Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

I'm back

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stuntel
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hallo Allemaal,

In (2013 geloof ik ergens) was ik ook al eens hier. Ik ben destijds met Modifast Intensive ruim 15kg afgevallen (78--> 63kg) en dat is tot een jaartje terug ook mooi op gewicht gebleven. Echter, en dat zal hier en daar herkenbaar zijn, ben ik in het afgelopen jaar weer aangekomen. Verlies van werk, weinig beweging etc. Opzich valt de schade mee, maar wil toch graag weer wat kg kwijt. Ditmaal wil ik mijn voeding aan gaan passen met behulp van het dagboek van het voedingscentrum.
Ik ben nu een week bezig, in de eerste 3 dagen verloor ik tot mijn verbazing gelijk 1kg, dus dat begon goed. Ik heb de hoop dat dit doorzet, al zal het afvallen nu lang zo snel niet gaan als met de Modifast Intensive besef ik mij.
Maar goed, het is een heel verhaal geworden zie ik.

Dus ja, I'm back Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 8:47    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Welkom terug Stuntel.
Helaas zou ik willen zeggen, maar goed dat je terug bent.

Ik moest even zoeken wat modifast intensive is .....

Uiteraard val je daar sneller van af, maar dat is dan ook logisch.
Ik heb ook een keer zoiets geprobeerd, maar ik heb het geen week vol gehouden. Ik kon het echt niet. Dus heel knap dat je dit gedaan hebt.

Probleem wat hier natuurlijk in zit is dat je daarna terug moet naar een gezonde manier van eten/leven. Als je daarna meer kcal inneemt dan je lichaam nodig heeft gaat het vanzelf weer omhoog. Zo'n harde manier van afvallen werkt goed (als je het kan), maar mensen vergeten vaak "en wat nu".

Ik hoop dat je een mooie balans kunt vinden en dat het rustig naar beneden gaat.

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 10:21    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom terug, fan van de weegclub steun ons dan

er is nu ook een donatieknop
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 11:22    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Welkome back Stuntel,

Goed begin gemaakt lees ik, lekker doorgaan.
Soms een uitdaging om gewicht stabiel te houden door de jaren heen. En veel verandering in je leven qua geen werk dat geeft soms ook de aanzet tot de kilo’s in combi met beweging.
Je hebt de stap weer genomen dus dat is een compliment, ik zie dat je niet zoveel hoeft af te vallen naar je streef, hoewel dat ws net zo moeilijk is dan veel afvallen om op een gezond gewicht te komen.
Volg je nu een dieet of gezonder eten als gewoonte? En support zoeken op het forum daar zijn we er voor elkaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 13:37    

Reageer met quote
Thnx voor het welcome Lach

Op je vraag terug te komen Soesje1961, ik probeer het ditmaal met gezonder eten volgens de schijf van vijf en daarbij de inname van Koolhydraten en vet te beperken en eiwit inname in de gaten te houden. Al zal ik terdege rekening moeten houden met het feit dat ik nogal wat lichamelijk werk verricht, een dieet zoals Modifast Intensive is voor nu niet geschikt naar mijn mening.
Ik hou op voedingscentrum een dagboek bij welke een idee geeft wat ik zoals binnen krijg. Al vraag ik mij wel af of het wel klopt wat zij aangeven of als ik zaken over het hoofd zie waardoor ik meer calorieën binnen krijg dan zij aangeven.
Ik schommel wat tussen de 1100 en 1500 calorieën per dag, en dit in combinatie met mijn werk had ik er nu net even wat meer van verwacht qua gewichtsverlies.
Maar goed, mss verwacht ik te snel een beter resultaat dan tot nu toe en zit ik te veel met mijn eerdere afvalsucces in het achterhoofd Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 7:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dus je bent bezig zowel koolhydraten als vetten te beperken.
En wat bedoel je met eiwit inname op te letten?
En je had al wat meer verwacht nu qua gewichtsverlies schrijf je: wanneer ben je gestart?
En je schrijft dat tussen 1100 en 1500 kcal per dag zit in combinatie met je werk en begrijp ik goed dat je werkt en je verwachtte dat je met weinig kcal en werken meer inspanningen verricht dus meer energie verbruikt en hierdoor meer afvalt dan wanneer je niet zou werken.
Ik ben zelf nog niet zolang bezig (sinds begin juli), en ik eet koolhydraatarm en mag dus ook alles vetten en hoef niet op kcal te letten. Eerste week/paar weken verlies je hooguit alleen vocht en geen vet zogezegd. Soms kun je moeilijker naar de wc (ontlasting), je lijf gaat niet meteen aan de vetverbranding, die denkt eerst wat the heck wat gebeurt hier. En denkt oh alles wat er binnen komt in even de opslag houden dus je stofwisseling reageert soms niet meteen. Ik wil de eerste weekmaker dan 2 kilo af ( dus vocht) en tweede week 1 ons en toen ging in een week 1,5 kilo en dan weer 1 pond. Maar ieder lichaam doet het anders qua stofwisseling, verbranding. Soms kunnen jij en ik zelfde eten bijv qua kcal en val ik af en jij nog!!, niet. Geduld en doorgaan op je plan.
Modifast e.d. Zijn natuurlijk voor de snelheid qua afvallen en die ervaring heb je nog in je hoofd mss. Maar snelheid van afvallen is relatief want kan ervoor zorgen dat het ook net zo snel weer aankomt. Het hoeft niet natuurlijk als je snel afvalt. Maar wat je via voedingscentrum doet is bedoeld voor langere termijn dus dat je eetgewoontes veranderd en dus je stofwisseling en dat je daarna langzaam weer je koolhydraten en vetten ophoogt totdat je merkt dat je in evenwicht blijft. Dat is een zoektocht maar dat is voor straks.
Succes vandaag met je eetplan en kcal, ik volg je.
Heb je een eetdagboekje om te schrijven dan volg ik je daar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 8:06    

Reageer met quote
Soesje1961 schreef:
Dus je bent bezig zowel koolhydraten als vetten te beperken.
En wat bedoel je met eiwit inname op te letten?
En je had al wat meer verwacht nu qua gewichtsverlies schrijf je: wanneer ben je gestart?
En je schrijft dat tussen 1100 en 1500 kcal per dag zit in combinatie met je werk en begrijp ik goed dat je werkt en je verwachtte dat je met weinig kcal en werken meer inspanningen verricht dus meer energie verbruikt en hierdoor meer afvalt dan wanneer je niet zou werken.
Ik ben zelf nog niet zolang bezig (sinds begin juli), en ik eet koolhydraatarm en mag dus ook alles vetten en hoef niet op kcal te letten. Eerste week/paar weken verlies je hooguit alleen vocht en geen vet zogezegd. Soms kun je moeilijker naar de wc (ontlasting), je lijf gaat niet meteen aan de vetverbranding, die denkt eerst wat the heck wat gebeurt hier. En denkt oh alles wat er binnen komt in even de opslag houden dus je stofwisseling reageert soms niet meteen. Ik wil de eerste weekmaker dan 2 kilo af ( dus vocht) en tweede week 1 ons en toen ging in een week 1,5 kilo en dan weer 1 pond. Maar ieder lichaam doet het anders qua stofwisseling, verbranding. Soms kunnen jij en ik zelfde eten bijv qua kcal en val ik af en jij nog!!, niet. Geduld en doorgaan op je plan.
Modifast e.d. Zijn natuurlijk voor de snelheid qua afvallen en die ervaring heb je nog in je hoofd mss. Maar snelheid van afvallen is relatief want kan ervoor zorgen dat het ook net zo snel weer aankomt. Het hoeft niet natuurlijk als je snel afvalt. Maar wat je via voedingscentrum doet is bedoeld voor langere termijn dus dat je eetgewoontes veranderd en dus je stofwisseling en dat je daarna langzaam weer je koolhydraten en vetten ophoogt totdat je merkt dat je in evenwicht blijft. Dat is een zoektocht maar dat is voor straks.
Succes vandaag met je eetplan en kcal, ik volg je.
Heb je een eetdagboekje om te schrijven dan volg ik je daar.

Eiwitten, dit met het oog op spiermassa. Als ik het goed begrepen heb loop je/ik kans om spiermassa te verliezen (op termijn) ik sjouw met regelmaat gewichten van 15 tot 20kg en ja, dit kan de hele dag door zijn. Dus je begrijpt dat ik wel de energie en spiermassa wil behouden om dit vol te kunnen houden.
Ik ben nu 3 weken bezig en het zou idd zo maar eens kunnen dat mijn lichaam tijd nodig heeft om over te schakelen, daar heb je wel een punt idd.
Een eetdagboekje, ik zal daar eens een kijkje gaan nemen, Altijd handig en verhelderend dat er meer mee kijken en eventueel mij kunnen voorzien in bv tips of aandachtpunten. Dankjewel voor de tips Soesje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 8:29    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Eiwitten zijn sowieso belangrijk, dus extra eiwitten nemen. Is wel calorieën maar je lichaam heeft brandstoffen nodig ander gaat het eerst aan de spierverbranding de energie halen.
Kijk of je eetdagboekje start en schrijf dan op wat je eet per dag, dan kunnen anderen lezen en kun je ook je vragen stellen.
En het is een buffet hé, iedereen kan allerlei adviezen/meningen geven en je kijkt zelf kan ik hier wat mee of is dit het moment voor dit en dat. En als je een advies krijgt wat op dat moment niet aansluit bij jou en wat je in verwarring brengt, laat het dan liggen en volg je eigen plan of je gevoel. Jij zit aan het stuur en neemt de regie zogezegd Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
welkom back Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 9:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1