Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Intermitted Fasting

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo!

In dit sprintje zijn we bezig met intermittent fasting. Een methode van periodiek vasten. Er is steeds meer bewijs dat dit veel gezondheidsvoordelen oplevert en als bij-effect val je af.

In de uitzending van ‘Nieuwe Dokters’ van 8 oktober kom je hier veel over te weten. Ik raad iedereen aan deze terug te kijken als je een beeld wil krijgen van de voordelen van vasten.

Er zijn verschillende schema’s. De bekendste zijn:

• 16:8 (dagelijks 16 uur vasten-8 uur eten)
• 5:2 (wekelijks 5 dagen gewoon eten- 2 dagen vasten)

Ik doe zelf 16:8. Ik hanteer daarbij een ‘eetraam’ van 8 uur, tussen 11 en 19 uur. Maar je kan dat eetraam natuurlijk ook van 14 - 22 uur plannen of wat voor jou het meest praktisch is.

Het internet staat vol met meer informatie over hoe je 5:2 of 16:8 kan uitvoeren. Sommigen eten niets op de 2 vastendagen van 5:2, anderen hanteren max 500 kcal op die dagen. Zoek wat bij je past!

Bouw als je start rustig op, bijvoorbeeld door het ontbijt elke dag een half uurtje op te schuiven. Het is volgens de methode niet de bedoeling dat je vergaat van de honger en aan het lijden bent! Dan gaat het snel tegenstaan. Met rustig opbouwen voorkom je dat.

In dit sprintje kunnen we ervaringen delen maar ook kennis, heb je wat nieuws gelezen over vasten? De effecten? Een boek gekocht? Laat het weten. Het is een ontdekkingstocht voor ons allemaal.

Succes Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2020 22:57    
Vrouw Weeggegevens   MamERB
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi Sasa, ik wil graag meedoen.
Hoop echt om hier veel mee af te vallen.
Ik doe 16/8 ongeveer.
Ik begin met avondeten dus rond 17.00 uur tot ongeveer 24.00 uur.
Vorig jaar om deze tijd 20 kilo mee afgevallen en het ging toen heel goed, hoop dat het dit jaar weer wil lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 jan 2020 23:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Je bent dus het bewijs dat het werkt Erg blij Twintig kilo hierdoor afgevallen, dat is echt veel! Je hebt laten zien dat je het kunt, dat gaat je vast weer opnieuw lukken! Zet hem op!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 jan 2020 20:45    
Vrouw Weeggegevens   MamERB

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Bedankt voor je opbeurende woorden en ik hoop het zo dat het weer gaat werken, vanmorgen 1 ons zwaarder, dus even weer op de rem.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 0:03    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ik ga het toch ook nog maar eens proberen...dit weekend gaat nog niet lukken maar dinsdag ga ik van start

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 8:41    
Vrouw Weeggegevens   Midde

Dieet: Fast 800 Diet van Dr. Michael Mosley.

Reageer met quote
@Sasa
Bedankt voor het openen van dit nieuwe sprintje !

Ik doe heel graag mee.
De IF 16:8 doe ik van 12-20 u. in combinatie van het Fast 800 Diet van Michael Mosley (beroemd van het 5:2 dieet)

TIP
Deze BBC docu bevat heel veel info over IF : Eat fast and live longer
https://www.dailymotion.com/video/x370lox

MIJN CHALLENGE IS 111 kg. = -40 kg. !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 8:56    
Vrouw Weeggegevens   snirp
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. IF bevalt me erg goed. Afvallen gaat heel traag, maar elk onsje eraf is er 1.
Ik doe 16/8 en mijn eetraam is tussen 10.00-18.00.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 17:55    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk dat jullie mee willen schrijven! Welkom!
Grappig dat de keuzes voor het eetraam zo verschillend zijn!

@Midde - bedankt voor de tip over de BBC documentaire! Ga ik zeker nog kijken! Het dieet van Michael Mosley ken ik niet. Wat houdt dat in?

Ik ben nu twee weekenden achter elkaar de mist ingegaan door IF even te onderbreken maar dat pakte heel verkeerd uit. Heb met veel moeite in de week daarop de schade weer enigszins ongedaan kunnen maken. Dat moet niet nog een keer! Dus morgen en overmorgen gewoon ook IF! Dat was toen ik 3 maanden geleden startte ook geen probleem, moet nu dus ook weer kunnen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 23:56    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Ik doe ook graag weer mee. Leuk!
IF bevalt me echt heel goed en mijn eetraam is 12:00-18:00 uur.
Ik eet 2 maaltijden per dag en soms eet ik tussendoor nog iets, bijv, schijfjes komkommer met filet, een gekookt eitje of een kom soep. Afvallen hoeft niet meer perse, maar ik wil graag met IF op gewicht blijven en niet meer jojo’en.... ohhh
IF icm kha is prima te combineren met mijn gezin. Ik vind uren niets eten makkelijker dan 6 kleine porties per dag.
Succes allemaal!!!

Laatst aangepast door Astrid26 op za 01 feb 2020 9:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 8:43    
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ook ik sluit me weer aan. Ik doe 16-8 en dat bevalt me uitstekend. Behalve het afvallen voel ik me echt een stuk fitter!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 9:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3