Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Aila30 schreef:
Ik zou vandaag 2 punten hebben gehad... ontbijt en avond goed, ‘s middags zwaar in de fout door een evenement op het werk.

2 punten lijkt redelijk maar in dit geval was de schending van mijn middagplan echt buiten proportie. Ik heb taart op, wijn, borrelhapjes.... veel te veel.

Als je wilt kun je op dit sprintje ook iets schrijven over wat je een volgende keer anders zou kunnen doen om zo'n moment van overeten te voorkomen of te beperken.
B.v. iets anders denken (jezelf herinneren aan je doel bijvoorbeeld om af te vallen of gezond te eten) of iets anders doen (bv jezelf afleiden, of je eigen eten meenemen zodat je dat kunt nemen in plaats van de lekkere hapjes). Zoiets.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 mrt 2018 18:41    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Donderdag en vrijdag:
Donderdag ging het goed tot het avond was. Ik raakte door een bepaald voorval heel erg van streek. Ik heb geprobeerd om die emoties op een andere manier op te vangen, o.a. door een vriend te bellen en door mezelf af te leiden door op te gaan ruimen, maar het werd uiteiindelijk toch een eetbui. Gelukkig at ik niet de dingen die ik nu (nu ik een eliminatiedieet volg) niet zou moeten eten, maar wel veel te veel van de 'toegestane' produkten. Het zat er een keer in dat dit zou gebeuren, gelukkig had mijn dietiste het voorzien en me een lijst gegeven van voedsel waar ik, als ik dan TOCH een eetbui zou hebben, veel van zou kunnen nemen zodat ik niet naar zoetigheid en tarweprodukten zou grijpen. Dat is dan nog wel gelukt, gelukkig.

Ik denk dat ik een volgende keer mezelf extra probeer te herinneren aan mijn doelen. En ik blijf proberen te voorkomen dat de trigger voor de emoties zich voordoet.
Kortom ik zou 2 punten hebben gehaald voor donderdag. Vrijdag ging het gelukkig wél helemaal goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 mrt 2018 18:45    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Dank je Senais. ja, ik wacht even af wat de diëtiste zegt mogelijk moet ik wat meer eten. (Ik hoop het, grijns).

Senais schreef:
Oei. ben blij dat we nog niet begonnen zijn (grapje hoor). Ik heb me gisteren alleen in de ochtend aan mijn plan gehouden. Ik zat op het stembureau en daar krijg je in de middag en in de avond heeeeeele lekkere broodjes. En in de avond laat bij het stemmen tellen kregen we nog bittergarnituur.....fout. Dus in de middag en de avond is mijn plan mislukt.

Okay, je bent uitgegleden. Het kan heel goed werken om ook even op te schrijven wat je een volgende keer kunt doen om een andere uitkomst te krijgen. B.v. volgende keer weet je dus dat ze met lekkere dingen langs komen. Misschien kun je dan tevoren jezelf extra motiveren door je aan je doel te herinneren. Of afspreken dat je dan op een ander moment van de dag wat minder eet. Of dat je iets gezonds meeneemt dat je lekker vindt dat je in plaats van de aangeboden zaken kunt eten.

Het erge is dat ik wist dat ze met deze lekkere dingen zouden komen. Ik zit altijd op het stembureau. Maar ik kon me gewoon niet beheersen. Heel erg Schaam Schaam

Donderdag heb ik me wel aan alle eetplannen gehouden dus ik zou daar 3 punten hebben gehad. Vrijdag is het in de ochtend en middag wel gelukt. In de avond toch ijs gegeten toen de vrienden kwamen eten. Volgende keer moet ik gewoon een "gezond" toetje voor mezelf in huis halen zodat ik niet als enige niets heb

Zaterdag ging het in de ochtend en de middag ook prima. In de avond toch mee gegeten met dochter bij de Burger King. Heb me daar wel ingehouden, maar had zo'n honger dat ik niet tot thuis kon wachten en daar wat eten. Tip volgende keer: eten meenemen.

Vandaag heb ik én lekker veel gewandeld met de meiden en me aan mijn eetplan kunnen houden op alle momenten! Blij Erg blij

Nicky, dat blijven de lastigste momenten. Wanneer je van streek raakt.Op zo'n moment boeit het je ook gewoon even wat minder. Tenminste, zo werkt het bij mij. Als ik iets rots meemaak boeit het me op dat moment even niet dat ik dan weer ongezond eet. Als ik mezelf maar even "blijer" kan voelen, ook als is dat dan door voedsel (ook al voel ik me dan achteraf helemaal niet blij). Dat is gewoon heel lastig. Gelukkig ging het de vrijdag toch helemaal prima!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2018 21:50    
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nicky303 schreef:
Aila30 schreef:
Ik zou vandaag 2 punten hebben gehad... ontbijt en avond goed, ‘s middags zwaar in de fout door een evenement op het werk.

2 punten lijkt redelijk maar in dit geval was de schending van mijn middagplan echt buiten proportie. Ik heb taart op, wijn, borrelhapjes.... veel te veel.

Als je wilt kun je op dit sprintje ook iets schrijven over wat je een volgende keer anders zou kunnen doen om zo'n moment van overeten te voorkomen of te beperken.
B.v. iets anders denken (jezelf herinneren aan je doel bijvoorbeeld om af te vallen of gezond te eten) of iets anders doen (bv jezelf afleiden, of je eigen eten meenemen zodat je dat kunt nemen in plaats van de lekkere hapjes). Zoiets.

Daar ga ik even over broeden. Is namelijk iets wat ik al mijn hele leven niet onder controle heb haha. Ik heb sowieso altijd mijn eigen eten bij me @werk, maar het probleem zit m in de "cursusdagen" (en daar was dit eentje van)

Waar je dan met alle collega's in een hotel zit en dan wordt er een compleet 3 gangen buffet geserveerd bij de lunch. Uur later in de pauze --> luxe borrelhapjes. Serveersters lopen rond met wijntjes en sapjes. Het lukt mij dan niet dat te laten staan en stug mijn boterhammen te eten Lachen

Plan wordt toch wederom om gewoon maar voor t eind van de pauze weer de vergaderzaal in te duiken zodat ik weg ben van dat buffet

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2018 23:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Opzich heb ik me daarna wel goed hersteld.
Vrijdag en vandaag heb ik me keurig aan het plan gehouden, dus 6 punten. Er is ook bewust niets te snacken in huis. ja, groente

Zaterdag 2 punten. Op een verjaardag waar ik was 's avonds toch teveel gesnoept. Plan: Beter eten vooraf (ging met honger)

Gister (zondag) extra gesport en by no means teveel gegeten, maar ik heb na het sporten een blikje frisdrank gedronken. En ik ben streng, dus dat is punt eraf Lachen
2 punten in totaal

Totaal 10. Maar we zijn nog niet begonnen Schaam Schaam
Mijn doel is dat ik 3x per week een puntje mag missen. Liefst natuurlijk niets, maar dat zal niet haalbaar zijn. Op deze wijze de helft vd week alle 3 punten en de helft vd week 2 punten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2018 23:51    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Aila30 schreef:

Daar ga ik even over broeden. Is namelijk iets wat ik al mijn hele leven niet onder controle heb haha. Ik heb sowieso altijd mijn eigen eten bij me @werk, maar het probleem zit m in de "cursusdagen" (en daar was dit eentje van)

Waar je dan met alle collega's in een hotel zit en dan wordt er een compleet 3 gangen buffet geserveerd bij de lunch. Uur later in de pauze --> luxe borrelhapjes. Serveersters lopen rond met wijntjes en sapjes. Het lukt mij dan niet dat te laten staan en stug mijn boterhammen te eten Lachen

Dat is wel een flinke uitdaging, zo'n buffet en alle verwernnerijen. De boeken van Judith Beck en met name 'Beck for Life' bieden wel veel manieren waarop je jezelf kunt afleren om op verleidingen in te gaan. Er zijn ook sprintjes hier op Weegclub over het werk van Beck. We hebben een tijd terug het Beck for Life boek samengevat en vertaald, ik zal even even kijken of ik dat draadje voor je kan vinden en een link geven...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 16:05    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ja, gevonden: https://www.weegclub.nl/forum/samenvatting-van-beck-for-life-t54224.html

Daar staan ergens ook hele lijsten in met strategiën, dingen die je kunt doen juist bij speciale gelegenheden zoals dat soort cursusbijeenkomsten en dergelijke.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 16:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Thanks nicky! Ik heb inderdaad al eens in dat sprintje gezeten.
Verder gaat het deze week heel aardig qua punten!
Maandag t/m gister heb ik me keurig aan de eetschenas gehouden. Dus dat is 4x3 = 12 punten, totaal 22.

Vandaag gaat er een punt af vanwege gehaktballetjes bij de lunch die ik heb gesnoept. Ik ben echter niet over mijn calorieen max gegaan, dus dan vind ik het niet zo erg. Punt van vanavond hou ik nog even achter, ik heb een etentje en ik moet nog bewijzen dat ik me ga gedragen.

Hoe gaat het met jullie?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 17:29    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Het gaat met mij behoorlijk goed alleen heb ik het wel heel erg druk (gehad) de afgelopen week. Ik ben van plan om op 1 april (ha ha) echt te starten met punten tellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2018 22:30    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Morgen gaan we van start!

Vandaag ging het goed met mij, ik zou 3 punten hebben gehaald. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 mrt 2018 22:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 2 van 13