Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ik wil zo niet verder!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mdk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
Al jaren worstel ik met mijn gewicht. Dan val ik weer af, daarna komt het er net zo hard weer aan.

Afgelopen september werd ik 38. Een maand later moest ik naar de huisarts en tijdens dat gesprek realiseerde ik me pas echt goed dat ik "al" 38 ben en nog steeds niet lekker in mijn vel zit qua gewicht. Dat was echt een enorme eye-opener. Ik weet dat 38 niet oud is, maar voor mij was het echt: "jeemig, als je wat wil, moet je het gewoon NU doen en niet weer uitstellen!!". Ik was echt zo boos op mezelf, altijd maar weer smoesjes etc. Ik heb 14 jaar geleden een hernia opgelopen en twee zwangerschappen met zware BI hebben ervoor gezorgd dat ik helemaal niets meer aan sport deed. Want: ik kan toch niet sporten met een hernia? Gevolg: de kilo's vlogen eraan. Inmiddels ben ik echt op een dieptepunt: de weegschaal geeft gewoon 3 cijfers voor de komma aan!

Ik schaam me in badpak, ik ben zo blij dat we altijd in de zomer ergens op vakantie gaan waar ik niemand ken. Ik schaam me op feestjes, in de winkel, noem maar op. Ik ben er zo klaar mee!

Dus ik heb me afgelopen maandag ingeschreven bij Curves en ga dit gewoon doen! Ik fiets sowieso alleen maar (heb geen auto) en morgen ga ik voor de derde keer weer naar Curves. Ik ben sinds maandag op mijn eten aan het letten. ja, ik vind het moeilijk, zeker in de avonden. Maar het moet gewoon! Ik wil mijn 40e levensjaar niet beginnen met een blik in de spiegel en denken: "pffffffff". Als ik wil afvallen, zal ik dat zelf moeten doen!

Ik verdien een beter en gezonder lichaam, mijn kinderen verdienen een mama die niet na een rondje over het sportveld buiten adem is en geen woord meer kan uitbrengen. Mijn echtgenoot verdient een vrouw die weer trots is op zichzelf.

Maar het allerbelangrijkste: IK WIL DIT EN IK GA DIT GEWOON DOEN!!! Het is genoeg geweest!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 11:26    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo M, welkom bij de weegclub. Wat ontzettend goed van je! Ten eerste dat je er iets aan gaat doen, je klinkt zéér gemotiveerd! En ten tweede dat je je terdege realiseert dat het helemaal bij jou ligt om het aan te pakken. Het klinkt misschien flauw maar zoveel mensen realiseren het zich niet écht, jij wel en dat spat er gewoon vanaf. Met zo'n instelling MOET het je gewoon gaan lukken en met de weegclub als steuntje in de rug helemaal. Zet 'm op! cheerleader

Dit weegclubforum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Van links naar rechts:
Ron, Odette, Ellen, Astrid, Emy,
Coby Dini, Karin

Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 11:49    
Vrouw Weeggegevens   mdk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel, ik heb meteen een topic aangemaakt onder dagboekjes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom bij de Weegclub M. Motivatie is de basis van je resultaat. Houdt het gevoel dat je nu hebt vast. Dan kun je daar aan denken op momenten dat je het eens moeilijk hebt immers. Veel succes, groetjes Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 9:45    
Vrouw Weeggegevens   mdk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel!

Ik moet zeggen dat ik het gister echt heel moeilijk had! We waren naar de intocht van Sinterklaas. Handenvol pepernoten kreeg mijn dochtertje en bovendien stond er ook nog eens een oliebollenkraam!

Maar.... ik heb NIETS genomen!!! Ben zo trots op mezelf!!

Bovendien heb ik sinds maandag ook iedere dag gesport, de ene dag bij Curves, de andere dag gewoon thuis. Vandaag bijv. 33 minuten op de WII fit bezig geweest. En dat voor iemand die al een paar jaar niet meer sportte! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 15:15    
Vrouw Weeggegevens   Karretje90
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Echt heel goed bezig dus! Motiverend om te lezen hoe gemotiveerd jij bent! Ik ben met de Wii fit paar jaar geleden ook flink afgevallen, is ook leuk om te doen!
Goed dat je niets hebt genomen gisteren bij de intocht! Een opstapeling van dat soort momentjes maken dat je je levenswijze kan aanpassen!

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 15:26    
Vrouw Weeggegevens   mdk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel! Ik besef me nu pas hoe snel ik in verleiding kan worden gebracht. Vanmiddag waren we even op bezoek en daar stond een tafel vol met brie, smeerworst, kaas, worst, nootjes.....

Maar toen heb ik mezelf echt even in gedachten op de vingers getikt: je hebt vanmorgen niet voor jandoedel dat half uur staan sporten op de WII!!! Dat zou ik dan meteen weer ongedaan hebben gemaakt door even aan te vallen! Dus ik heb (behalve een cola-light) helemaal niets genomen.

Ook vanavond bij het avondeten heb ik me keurig ingehouden. We aten bami met gehaktballetjes en satehsaus en kroepoek. ik heb de kroepoek helemaal genegeerd en de helft van de bami opgeschept die ik normaal zou nemen. Daarbij een halve lepel saus (ik doe rustig 2 hele normaal) en dan 3 gehaktballetjes (kleintjes), waar ik normaal de pan leeg eet.

Ik moet wel zeggen dat ik nu wel het idee heb dat ik honger heb (kan dat wel?), maar ik drink zo nog een kop thee en daarna denk ik dat ik nog even in bed ga lezen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 21:52    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Natuurlijk kan het best dat je honger hebt, je lijf is er inmiddels aan gewend geraakt dat er steeds (teveel) eten in gestopt wordt. Dat moet je weer afwennen.
Je kunt dat doet door het te negeren, met een beker warme thee Erg blij en dan ebben die gevoelens ook weer weg. Of je kunt het oplossen door er iets voedzaams in te stoppen wat weinig kcal. oplevert. Een gekookt eitje met wat rauwkost bijvoorbeeld, of een schaaltje yogurt met fruit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013 18:26    
Vrouw Weeggegevens   mdk
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oeps..... dit is inderdaad een heel oud voorstel-draadje!

Ik zal hem ff bijwerken:

Ik ben in 2015 40 geworden en heb altijd gezegd dat ik slank 40 wilde worden. Heb al diverse dingen geprobeerd en uiteindelijk stond de teller op 105,7 (mijn zwaarste ooit).

Vlak voor we de afgelopen zomer op vakantie gingen, was ik de tas aan het pakken. Ik deed mijn badpak in de tas en baalde zo gigantisch dat ik weer DAT badpak (formaat bungalowtent) aan zou moeten trekken. Ik had de zomers ervoor zo hard geroepen dat ik die nooit meer wilde zien!

Ik was voor de vakantie al wel iets aan het opletten met mijn eten omdat ik iets verkeerds had gegeten en daar echt wekenlang last van had gehad. Tijdens onze vakantie heb ik ook niet echt lopen snaaien of zo, ik baalde gewoon zo van mezelf, 105 kg woog ik!

Wij kwamen op een zaterdag terug van vakantie en op woensdag zat ik in de sportschool (begin augustus). Sindsdien is er echt iets veranderd (ja dat riep ik bij al mijn vorige diëten ook) en ben ik gewoon echt goed bezig, al zeg ik het zelf.

Ik sport minimaal 4x per week in de sportschool (2x per week spinning en 2x per week combi kracht/cardio), krijg daarbij dieetbegeleiding en word zo op die manier goed gevolgd. Ik doe dingen die ik nooit eerder heb gedaan, zoals hardlopen. Ik vond dat echt vreselijk! En nu red ik gewoon 6-7 km, ook 2x per week!

Ik voel me echt 100% beter in mijn vel zitten en kijk iedere keer weer uit naar het sporten. Misschien niet altijd zin om te gaan sporten, maar ik kijk altijd uit naar het gevoel dat ik na AFLOOP heb, dan voel ik me echt helemaal geweldig, dat geeft me zo'n enorme boost!

Qua eten: ik eet meer dan voorheen. Ik at simpelweg te weinig! Nu zit ik rond de 1550 cal per dag, maar ik tel ze niet. Ik volg het menu dat ik wekelijks aangeleverd krijg van mijn pt en dat werkt. Gemiddeld een 1 kg per week eraf en dat zonder honger. En ik weet inmiddels ook heel goed dat ik het niet als een dieet moet zien, maar als een aanpassing van mijn levenswijze. Snaaien en niet sporten is nu veranderd in sporten en bewust zijn van wat ik eet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016 8:49    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Beter laar dan nooit het draadje weer oppakken om een andere en betere leefstijl aan te leren.
Het gaat je vast lukken, we gaan je steunen.
Veel succes hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2016 21:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2