Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Intermittent Fasting zomer 2021

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Bodyunderconstruction
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Intermittend Fasting / Gezond

Reageer met quote
Dit sprintje is voor iedereen die aan Intermittent Fasting doet.
Hier kun je je ervaringen, struggles enz delen.....

Bij intermittent fasting (IF) of ‘periodiek vasten’ gaat het om wanneer je eet en niet om wat je eet. Wie dit eetpatroon volgt, wisselt periodes van vasten (vb. 16-24 uur) af met periodes van eten. Het vasten duurt altijd langer dan de periode van het eten. Iets drinken tijdens het vasten is toegelaten: dranken zonder calorieën, zoals water, koffie en thee (zonder melk en suiker). Er bestaan enkele varianten van intermittent fasting. Dit zijn de 3 populairste:

1) het 16/8-schema: makkelijk in te plannen in de dagelijkse routine. De bedoeling is elke dag 16 uur achterelkaar te vasten en 8 uur lang een normaal maaltijdpatroon te volgen. Als je om 20 uur ’s avonds begint te vasten, mag je om 12 uur ’s middags opnieuw eten. Zo kan je makkelijk met collega’s of familie lunchen. Ook het avondeten kan normaal gebeuren. Wie dit schema aanhoudt, haalt dus zijn of haar dagelijkse energiebehoefte uit die 8 uur waarin eten toegestaan is. Deze kan verdeeld worden over 2 maaltijden, of over 3.

2) is het 5:2-dieet. Wie dit volgt, vast 5 dagen in de week niet en streeft naar een normale calorie-inname volgens behoefte. Op de andere 2 dagen is er een strenge calorierestrictie. Het gaat dan niet om volledig ‘vasten’, maar om minder calorieën innemen. De richtlijn hier is: 600 kcal/dag voor mannen, 500 kcal/dag voor vrouwen. De 2 dagen met calorierestrictie mogen elkaar niet opvolgen.

3) het 24 uur vasten. Hierbij wordt 1 à 2 maal in de week een moment van volledig vasten ingepland, namelijk 24 uur achterelkaar. Op de dagen dat eten toegestaan is, mag er niet meer gegeten worden dan de aanbeveling volgens behoefte.

Laatst aangepast door Bodyunderconstruction op do 08 jul 2021 10:52, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 10:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Begin dit jaar ben ik begonnen met IF. Al heel snel had ik door dat dit voor mij de perfecte manier is om af te vallen. Het afvallen is ook echt in een goed tempo gegaan. Nu aan de slag voor de laatste kilo's. Erg benieuwd hoe ver ik ga komen in de komende 8 weken.

Ik doe 16:8 waarbij ik eet tussen half 1 en half 9. Vaak eet ik na het avondeten al niet meer, waardoor ik regelmatig 17:7 of zelfs 18:6 haal.

Mijn voeding bestaat voor het grootste gedeelte uit een lunch van kwark met fruit, tussendoor fruit en groenten en avondeten met het gezin mee plus wat extra groenten. Ook elke dag ruimte voor iets lekkers (toetje, koekje, snoepje) en elke week een cheatdag waarop we lekker patat, pizza, pannenkoeken o.i.d. eten.
Qua beweging probeer ik 3 x per week een uur te sporten. Ik doe aan circuittraining, fitness, hardlopen en daarnaast probeer ik veel te fietsen en te wandelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 10:51    
Vrouw Weeggegevens   Sasja22
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@Bodyunderconstruction, je moet dit sprintje wel even openzetten. Het is gesloten. Niemand kan zich opgeven zo. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 jul 2021 10:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik had hem gesloten. Na 2 weken geen respons dacht ik dat er geen behoefte was aan dit sprintje ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021 7:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Up Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021 14:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
up Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021 13:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1