Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Innie's GBP dagboek

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Innie
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: GBP

Reageer met quote
Hallo, ik ben Ingrid, maar de meeste mensen/vrienden noemen mij Innie. Ik ben 50 jr jong, en een happy single mom van een lieve puberzoon van 17. Samen met ons klein ondeugend 4voetertje wonen wij in Geldrop. N.a.v. een kijkoperatie in 2006 waar ik trombose in mijn been + een longembolie door kreeg, ben ik gaan sukkelen met zowel mijn gezondheid als mijn gewicht, en heb ik inmiddels oa reuma en fibromyalgie. Mede hierdoor ben ik van een druk sociale energieke vrouw veranderd in iemand die een flink stuk beperkter is geworden qua levensstijl-en wijze. Zeker lichamelijk, en dan met name het gewicht wat steeds meer wordt. Chronisch ziek zijn, ben je voor de rest van je leven, en kun je, icm
medicatie, oud mee worden. Maar tegen de extra kilo's is zeker wat aan te doen. Na jaren verschillende pogingen diëten, waardoor ik veel afviel,maar ook weer aankwam...het welbekende jojo effect, heb ik, na lang en goed overwegen, gesprekken met een paar vrienden die mij hierin voor zijn gegaan, en superblij zijn dat zijniet alleen al die extra kilo's kwijt zijn, maar ook een heel ander mens zijn geworden in positieve zin, en veel energieker enz., besloten om de stap naar een Gastric Bypass operatie te gaan zetten. Op 1 April j.l. ( leuke datum ook Lachen ) heb ik dan ook in goed overleg met mijn huisarts de knoop doorgehakt. 1 dag later bloed laten prikken, en 5 dgn later na een keurige uitslag een verwijsbrief om een afspraak bij het Obesitas centrum Catharina Ziekenhuis in Eindhoven te maken. Daar kon ik snel terecht nl. 13 April. Dus afgelopen Maandag ben ik daar naar een groepsbijeenkomst geweest mbt uitleg/info over oa GBP. Na afloop emailadres opgegeven omdat er online 5 vragenlijsten ingevuld moeten worden, eetdagboekje lijst meegekregen om deze de dagen tot ik uitgenodigd word voor een screeningsmiddag. Weer een stap dichterbij ....nooit gedacht dat het wat mij betreft nu niet snel genoeg kan gaan voor een volgende stap.( en weet je.....sinds afgelopen Maandag lijkt het wel of mijn etenslust al aan het verminderen is...krijg nl amper een hap weg vd zenuwen....het lijkt wel of er iemand anders mijn eetlijst invult op dit moment ) Zojuist lid geworden hier, dus ik ga mij eens inlezen hier, en ik zal vast ook wel vragen gaan stellen her en der hoor. Mochten jullie voor mij nog info hebben over GBP- en of andere vragen hebben enz....be my guest. Bedankt alvast om mijn intro zojuist gelezen te hebben. Ik wens jullie een fijne dag en tot schrijfs/lezens.Wordt vervolgd.. Groetjes Innie

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015 8:58    

Reageer met quote
1 April 2015 :
Naar huisarts geweest en samen goed overlegd over mijn keuze voor GBP en nav daarvan, moest ik de volgende terug om bloed te laten prikken om te controleren op suiker, cholesterol. Dit kon niet gelijk omdat ik al gegeten had en het prikken nuchter moet gebeuren. Gelijk afspraak gemaakt bij haar voor de uitslag hier van.
7 April 2015 :
Uitslag was goed. ik was zelfs verbaasd....ik had geen suiker, en ja dit is natuurlijk een momentopname...maar dan nog ohhh Mijn cholesterol gehalte was netjes. Bloeddruk was keurig. Lengte 1.68 cm (ben 2 cm gekrompen grrrrrr was altijd 1.70) en gewicht was bij haar op de weegschaal 125, met kleding aan...schoon aan de haak.
Ik rook en drink niet, dus dat heb ik iig ook al mee.
Mijn huisarts staat volledig achter mij met mijn keuze zei ze, en tikte gelijk een verwijsbrief uit op haar pc voor het Obesitas centrum van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Ik moest het nummer bellen wat op die verwijsbrief stond en zij sloot af net de woorden...succes...ik vind jou een dapper mooi mens....we gaan ervoor he ! Met een big smile stapte in dan ook haar kamer uit...klaar voor de volgende stap.
Thuis gelijk gebeld voor een afspraak en ik kon paar dagen later al terecht in Eindhoven.
13 April 2015 :
Bij een voorlichtings/bijeenkomst in groepsverband geweest in het Obesistas centrum. Wat een mooie afdeling daar zeg, en wat een super leuk en vriendelijk personeel. Ik voelde mij gelijk thuis, geen nummer zeg maar. We waren met 15 mensen die zich hadden aangemeld en sommige hadden aanhang meegenomen. Ik had mijn buuf bij omdat ik zelf geen auto heb. Er was een psychologe en chirurg die eea goed en duidelijk uit de doeken deden, en er was uiteraard ruimte voor vragen. Ik moest mijn emailadres geven omdat je vragenlijsten thuis in moest gaan vullen, in totaal 5. En als je dat gedaan had en deze hebt teruggemaild is het ongveer 2 wkn wachten tot je een oproep krijgt met datum voor een screeningsmiddag, die duurt van 12.30 u - 17.00 uur. Daarin krijg je gesprekken met chirurg, psycholoog, diëtiste en fysiotherapeut. Er zal ook bloed afgenomen worden, ik dacht dat men zei 14 buisjes Geschokt maar kan het ook abuis hebben hoor haha. En daarna gaat dit team met elkaar om de tafel zitten en hoor ik of ik weer stapje verder ben of evt in een voortraject kom. Dus afwachten nu op oproep voor dit gebeuren. Ohja ik moet ook een eet dagboekje bij houden van alles wat ik per dag eet/drink tot aan de dag van de screeningsmiddag. Dit om te kijken wat mijn eetpatroon is. Nou ik kan jullie vertellen...ik krijg na die bijeenkomst niet veel meer door mijn keel....lijkt wel of ik constant vol zit haha...maar dat zullen de zenuwen wel zijn. Logisch he...dit een een rigoreuze laatste stap om de strijd tegen mijn overgewicht aan te gaan. Een hulpmiddel, waarvan ik hoop, Nee ik weet het zeker, voor altijd af ga rekenen met die overbodige kilo's. Mijn inzet is er iig....wordt vervolgd !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015 10:58    

Reageer met quote
Zojuist met een mevrouw van CZ gesproken, die vertelde mij dat een GBP operatie in het basispakket zit, maar dat ik wel eerst mijn eigen risico moest betalen...dus 375 euro of wat er nog openstaat...dat is bij mijn nog 92 euro oid. Ook vroeg ik haar naar de evt correctie aan de buik en evt flanken na deze ingreep, en kreeg te horen dat CZ daar heel strenge eisen voor voert om dit daarwerkelijk vergoed te krijgen.
Ik hoop dat, als ik groen licht krijg, ik niet veel veloverschot krijg na het behalen van zoveel kilootjes gewicht. Maar goed....eerst maar eens wachten op de datum voor de screeningsmiddag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015 14:19    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Een grote stap Innie. Heel veel succes en sterkte.

Fijne zondag verder en lieve groetjes,

♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 apr 2015 17:43    

Reageer met quote
Dank je wel....ik heb inmiddels de datum voor de screeninsmiddag ontvangen....Woensdag 29 April a.s. van 12 - 17 uur ......spannend....wordt vervolgd

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 12:00    
Vrouw Weeggegevens   love- to-cook

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Oh, dat is zeker spannend Innie. Het is gelukkig al gauw. Wachten is altijd vervelend.

Lieve groetjes,

♥Syl♥
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2015 12:20    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Succes morgen! Laat je weten hoe het was?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 18:02    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Heel veel succes morgen en ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is.
groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2015 21:27    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,

Ik ben heel erg benieuwd hoe de operatie is verlopen en hoe het nu met je gaat.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2015 21:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1