Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Ik was hier ooit.. maar ben weer terug.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Areane
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Hoi iedereen!

Ik logde net hier in: Je laatste bezoek was op wo 16 mrt 2011 22:04. Het is nu ma 22 feb 2016 15:22. - en er is veel gebeurd in die tijd, dus schrijf ik een verhaaltje Lach

Ik ging afgelopen vrijdag weer eens door mijn rug. Dat gebeurt nu bijna elk kwartaal. De arts vertelde mij dat een beetje afvallen geen kwaad kon. Dus ik ging eens in mijn geheugen graven.. want dieet. Dieet.. die-eet? ja, dat komt mij nog wel bekend voor..

Ooit woog ik 100 kilo, ging ik hard aan de slag, kwam ik rond de 75 uit. Ging ik aan de shakes en repen voor de laatste kilos en het ging hardstikke lekker. Ik woog 66 kilo. Hele tijd volgehouden, maar ik zocht meer, want zonder dieet was mijn leven een beetje leeg..Toen ging ik weight watchers doen, want wat is er nou leuker dan met z'n allen praten over afvallen en gezond eten? En toen sloeg ik door. Het werd te extreem en ik woog nog maar 55. Ik zag het niet, maar mijn vrienden wel. Ik kwam nergens meer, was alleen in de sportschool en toen zei iemand.

Waarom ben je er nooit meer?

En ik vroeg mij af wat er was gebeurd. En ik kwam er achter dat ik geobsedeerd was. Op eigen houtje ben ik weer normaal gaan proberen te eten wat wel aardig lukte (kwam op een gewicht van 75, maar hey, ik at gezond en was gezonder bezig) en ben vervolgens aan de weight watchers gegaan om gezond te leren eten en bezig te zijn met eten. Tijdens die periode ben ik weer doorgeslagen, maar ik had het eerder door (ik was in 2 maanden tijd 10 kilo kwijt). Ik ben weer gestopt met weight watchers. Het is niet mijn ding, dat weet ik nu zeker.

Maar de arts die zei dat er nog wel wat af kon.. dat was vandaag. Momenteel weeg ik ongeveer 75, er is net geen overgewicht (ik ben 1.73), maar 65 zou beter zijn omdat mijn rug erg zwak is. Ik ging googlen en kwam op dit forum. Het kwam mij zo bekend voor.. dus ik probeerde eens in te loggen. En dat lukte! Ik las mijn oude dagboek (waren maar een paar berichten, maar toch) en zag iemand terug die ik verloren was. Niet geobsedeerd, maar gecontroleerd. Lach

Dus ik begin hier denk ik weer te schrijven in een dagboek en tips&tricks te lezen. Ik ben niet zo goed in alles te beantwoorden, dus ik denk dat ik vooral alleen een dagboek bijhoud en daar in lees om de zoveel tijd. Ik ga weer aan de shakes en repen, want ik heb eens in mijn oude dossiers gegraven naar eetschema's die ik had voor NA het shaken. Waarbij ik een half jaar mijn gewicht heb kunnen vasthouden, VOORDAT ik door ging slaan. Ik weet nu waar mijn valkuil is; dat er geen 'leegte' ontstaat wanneer ik stop met dieeten. Ik wil graag weer op de 65kg komen en daar blijven. En ik denk dat het gevecht om niet verder af te willen vallen dit keer makkelijker is, omdat ik nu voorbereid ben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2016 15:42    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
HalloAreane , welkom terug bij de bij de weegclub.
Schrik van je verhaal want daar waken wij hier voor dat geen deelnemer doorslaat in het afvallen.
Het is vaak het niet tevreden zijn met de resultaten en altijd beter en meer ga voor een gezond gewicht het BMI is geen bijbel maar een richtlijn.
Ik geef je hier toch een beetje info en de link waar je vragen kan stellen.
Als je een nieuw dagboek wil kan dat heel simpel, je start gewoon een nieuw onderwerp en zorgt dat of je naam of en het woord dagboek erin staat.
Je oude gebruiken is ook prima, succes

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 6:52    
Vrouw Weeggegevens   Areane

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Dank je wel!

ja, ik denk dat het een slechte stap was om mij overal van af te sluiten.. Ik denk ook dat als iemand op dit forum actief blijft, er ook tips&tricks zullen blijven komen en dat er ook gevraagd wordt of iets doen wel zo slim is.. Tenminste, ik lees dat terug in andere dagboeken. Ik ga dan ook proberen actiever te zijn hier Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 9:38    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Goed idee meis, je leert er ook weer van hoor. Ik ben hier al bijna 8 jaar en herken dat wel. Het is best moeilijk de balans te vinden tussen afvallen (of in mijn geval nu op gewicht blijven) en niet obsessief zijn, of relaxter doen en weer aankomen. Verward Maar we gaan stug door! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 9:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1