Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

In januari halen wij nog steeds positieve punten!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
kleintje1987 schreef:
Heerlijk sprintje dit.
Geven jullie jezelf ook beloning als je bepaalt aantal punten hebt gehaald en zo ja wat?

1 punt voor elke dag bewegen (wandelen of stretchen van fitness blender ) (Max. 26 punten, minstens 20punten)
1 punt per keer dat uit boek van Mieke Koster lees (minstens 3x per week, minstens 12 punten)
1 punt voor opschrijven/bijhouden in MyFitnessPal wat ik eet (Max. 26 punten, minstens 26 punten)

Klein beginnen, zodat kans op succes ook groot is.
In oktober bevallen van onze dochter, conditioneel is echt zwaar prut.

Ha Kleintje, mooi plan heb je opgesteld! Klein beginnen is ook zeker een goed uitgangspunt.
Nog gefeliciteerd met jullie dochter. Je conditie moet dus echt weer opgebouwd worden. Hopelijk helpt dit sprintje erbij om het vol te houden, en uit te bouwen.

En de beloning... ja ook dat is bij iedereen weer anders. Sommigen kopen een mooi kopje of een boek of een legpuzzel als het doel behaald is, anderen doen zichzelf een activiteit cadeau. Ik vind het zelf ook nog wel een sport om iets te kiezen wat niet veel geld kost en wat er al is, dus niet iets nieuws (in verband met proberen duurzamer te leven).
Mijn beloning voor januari heb ik nog niet bedacht. Aan het eind van de maand ben ik jarig. Er zal nog wel niet een huis vol visite kunnen komen, dus ik ga iets bedenken met een leuke plant of een mooie kaars of iets dergelijks, om de woonkamer gezellig te maken. Als ik m'n punten haal! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 11:46    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
kleintje1987 schreef:
Heerlijk sprintje dit.
Geven jullie jezelf ook beloning als je bepaalt aantal punten hebt gehaald en zo ja wat?

Meestal kan ik wel wat verzinnen als beloning. Een keer een boek, 10 paar sokken met smiley achterop, een set siliconen deksels. Soms hoeft een echte beloning niet, want je doelen halen is al een beloning op zich...

Geke, hoeveel deelnemers we toen hadden weet ik echt niet meer. Dat is ook al meer dan een jaar geleden. 14 is een mooi aantal. Overzichtelijk, wat je zegt.

Opruimen gaat gestaag door hier. Onder leiding van Hans, want die sleept de spullen aan en dan moeten we daar samen over beslissen. Nu zijn bijvoorbeeld (niet lachen) twee tasjes met spullen van onze bruiloft aan de beurt. Rekeningen, genodigden met adres (de helft is al overleden) vliegtickets enz enz enz. Moest altijd nog in een album gedaan worden, maar, inmiddels bijna 37 jaar verder...... Dus weg ermee, behalve de rekening van mijn trouwjurk, dat vind ik dan wel weer leuk om te bewaren.

Planken is gestopt, heb al twee dagen last van nek. Kan ook van zware rugtas komen, maar even rustig aan maar. Sowieso rustdag vandaag. Loop al dagen te rennen. Morgen komt kleindochter weer, dus dat is ook weer opletten geblazen.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 13:48    
Vrouw Weeggegevens   Sophie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low carb dieet

Reageer met quote
Mijn punten zijn de eerste paar dagen echt langzaam gegaan, maar dan echt slakketempo. Sinds gisteren zit de vaart er weer in. Ik lig goed op schema met het niet chocola eten, mijn studie, vasten en fruit (eindelijk die chocola en fruit), maar nu schiet het sporten er weer bij in... Loop een beetje te krakkemikkeren sinds eind van het jaar, verkouden, last van mijn rug..., maar vandaag ga ik toch even proberen te sporten.

Odette, heel verstandig om het weg te gooien. Het is leuk om nog een keer te zien, maar als het er al 37 jaar lag zonder naar om te kijken, kan het gewoon weg. Omdat ik zo vaak verhuis, ruim ik 1 keer in het jaar mijn huis op. Wat ik gedurende het jaar niet heb gebruikt (maakt niet uit wat het is), gaat weg. En dan nog is het verbazingwekkend elke keer!

Nijne , mooie titels op de boeken. Volgens mij vergeten we te vaak om gewoon even te genieten van het leven.

Kleintje, gefeliciteerd met je dochter en welkom. Die conditie komt van zelf wel weer, en met een kleintje thuis is het lang niet altijd makkelijk om even tijd voor jezelf te vinden.

Wil, welkom. Ik moest wel een beetje lachen om je eerste punten: Dry January - elke dag geen alcohol drinken. Ben ik wel heel nieuwsgierig, drink je echt elke dag alcohol en hoeveel? Veroordeel niet hoor, toen ik in Frankrijk woonde dronken we altijd ee glas wijn bij het avond eten en mijn man drinkt nu vaak ook nog een glas wijn bij het eten of een biertje tijdens het koken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 14:39    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Sophie schreef:

Odette, heel verstandig om het weg te gooien. Het is leuk om nog een keer te zien, maar als het er al 37 jaar lag zonder naar om te kijken, kan het gewoon weg. Omdat ik zo vaak verhuis, ruim ik 1 keer in het jaar mijn huis op. Wat ik gedurende het jaar niet heb gebruikt (maakt niet uit wat het is), gaat weg. En dan nog is het verbazingwekkend elke keer!

Wij zijn allebei verzamelaars, maar als wij er straks niet meer zijn (wat hoop ik nog heel lang duurt) willen we de jongelui niet opzadelen met een hoop troep. Wat voor ons waarde heeft gooien zij straks zonder pardon in de container, dus beter dat we het zelf doen.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 16:03    
Vrouw Weeggegevens   Wil2211
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten, calorie tellen

Reageer met quote
Quote:
Wil, welkom. Ik moest wel een beetje lachen om je eerste punten: Dry January - elke dag geen alcohol drinken. Ben ik wel heel nieuwsgierig, drink je echt elke dag alcohol en hoeveel? Veroordeel niet hoor, toen ik in Frankrijk woonde dronken we altijd ee glas wijn bij het avond eten en mijn man drinkt nu vaak ook nog een glas wijn bij het eten of een biertje tijdens het koken.

Hoi Sophie,

Dank je wel. Ik wil mijzelf af en toe bewijzen dat ik zonder alcohol kan (dit ivm een vader die alcoholist was en dat ontkende met alle gevolgen van dien). Het is eigenlijk ook een reset na November (mijn verjaardag) en December (eigenlijk de hele maand). Het wijngebruik sluipt er dan geleidelijk in. Een glaasje wijn (of twee) bij het eten iedere avond. Even een maand helemaal niets helpt om de routine die ik wil - alleen in het weekend of alleen bij uiteten - weer makkelijk te maken Verleden jaar heb ik tussen Januari en Pasen ook helemaal geen alcohol gedronken. Toen wilde ik nog wat meer kilootjes kwijt, dat hoeft nu niet meer). Dus ik doe mee met de IkPas maand via de IkPas.nl website.

"The journey of a thousand miles begins with one step." - Lao Tzu

Laatst aangepast door Wil2211 op wo 06 jan 2021 18:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 16:15    
Vrouw Weeggegevens   Nijne

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Odette schreef:
Sophie schreef:

Wij zijn allebei verzamelaars, maar als wij er straks niet meer zijn (wat hoop ik nog heel lang duurt) willen we de jongelui niet opzadelen met een hoop troep. Wat voor ons waarde heeft gooien zij straks zonder pardon in de container, dus beter dat we het zelf doen.

Wij zijn er ook mee bezig. Met opruimen....
Het is eigenlijk onvoorstelbaar wat een mens bewaart!

We hebben een uur en 45 minuten gewandeld.
Heerlijk!
Dus weer punten verzameld!
Bewegen 3 en een half Lachen

met posten ben ik beetje de tel kwijt Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 17:11    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het gaat nog steeds goed. Al dagen suikervrij.
Menu gemaakt en gevolgd 2 punt.
20 min. gehoepeld 1 punt.
1 min. planken 1 punt.
Suikervrije dag 5 punt‼️
Gestofzuigd enz. 1 punt.
Wandelen 15801 stappen. 3 punt.
Schaaltje rauwkost. 0 punt.
3 stuks fruit. 1 punt.
Water 1 liter. 1 punt
Totaal 15 punt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 18:24    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Mijn punten rijtje wordt even kleiner. Merk dat het erg moeilijk is.

1. Wandeling maken van 15 minuten. 3 punt.
2. Elke 5 minuten erbij. 0 punt extra.
3. 2 glazen water. 3 punt.
4. Elke glas water extra. 9 punt erbij.
5. Glas thee. 4 punt.
6. Elke glas thee extra. 3 punt erbij.
7. Ontbijten met yoghurt en fruit. 3 punt.

Vandaag 25 punten erbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 18:34    

Reageer met quote
Anneke69 schreef:
Het gaat nog steeds goed. Al dagen suikervrij.
Menu gemaakt en gevolgd 2 punt.
20 min. gehoepeld 1 punt.
1 min. planken 1 punt.
Suikervrije dag 5 punt‼️
Gestofzuigd enz. 1 punt.
Wandelen 15801 stappen. 3 punt.
Schaaltje rauwkost. 0 punt.
3 stuks fruit. 1 punt.
Water 1 liter. 1 punt
Totaal 15 punt.

Mooi!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 18:35    

Reageer met quote
1. IkPas (geen alcohol): elke dag: 1 punt
2. 2 liter vocht: elke dag: 1 punt
3. Minimaal 30 minutes beweging: 5X per week: 1 punt
4. Krachttraining: 3X per week 7: 0 punt
5. Fotografie: 4X per week: 1.5 punt

Dag 1: 4.5 punten
Week 1: 4.5 (uit maximaal) 29.5 punten

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2021 18:51    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 27, 28, 29  Volgende
Pagina 8 van 29