Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hou je aan je eetplan: Punten tellen voor extra motivatie 2!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Na het succes van het vorige sprintje bij deze een nieuw sprintje, waarbij je jezelf punten mag toekennen als je je aan je eetplan hebt gehouden! Om op die manier je gewicht onder controle te houden.

Bij dit sprintje verdien je 1 punt voor elk dagdeel dat je je aan je eetplan houdt.

Hoe werkt het: je houdt bij (bv in je mobiel of in een schriftje of in je dagboekje hier bij weegclub) of je je aan je eetplan hebt gehouden.
Voor elk dagdeel dat dit is gelukt mag je jezelf 1 punt toekennen.

Er zijn drie dagdelen: ochtend, middag, avond.

Ochtend: van het moment dat je opstaat tot 12 uur 's middags.
Middag: van 12 uur 's middags tot 18.00 uur 's avonds.
Avond: van 18.00 uur tot je in bed ligt.

Je kunt dus per dag maximaal 3 punten halen. Het sprintje duurt 8 weken (56 dagen) dus je kunt in totaal maximaal 3x56= 168 punten halen. Als je dat wilt kun je beloningen voor jezelf bedenken voor het geval je 168 punten haalt, en ook wanneer je meer dan (bv) 200 of 150 punten hebt gescoord na 8 weken.

Je plaatst minstens 1x per week een bericht over hoe het gaat en hoeveel punten je hebt gehaald.

Bij voorkeur: als je je NIET aan je eetplan hebt gehouden, schrijf dan een berichtje over waarom het niet lukte (naar jouw idee) en wat je gaat doen om dat een volgende keer beter aan te pakken. Dit is een manier om jezelf te trainen om je aan je plan te houden.

Het doel van dit sprintje is dat de punten een positieve bekrachtiging en bevestiging geven elke keer dat we ons een dagdeel niet hebben laten afleiden van ons plan (en verleidingen en saboterende gedachten hebben weerstaan).

We starten op zondag 29 april! Elke zondag zal ik een lijstje updaten met de punten per week plus totaal aantal punten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 apr 2018 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Christia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond en matig eten

Reageer met quote
Dit spreekt me wel aan! Voor mij is het maken van een eetplan echt belangrijk. En uiteraard de bedoeling om je dan ook eraan te houden.

Een vraagje: mag ik bv ook een gebakje opschrijven als ik vind het mezelf toe te kunnen staan op een verjaardag of een keer patat of zo? En dan heb ik me gewoon aan mijn eetplan gehouden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2018 21:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dit spreekt me wel aan! Voor mij is het maken van een eetplan echt belangrijk. En uiteraard de bedoeling om je dan ook eraan te houden.

Een vraagje: mag ik bv ook een gebakje opschrijven als ik vind het mezelf toe te kunnen staan op een verjaardag of een keer patat of zo? En dan heb ik me gewoon aan mijn eetplan gehouden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 apr 2018 21:58    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hartelijk dank Aila voor het starten van dit sprintje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 apr 2018 17:24    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Christia schreef:

Christia, je mag het zelf invullen.

Je kunt b.v. speciaal voor een verjaardag of voor je vakantie of de feestdagen een APART eetplan maken waarin je jezelf wat extra's toekent. Het gaat erom dat je je houdt aan je plan niet hoe jouw plan er precies uit ziet. Dit heeft voor mij meermalen geweldig goed gewerkt, b.v. met de kerstdagen plande ik dan tevoren gewoon twee keer een ijsdessert in en als tussendoortje ook iets extra lekkers. Maar me daar dan wel aan houden en niet nog méér pakken van wat er zoal voor mijn neus kwam te staan. Dan kon ik me toch goed voelen EN wat extraatjes eten.

Sommige mensen maken elke dag een nieuw eetplan dat ze dan 's morgens of de avond tevoren opschrijven.
Ik zelf heb meer een algemeen eetplan waarin de soorten voedsel en hoeveelheden grofweg beschreven staan.
Dus je hebt veel vrijheid. Je bepaalt zelf wat je eetplan is. En natuurlijk ben jij ook de enige die echt weet of je je er aan gehouden hebt. Maar het kan wel helpen en leuk zijn om het hier op het sprintje te delen met anderen!

* * *

Je kunt ook een kijkje nemen op het eerste 'hou je aan je eetplan' sprintje, hier:
https://www.weegclub.nl/forum/hou-je-aan-je-eetplan-punten-tellen-voor-extra-motivatie-t55421-150.html#2646196
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 apr 2018 17:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de uitleg! Ik heb er zin in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 apr 2018 21:25    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Ik ben er weer bij. Succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 28 apr 2018 22:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jullie ook allemaal! Ik hoop dat we nog wat meer aanmeldingen krijgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2018 8:29    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik doe ook weer mee. Vorige week precies 0 punten gehaald dus ik ga me verbeteren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2018 9:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
In het vorige sprintje was bij de eindstreep iedereen groen behalve ik. Dat maakt me wel verdrietig Huil huil Hopelijk bij deze een beter resultaat!

Ik moet maar het grotere geheel zien en omarmen dat ik wel lichter ben dan toen ik met dit alles begon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2018 14:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 1 van 17