Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

In november tellen we positieve punten!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Dank voor de ondersteunende woorden Geke. ja, als iets goed lukt kun je het wat los laten. Zo ga ik volgende maand het flossen loslaten, qua punten verdienen dan. Ik doe het dan al 3 maanden keurig, dus ik denk dat het inmiddels wel in mijn systeem zit. Wonderlijk, na 64 jaar!! Kijken of er iets anders voor in de plaats kan waar ik aan wil werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020 18:09    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het is gelukt‼️
Menu maken en volgen 2 punt.
20 min. Hoepelen 1 punt.
Suikervrije dag 5 punt‼️
Klussen 1 punt.
1 liter water 1 punt.
Stroopwafel afgeslagen 1 punt.

11 punt. Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020 22:55    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Ik denk dat ik mijn punten tellen misschien iets anders aan moet pakken. Door de week is het over het algemeen geen probleem, maar dan komt het weekend en is de regelmaat weg. Sporten en studeren gaat als een speer, maar dit weekend dus wel te veel chocola gegeten, gewoon uit verveling en 2 stuks fruit is er nu 2 dagen bij ingeschoten. Net gegeten, en ik moet nog een stuk fruit, maar zit echt te vol.

1 stukje chocola per dag 8/30
1 les Sportschool of min. 45 minuten cardio 10/20
1 uur wandelen per dag 7/30
2 stuks fruit per dag 8/30
Half uur studie per dag ( 1 punt per half uur) 15/30

Totaal 48/140

Odette, leuk om te zien dat als je iets invoert door een punten system het uiteindelijk een gewoonte kan worden. En dat het zo goed gaat dat je strenger voor jezelf wordt. Ik ben mezelf nog even aan het vinden in dit eerste punten tellen sprintje.

Geke, wat knap, gewoon een suikervrije dag en dat je snaaidrang verdwijnt is helemaal geweldig! Hahaha, die pepernoten bonus, die zijn hier niet te krijgen. Er is wel een HEMA in Barcelona en Madrid, maar daar mogen we niet naar toe, de grenzen van de meeste provincies zijn dicht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 nov 2020 23:35    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Geke schreef:

Kordiya, geen suiker en geen bloem gaat echt goed bij jou, hè. Ik zie jou als voorbeeld voor me, als ik iets van zoetigheid wil nemen. Kordiya kan het, dan wil ik het ook kunnen! Erg blij

Ha ha, dat is wel heel veel eer hoor. Ik vermijd bloem en suiker omdat ik het gevoel heb dat ik niet anders kan... Het alternatief is almaar overeten / eetbuien en dat is helemaal niet te doen.
Voor mij is het makkelijker / beter, heb ik ontdekt, om EN suikers EN bloem te mijden. Toen ik alleen suikers meed, had ik nog steeds veel zin om teveel te eten. Door suikers maar ook bloem te schrappen, is die zin in overeten echt duidelijk véél minder. Maar, ieder mens is anders. Voor sommigen zal alleen suikers schrappen al veel rust geven in het eetpatroon.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020 14:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
gisteren, dinsdag:

geen suiker - gelukt, 10/30
geen bloem - gelukt, 1030
vier eetmomenten per dag - gelukt, 10/30
yoga of rustmoment ja - 5/20
huishoudelijke taak: Nee - 6.5/20
eerst vier basistaken dan internet, ja, 1/24

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020 14:59    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het is weer gelukt‼️
Menu maken en gevolgd 2 punt.
20 min. Hoepelen 1 punt.
Suikervrije dag 5 punt‼️
Klussen 1 punt.
1 liter water 1 punt.
Stroopwafel afgeslagen 1 punt.
Wandelen 11005 stappen. 2 punt.
13 punt. Kampioen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020 19:35    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik lees hier weer mooie dingen, fijn!

Sophie, kennelijk wordt het voor jou lastig als de structuur van werken en studeren wegvalt. Je kunt jezelf misschien een weekendbonus toekennen? Of sommige lekkere dingen speciaal voor het weekend bewaren, en ze dan ook nemen, maar daar dan ook genoeg aan hebben?
Ik weet ook van een S-dieet, dat is heel simpel, maar benadert het toch weer anders: door de week neem je geen S (geen suikers, geen snacks en geen tussendoortjes). Tussendoortjes zijn in het Engels seconds, vandaar de S. Maar op Saturday en Sunday mag je dat allemaal wèl. Niet uit de bocht vliegen dan, hè. Maar voor sommigen schijnt dit juist te werken.

Anneke en Kordiya, jullie gaan goed met de punten, zeg!
Kordiya, je vindt het veel eer, maar ik heb er echt wat aan gehad om jou als voorbeeld te zien. Het lukt me nu al voor de derde dag om geen suiker te nemen! En ik voel me er goed bij, dat stimuleert natuurlijk ook om er mee door te gaan.

Leuk, Odette, dat je straks het flossen gaat loslaten omdat het inmiddels goed in je systeem zit. Kun je weer wat anders kiezen!

Ik heb gister mijn L (van lopen) niet gehaald en dat is een uitzondering. Wel het ommetje van 1,5 km gedaan, en 's avonds wilde ik nog een keer om m'n L te kunnen halen (die krijg ik pas bij 3 km), maar dat is er niet meer van gekomen helaas. Gelukkig waren er nog genoeg andere punten. Geen traktaties genomen, geen zoetigheid, tadááá, de punten stromen binnen zo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 9:50    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Geke schreef:

Sophie, kennelijk wordt het voor jou lastig als de structuur van werken en studeren wegvalt. Je kunt jezelf misschien een weekendbonus toekennen? Of sommige lekkere dingen speciaal voor het weekend bewaren, en ze dan ook nemen, maar daar dan ook genoeg aan hebben?
Ik weet ook van een S-dieet, dat is heel simpel, maar benadert het toch weer anders: door de week neem je geen S (geen suikers, geen snacks en geen tussendoortjes). Tussendoortjes zijn in het Engels seconds, vandaar de S. Maar op Saturday en Sunday mag je dat allemaal wèl. Niet uit de bocht vliegen dan, hè. Maar voor sommigen schijnt dit juist te werken.

(...)
Kordiya, je vindt het veel eer, maar ik heb er echt wat aan gehad om jou als voorbeeld te zien. Het lukt me nu al voor de derde dag om geen suiker te nemen! En ik voel me er goed bij, dat stimuleert natuurlijk ook om er mee door te gaan.

Wat goed zeg dat je nu drie dagen geen zoetigheid nam! En dat je het verschil ook merkt! Het heeft toch impact op je energienivo, vaak...

Hier is de link naar het No S-dieet: http://www.nosdiet.com/ Alles wordt daar gratis uitgelegd.Het is bedacht door een man die alle tegenstrijdige dieetadviezen zat was en gewoon heel simpele vuistregels wilde.

Het gaat om 'no sugar, no snacks, no seconds' (geen suiker, geen tussendoortjes en geen tweede keer opscheppen). Op dagen die in het Engels met een S beginnen mag dat allemaal wel: Saturday, Sunday en Special Days (Kerstmis, feestdagen, verjaardag).
Ik heb het geprobeerd maar voor mij werkt het niet om de ene dag (in het weekend) wel zoetigheid te 'mogen' eten en dan daarna een aantal dagen niet. Dan ben ik tijdens de werkdagen aan het afkicken elke keer opnieuw!
Maar ik ken iemand die last van eetbuien had en die via de regelmaat en simpele regels van het No S Dieet van die eetbuien af is gekomen en een gezond gewicht bereikte.
Zij vertelde dat ze in het begin in het weekend dan enorme vreetbuien met zoetigheid had, maar dat ze door te oefenen doordeweeks met het laten staan ervan, uiteindelijk van de neiging om helemaal los te gaan met suiker af kwam. Doordat ze leerde dat ze zich vaak WEL kon beheersen, kreeg ze meer vertrouwen in zichzelf en in haar lichaam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 12:10    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Woensdag:

geen suiker - gelukt, 11/30
geen bloem - gelukt, 1130
vier eetmomenten per dag - gelukt, 11/30
yoga of rustmoment ja - 6/20
huishoudelijke taak: Nee - 6.5/20
eerst vier basistaken dan internet, ja, 2/24

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 12:15    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Het punten tellen werkt dus wel! Vorige week 1.4 kilo afgevallen, en deze week 1.1 kilo. Aan de ene kant heel fijn, maar aan de andere kant doodeng, want nu moet ik dat vast zien te houden. Omdat ik maar 1 stukje chocola mag, mag ik van mezelf verder ook geen koekjes of snoep eten, want anders zet het nog geen zoden aan de dijk, als ik het éne verander door het andere,.

Geke, misschien moet ik daar inderdaad eens aan denken om speciele weekend bonus in te voeren. Dank je (en Kordiya) voor het idee van het S dieet, ik ga het eens lezen.

Straks weer naar Bodypump, weet alleen niet of ik er cardio vandaag achter aan doe want heb slecht geslapen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 nov 2020 14:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 9 van 17