Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Gisteren heb ik me goed aan het eetplan gehouden, ondanks dat we bij mijn ouders in het verpleeghuis op bezoek zijn geweest. Ik had eten meegenomen dus dit keer geen cafetariabezoek.
3 punten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 apr 2018 18:51    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Ok, daar gaan we. Vanaf 1 april dus.

1 april: Ik heb me goed aan mijn schema gehouden in de ochtend. In de middag en de avond (eten bij schoonvader) niet.... 1 punte
2 april: Ik heb me goed aan mijn schema gehouden in de ochtend. Helaas in de middag en de avond weer niet (gesnoept tussendoor en die had ik niet ingepland) 1 punt

Dus een zielige tussenstand van nog maar 2 punten. Maar vandaag heb ik meer hoop op een goede puntentelling.

Ik durf me ook niet te wegen vandaag, dit is mijn weegdag. Maar ik stel het even een paar dagen uit. Ook ongesteld dus dat werkt ook niet zo goed mee. Schaam Schaam

Nicky, jij bent echt al goed bezig!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 9:56    

Reageer met quote
Dank je Senais.

Ik ben nog erg aan het wennen aan mijn huidige eetplan - ik doe een eliminatiedieet, dus dat is tijdelijk. Er zijn veel dingen die ik gewend was te eten die ik nu niet kan eten, EN de diëtiste wil dat ik koolhydraatarm eet, dat ben ik ook niet gewend.
Het is nog een beetje zoeken naar hoeveel ik op welke momenten precies zou moeten eten.

Dit is mijn eetplan:
* Ontbijt: Starten met 1 groot glas water. Daarna plantaardige melk met quinoa of rijst of boekweitvlokken, 1 stuk fruit, 20 g noten en lijnzaad.Tussendoor een kop Pacha (chicoreikoffie) met plantaardige melk.
Lunch: 2 rijstwafels of 2 sneetjes glutenvrij brood met 1/2 avocado en wat mayonaise, 1 kom soep met ca 3 eetlepels peulvruchten.
Eventueel rauwe groente zoals paprika of wortel of tomaat.
Tussendoor: kruidenthee en 1 stuk fruit en 4 of 5 paranoten, eventueel rauwe groente naar behoefte.
Diner: 100 g aardappels of rijst of glutenvrije pasta met 300 g groente, als eiwitbron noten of bonen.
Tussendoor: wat kokosyoghurt met 30 g noten of pitten 1 kop chicoreikoffie met plantaardige melk.

Hoe ziet jullie eetplan er uit?

Laatst aangepast door Nicky303 op di 03 apr 2018 17:42, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 10:38    

Reageer met quote
Gisteren heb ik ook een nieuw sprintje geopend voor het bijhouden van je huis - poetsen is ook lichaamsbeweging! Voel je vrij om je aan te melden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 10:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn eetplan voor vandaag:
Ontbijt: 3 rijstwafels met wat jam + een banaan
Tussendoor: 2 rijstwafels
Lunch: 3 speltcrackers met 30+ kaas + 150 gram rauwe wortels
Tussendoor: 1 merci (mijn lekkernij voor vandaag) en een appel
Diner: 200 gram macaroni (200 gram gekookt), 1/2 kipfilet, scheutje olijfolie, 2 eetlepels tomatenpuree, ui en kruiden + theelepel Parmezaanse kaas
Avondsnack: handje zelfgemaakte granola

Tot nu toe gaat het goed Lach

Lastig om alles te moeten elimineren Nicky! Succes daarmee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 12:05    
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nu zijn we dan echt begonnen!

1 april: 3 punten. Uiterst braaf gedragen
2 april: 2 punten. Slechte dag op het werk gehad en kwam verdrietig thuis. Soms is emo-eten (nog) een probleem voor mij. 's avonds heb ik dus gezondigd met een paar ongeplande snacks

Gelukkig had ik vorige week goed mijn best gedaan, het streefdoel van de week qua gewicht is behaald (doel = 0.3 kg per week eraf). Ik ga deze week weer mijn best doen.

Eetplan vandaag:
- Ontbijt: 1 broodje met een gebakken ei + 1 glas jus d'orange (= gelukt --> 1 punt)
- Lunch = niets (eigenlijk was mijn ontbijt om 11:30u, had uitgeslapen na een late dienst gister) --> 1 punt
- Avondeten: Andijviestamppot met wat vlees, al gemaakt. Drinken: glaasje sap, verder thee zonder suiker.

En dan is de uitdaging van de dag dat ik vanavond niet mag snoepen/snacken op het werk tijdens mijn late dienst. Ik mag alleen mijn avondeten. Als dat lukt mag ik mezelf mijn 3e punt geven. Wish me luck

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 13:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Aila30 schreef:

2 april: 2 punten. Slechte dag op het werk gehad en kwam verdrietig thuis. Soms is emo-eten (nog) een probleem voor mij. 's avonds heb ik dus gezondigd met een paar ongeplande snacks

Gelukkig had ik vorige week goed mijn best gedaan, het streefdoel van de week qua gewicht is behaald (doel = 0.3 kg per week eraf). Ik ga deze week weer mijn best doen.

Eetplan vandaag:
- Ontbijt: 1 broodje met een gebakken ei + 1 glas jus d'orange (= gelukt --> 1 punt)
- Lunch = niets (eigenlijk was mijn ontbijt om 11:30u, had uitgeslapen na een late dienst gister) --> 1 punt
- Avondeten: Andijviestamppot met wat vlees, al gemaakt. Drinken: glaasje sap, verder thee zonder suiker.

En dan is de uitdaging van de dag dat ik vanavond niet mag snoepen/snacken op het werk tijdens mijn late dienst. Ik mag alleen mijn avondeten. Als dat lukt mag ik mezelf mijn 3e punt geven. Wish me luck

Succes vanavond! Is het niet heel weinig? 1 broodje en wat andijviestampot voor een hele dag? Eet je dan niets tussendoor?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 14:40    

Reageer met quote
Good luck ladies!

Maken jullie elke dag een nieuw eetplan of is het een algemeen eetplan (zoals het mijne)?

Als het moeilijk is om 's avonds niets te nemen dan zou je ook kunnen aanhouden dat je 1 stuk fruit en een half handje noten kunt eten. Mocht je dan in de verleiding zijn dan kun je in elk geval IETS pakken.... Is maar een gedachte.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 17:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Senais schreef:
Aila30 schreef:

Eetplan vandaag:

Succes vanavond! Is het niet heel weinig? 1 broodje en wat andijviestampot voor een hele dag? Eet je dan niets tussendoor?

Ik eet eigenlijk heel weinig tussendoortjes....Eigenlijk nagenoeg niet. Het zit niet in mijn systeem. Verder is het beeld wat gekleurd door mijn onregelmatige werk. Als ik buiten kantoortijden werk (dwz 's avonds en 's nachts) eet ik altijd minder dan normaal ivm minder eetlust.

Dat broodje van vanochtend was eigenlijk met 2 grote gebakken eieren en wat bacon erop. Dat heb ik rond 11:30u gegeten ivm uitslapen na late dienst. Dan sla ik dus inderdaad meestal een maaltijd over. 's avonds flinke portie andijviestamppot. Als ik vervolgens 's nachts thuiskom heb ik geen honger

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 18:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Good luck ladies!

Maken jullie elke dag een nieuw eetplan of is het een algemeen eetplan (zoals het mijne)?

Als het moeilijk is om 's avonds niets te nemen dan zou je ook kunnen aanhouden dat je 1 stuk fruit en een half handje noten kunt eten. Mocht je dan in de verleiding zijn dan kun je in elk geval IETS pakken.... Is maar een gedachte.

Ik heb in principe een algemeen eetplan (ca 50% van de tijd) en maak nieuwe eetplannen voor onregelmatige dagen (andere 50%)

Mijn avondeten is altijd laat (meestal rond 19:30u), dus daarna snack ik niet meer. Dat lukt me trouwens niet als ik het in huis heb, dus heb ik nooit iets in huis. In de namiddag heb ik altijd een losse boterham bij me die ik mag eten als ik t niet red tot avondeten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 03 apr 2018 18:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 3 van 16