Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

In februari positieve punten tellen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond vegetarisch

Reageer met quote
Ik had gisteren ook geen geweldige dag.

- 1 punt voor elke dag zonder kaas
- 1 punt voor elke dag zonder alcohol

34/100

Zomaar ook een keertje de 10.000 stappen niet gehaald. Blijven steken op 8100. Vandaag op het programma: krachtoefeningen en een half uur lezen. Die twee punten moet ik nu echt een keertje kunnen halen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 10:58    
Vrouw Weeggegevens   CarolineP
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven (orthomoleculair)

Reageer met quote
Hallo Vega, ik vind het prima als je me uit de lijst verwijdert zodat ik m’n streefgewicht in kan vullen.

Ik wil proberen 110 punten te verzamelen in deze maand. Gisteren ging best goed ondanks ik ‘s middags dit sprintje tegen kwam. Toen had ik de boodschappen al in huis en had 2 dingen gehaald die niet op het lijstje staan. Normaal gesproken is het nu al op maar het ligt nog in de kast. Dat gaat de goede kant op.

0 punten voor boodSchappen doen
1 punt voor eten aan tafel.
1 punt voor een half uur wandelen
1 punt voor 21:30 naar bed gaan. Ik was afgelopen week ziek en had al ruim een half uur op de bank geslapen voordat m’n gezin me naar bed stuurde, haha. Gehaald met support.
1 punt voor voelen hoe het met me gaat.

4/110

Vandaag ‘ontdekte’ ik Mieke van Skinnyminds. Zijn jullie bekend met haar methode? Ik vraag het omdat dit sprintje net als Skinnyminds gaat over gedragsverandering en het nemen van kleine stapjes. Als jullie met deze methode bekend zijn, wat zijn jullie ervaringen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Jex
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
zaterdag:

Op tijd in bed: Nee, 6/30
's avonds niets gegeten: Nee, 5/30
salade gegeten: ja, 1 punt, nu 6/30
50 minuten beweging of meer: ja, 1 punt, 7/30
krachttraining/strekken/extra taak: ja, 1 punt, 6/30

3 punten erbij. Nu 30/150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 16:19    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@CarolineP, je kunt je weer opnieuw aanmelden!

Skinnyminds is toch hetzelfde als 'het geheim van slanke mensen'? Ik heb het boek nooit gelezen, maar ik hoor altijd over dezelfde twee dingen als mensen het over dit boek hebben:

- Slanke mensen zijn niet slank omdat ze alles kunnen eten, maar omdat ze bewuste keuzes maken wat ze wel en niet eten
- Alleen dingen eten die een 10 waard zijn

In dat eerste zit zeker een kern van waarheid. Ik denk dat veel mensen met een gezond gewicht aan dat gezonde gewicht komen omdat ze ook een gezonde relatie met eten hebben. Maar van de andere kant gaat het voorbij aan alle (hormonale) tegenwerkingen van het lichaam waar mensen met overgewicht en obesitas vaak mee te maken hebben. Even heel kort door de bocht hoor zo, maar ik vond in dat opzicht 'Vet belangrijk' een goed boek met veel inzichten.

Dat tweede werkt voor veel mensen misschien heel goed, maar bij mij niet zo. Ik vind qua eten geloof ik niks een 10 waard. Bovendien zegt het niks over hoeveelheden en mijn probleem is nou juist dat zo'n zak chips leeg moet. Waar het wel voor helpt: opletten dat je niet gedachteloos dingen in je mond stopt waar je niet vreselijk veel zin in had. Of wat ik vroeger weleens had: zin hebben in chocola, maar er is alleen nog drop in huis, dus dan eet ik maar drop.

Ik ben heel benieuwd wat er verder nog in dat boek staat, dus als iemand het gelezen heeft lees ik graag een aanvulling.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 20:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Vega, dank je wel voor de ‘verwijdering’.

Het boek ‘Het geheim van slanke mensen’ is idd van Skinnyminds. Ik ga in de bibliotheek kijken of ik het boek kan vinden. Ik heb een PDF van Vet Belangrijk gevonden via internet dus die kan ik alvast lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 09 feb 2020 22:04    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Eerder schreef ik al, dat ik zaterdag geen enkele punt had gehaald. Later kwam ik er achter, dat ik toch één schamel puntje had verdiend. Ik was de dag niet begonnen met koffie!
Maar dat is kennelijk al zo geautomatiseerd, dat ik er niet eens aan gedacht had om daar een punt voor te geven.

Dat betekent dus dat ik op de goede weg ben wat dat betreft. Het is ook eigenlijk onzin om de dag te beginnen met koffie (nou ja, granenkoffie met een schepje oploskoffie). Maar af en toe heb ik gewoon zin in wat pittigs op de vroege morgen. Maar ik realiseer me ook dat het een gewoonte is. En een gewoonte kun je afleren dus...

Vandaag heb ik alweer geplankt (2 + 1 minuut, ertussenin een halve minuut rust), geschreven en geen koffie gehad.

En gister, in de storm, een rondje van ruim 3 km gelopen. Alsof we aan het strand liepen, zoveel geruis om ons heen!

Allemaal weer veel succes deze week!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 10:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja, dat vind ik echt leuk aan dit systeem. Dat je zo één voor één nieuwe gewoontes aanleert. Vorige maand kreeg ik nog punten voor elke dag dat ik geen cola light dronk en elke dag dat ik voor 23.00 uur in bed lag. Ik was benieuwd hoe het zou gaan als ik mezelf daar geen punten meer voor zou geven. Ik merk wel een lichte verslapping. Ik drink nu denk ik 1 à 2 keer per week een blikje cola light en ik lig de laatste tijd weer regelmatig om 23.15 in bed. Maar toch is het nog steeds een hele verbetering met hoe het was.

Mijn score gisteren:
- 1 punt voor elke dag dat ik 10.000 stappen zet
- 1 punt voor elke dag zonder alcohol
- 1 punt voor elke dag dat ik een halfuur een boek lees

37/100

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 11:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De punten van gisteren:
Boodschappenbriefje aanhouden: ja
Eten aan tafel: ja
Beweging: Nee
Op tijd naar bed: Nee
Voelen hoe het met me gaat: ja
Totaal 7/110
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 22:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
De punten van gisteren:
Boodschappenbriefje aanhouden: ja
Eten aan tafel: ja
Beweging: Nee
Op tijd naar bed: Nee
Voelen hoe het met me gaat: ja
Totaal 7/110
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 feb 2020 22:23    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Zonet geplankt en dat maakt m'n eerste 50 punten compleet. 50/150, voor een maand met 31 dagen zou ik nu prima op schema zitten. Maar nu moet ik er nog wat harder aan trekken om mijn puntendoel te halen.

ja, leuk hѐ Vega, om te zien dat het echt werkt met de punten!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020 4:22    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 6 van 10