Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Het punt gisteravond is gelukt! Het heeft veel moeite gekost (er waren taartjes op het werk). Maar ik heb de taartjes kunnen weerstaan door uit de buurt van de koelkast te blijven

Als beloning was de weegschaal vanochtend 3 ons minder. Ik deel het hier om jullie een positieve boost te geven en veel succes met de eetplannen vandaag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Aila30 schreef:
Het punt gisteravond is gelukt! Het heeft veel moeite gekost (er waren taartjes op het werk). Maar ik heb de taartjes kunnen weerstaan door uit de buurt van de koelkast te blijven

Als beloning was de weegschaal vanochtend 3 ons minder. Ik deel het hier om jullie een positieve boost te geven en veel succes met de eetplannen vandaag!

Goed dat je de taart hebt vermeden! Applaus cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 10:15    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Maandag heb ik me aan het eetplan gehouden, dus 3 punten gehaald.

Gisteren, dinsdag, heb ik me aan mijn eetplan gehouden qua voeding (geen dingen gegeten die ik voor het eliminatiedieet moet schrappen) en ook niet méér gegeten dan in het plan staat.
Alleen wel op een andere tijd... De hele middag druk geweest dus geen tijd voor een tussendoortje. Dus at ik dat pas rond half zes, en daarna rond zeven uur mijn diner.
Ik denk dat ik toch maar gewoon de 3 punten noteer.

Dus nu totaal 9 punten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 10:17    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Goed bezig dames! Ik maak iedere dag een nieuw eetplan. Ik moet sowieso altijd afwachten wat mijn man gaat koken ohhh Ik kook nooit...

Na de zielige 2 punten van dag 1 en 2 mag ik er wel 3 punten bijschrijven voor gisteren. Die dag is me goed af gegaan. Totaal: 5 punten.

Mijn eetplan voor vandaag:

Ontbijt: 3 rijstewafels met wat jam + banaan (wilde eigenlijk een smoothie maken maar het kokoswater was op)
Tussendoor: 3 rijstewafels
Lunch: 3 speltcrackers. 2 met 30+ kaas, 1 met hummus + 150 gram wortels
Tussendoor: 2 mandarijnen
Avondeten: ik denk 1/2 spinazie/geitenkaas quiche met 1/2 Italiaanse salade. Maar moet nog even afwachten of dat het wordt ohhh
Avondsnack: 2 paaseitjes (die zijn nog over, mijn lekkernij voor vandaag)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 10:35    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Bof jij even Senais. Lijkt me heerlijk als je partner meestal kookt!

Hoe komen jullie aan je eetplan? Ik bedoel hoe bepaal je wat en hoeveel je gaat eten en zo?
Het mijne is samen met de diëtiste gemaakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 21:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik maak het zelf....
Ik kijk vooraf wat er op het programma staat (ook etentjes etc) en hoe mijn werkschema is. Aan de hand daarvan pas ik porties en tijden aan zodat ik niet over mijn zelf opgelegde limiet ga. Dus een etentje in een restaurant hou ik rekening mee en bedenk vooraf wat ik ga laten staan. Ik ben nog nooit bij een diëtiste geweest. Wat heeft die je voor tips gegeven, Nicky?

Vandaag verliep weer moeizaam, maar 1 punt. Heb mijn best gedaan, maar kon alles wat mijn moeder me voorzette niet weerstaan. Ik had ze al een paar maanden niet gezien, dus E wilden dat ik de hele dag bleef en er werd de hele dag eten aangerukt. Was wel gezellig anderzijds!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 apr 2018 23:00    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Nou Alia, het is toch weer een puntje erbij toch!

Ik mag voor gisteren 3 punten erbij tellen. Dus het totaal staat nu op 8.

Wb eetplan, ik bedenk het zelf. Ik houd ook rekening met wat komen gaat. Als ik uit eten ga dan eet ik overdag minder/gezonder. Ik ben ook niet bij de diëtiste geweest. Dat lijkt me wel wat, maar het is er nooit van gekomen. En de vorige keer werkte deze manier heel goed.

Mijn partner kookt altijd omdat ik 36 uur werk in 4 dagen en hij is volledig afgekeurd helaas. Dus hij is thuis en ik kom pas later thuis. Hij doet de zorg voor de kinderen overdag en kookt. Maar ik ben er heel erg blij mee! Ik ben niet zo'n keukenprinses. Ik vind het leuk om af en toe heel uitgebreid te koken, maar niet iedere dag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 12:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik heb vandaag 2 punten gehaald, nu in totaal 11 punten.
Mijn doel is om aan het eind van dit sprintje 68 punten te hebben
(gaat hier trouwens een vervolg van komen? Voor mij is dit het meest nuttige sprintje waar ik aan mee doe)

Ik had vandaag weer zo'n beruchte cursusdag in een hotel, deze keer heb ik me keurig gedragen bij het lunchbuffet. Helaas heb ik 's avonds in het restaurant iets teveel broodjes gesnoept, dus punt eraf.

Morgen heb ik een reguliere werkdag, dus ik heb geen enkel excuus om niet alle 3 punten te halen. Het eetplan voor morgen:
- Ontbijt: 1 bruine boterham met salami
- Lunch: 2 bruine boterhammen met salami + 1 kop soep + half glaasje sinaasappelsap
- Avondeten: 125 gram gekookte rijst + sperziebonen + vlees

Behalve het halve glas sap drink ik de hele dag thee zonder suiker en spa rood, dus dat schrijf ik niet op

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 23:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Overigens heb ik gemerkt dat het bij mij zo is dat ik alleen gewicht verlies als ik:
- Mezelf gewoon een ordinaire calorieenbeperking opleg (zonder bepaalde voedingsmiddelen weg te laten of iets dergelijks).
Met andere woorden: Gewoon minder eten
- Niet teveel buiten eet. 4 dagen achter elkaar thuis mijn zelfgemaakte eten consumeren en dagdiensten werken (in mijn leven een zeldzaamheid Rollende ogen ) en die weegschaal holt terug

Hoe werkt dat bij jullie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 apr 2018 23:58    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Aila30 schreef:
Ik ben nog nooit bij een diëtiste geweest. Wat heeft die je voor tips gegeven, Nicky?

Senais schreef:
Ik ben ook niet bij de diëtiste geweest. Dat lijkt me wel wat, maar het is er nooit van gekomen. En de vorige keer werkte deze manier heel goed.
.

Elke diëtiste is weer (een beetje) anders. Het voordeel ervan is dat ze met je mee kunnen denken en kijken wat bij jou past. De diëtiste die ik nu heb ondersteunt me met haar deskundigheid over hoe je een eliminatiedieet moet uitvoeren, dat zou ik in mijn eentje denk ik niet (goed) kunnen.
Een eerdere diëtiste die ik had gaf vooral veel morele en psychische /emotionele ondersteuning (die had ook een opleiding als therapeute gedaan). En ze kon veel suggesties geven met betrekking tot mijn vegetarische leefstijl.
Dus het hangt er een beetje van af wat je zoekt maar ik vind steun en iemand die meekijkt wel heel prettig. Vaak kun je na een eerste gesprek of een na de eerste paar gesprekken, ook consulten van 1 kwartier doen, als je dan door de vergoeding heen bent kost het niet zo veel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 8:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 4 van 13