Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Innerlijke strijd. Telkens weer

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Foxy74
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers Pro Points

Reageer met quote
Dames

Wat er gisteren gebeurde tussen mijn oren wil ik graag met jullie delen.

Ok daar gingen we dan naar huis gisteren uit het werk. De innerlijke strijd begon. Ik zou 's avonds naar de Weight Watchers gaan, maar wilde/durfde niet. Ik had al een plannetje bedacht. Mijn mannetje ging naar de voetbal dus ik zou zo tussen half 7 en half 8 wat moeten doen. Even naar de Intratuin? ja dat kan ik doen. Haal ik lekker een zak chips en reep chocolade en ga die oppuzzelen na de tijd. En als mensen vragen...............ach ik kan wel wat verzinnen toch hoe het bij de Weight Watchers was. Ik was daar immers vaker geweest.

Als je dit leest dan denk je misschien wel...............echt niet, dat is niet waar. Maar helaas is het wel waar. Deze strijd woedde in mijn hoofd in de 20 minuten dat ik van huis naar de supermarkt reed. Daar ook nog keurig boodschappen gedaan (inclusief de chocolade en chips). Thuisgekomen was de strijd nog steeds niet over. Dus die reep chocolade gaat sowieso op.
Ik ga niet-----------ik ga wel-----------ik ga niet enz enz.

Op een gegeven moment had ik het. Ik ga niet. Vreet die chocolade en chips op en begin morgen (vandaag dus) wel met lijnen. Neeeeeee dat zeg ik elke keer en dan doe ik het toch niet omdat ik weet dat ik nog geen begingewicht heb bij de Weight Watchers dus ook nog niet kan zijn 'aangekomen' Flauwekul!!!!

Dus ik om half 7 in het autootje. Ik dacht. Weet je wat ik rijdt er in elk geval heen, dan weet ik waar het is volgende week en of ik op tijd weg ga (is nl niet in mijn woonplaats) Dus ik tuf daarheen nog steeds inwendig strijden. Nog allerlei testjes doend: Als ik het niet in 1x kan vinden ga ik niet, anders wel. Maaaaar als er geen parkeerplaats is weer niet. Bah wordt moe van mezelf.
Na 2x fout te zijn gereden en geen parkeerplaats te kunnen vinden. Sta ik toch ineens buiten de auto en voel mezelf naar binnen lopen. Schijnbaar heeft het engeltje het gewonnen van het bengeltje en ik voel me zo onzeker en bang. Stom Stom Stom want ik ken Weight Watchers. Wat doe ik nu toch weer raar. Wat het is? Dat ga ik de komende dagen maar eens analyseren.

FEIT: Ingeschreven bij de Weight Watchers. Wegen?????fijne opmerking van een leuke coach???.de kop is eraf. Grote groep. Fijn welkom. Alles weer eens uitgelegd. Helemaal opgelucht en supertrots stap ik 1,5 uur later in mijn auto.
Thuis gekomen zit manlief mij vol trots op te wachten (hij had ook al een bemoedigend sms'je gestuurd wat ik pas na afloop las). Hoe was het?? Vol enthousiasme begon ik te vertellen. Hij ook enthousiast want de lieverd gaat meedoen.

Al met al dus een hele enerverende dag. Maar ik wilde dit wel met jullie delen want dan weet je wel waar de strijd bij mij zit/zat. Want ja die was al gaande vanaf begin dec. En ja die longontsteking kwam mooi uit als excuus om daar maar niet te gaan. En elke keer weer de strijd die gepaard gaat met eten. Want ja nu kan het nog.
Vandaag is dat over. Die strijd is gestreden. Maar er komen er nog meer, dat weet ik en dan heb ik jullie hard nodig. Ik wilde dat afvallen makkelijk was. Maar hopelijk heb ik jullie ook een beetje de ogen geopend dat de strijd om niet af te gaan vallen ook zo moeilijk is. Want de wens is er toch. Is het dan niet beter om de energie dan maar te stoppen in die strijd waarbij de kilo's ook verdwijnen?? Ik vindt van wel en ga er ook voor.

Foxy74

Ps: de chips? Die liggen al in de vuilcontainer en die wordt vandaag geleegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 9:31    
Vrouw Weeggegevens   sway27
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
De eerste stap is in ieder geval gezet en daar moet je trots op zijn!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 9:44    
Vrouw Weeggegevens   maine coon
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: weight care

Reageer met quote
ik ken het helemaal.
en vind het echt hardstikke goed dat je toch gegaan bent.
die drempel is tenminste over.
vreetdrang zal af en toe de kop nog opsteken.
heb ik ook, maar probeer je dan voor te stellen hoe je er uit zal zien als je op gewicht bent.
dat doe ik ook en het werkt echt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 10:09    
Vrouw Weeggegevens   Evi1978
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dat is de juiste instelling: Just do it!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 15:33    
Vrouw Weeggegevens   Pink
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: South Beach dieet

Reageer met quote
Wat goed dat je toch gegaan bent!!!

Het zou echt niks voor mij zijn. Ik zou me kapot schamen om zo een zaal binenn te lopen. Ik doe het leiver thuis achter gesloten deuren... Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Farfallina
Weegclubfan voor het leven

Dieet: op streef blijven

Reageer met quote
Een teken dat de wil om af te vallen zo groot is dat het zelfs sterker dan al je exuces was. Elke keer verzon je wat anders , maar alleen brachten al die uitvluchten je steeds dichterbij.

Je bent nu de beruchte drempel over..... heel veel succes met afvallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 jan 2011 21:28    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Wow Foxy, ik zit hier met tranen in mijn ogen... wat een kanjer ben jij! Je verhaal is heel herkenbaar voor me, niet dat ik niet naar Weight Watchers durfde, maar die excuses verzinnen en het 'stiekeme' ervan... pffffff...
Knap dat je het neer durft te zetten en knap dat je toch bent gegaan! Het heeft mij bijna 50 jaar gekost om zover te komen, jij gaat hier de rest van je leven profijt van hebben. EN je inspireert anderen ermee!
Petje af!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 12:50    
Vrouw Weeggegevens   Foxy74
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers Pro Points

Reageer met quote
Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes. Ik hoop inderdaad dat ik anderen een beetje tot steun kan zijn met mijn verhaal

Fijn weekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 16:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1