlijk wel kosten dus hartelijk dank voor jullie steun
https://www.weegclub.nl/donaties/
Namen bekent bij de beheerder

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 jan 2021 12:58    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
klopt hoor. ik doe ook regelmatig donatie. wil niet dat dit weg gaat

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jan 2021 18:12    
Vrouw Weeggegevens   D01
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 28-5-2012
Berichten: 4958
Dieet: Atkins


  Reageer met quote
geen broodjes meer voor mij. koolhydraat arm brood met kaas. Ook het verzamelde vocht na marathon lopen uitgeplast denk ik. gewicht zakt weer langzaam.
Gisteren wel indisch eggeten maar vooral de groenten en weinig rijst genomen. ik ben eigenlijk blijven hangen in fase 2 iets meer koolhydraten en tot nu te bevalt het goed.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 8:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 1 van 10