Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hou je aan je eetplan: Punten tellen voor extra motivatie 2!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Donderdag 2 punten en vrijdag ook.
Wat ging er mis? ik weet het niet precies. Mogelijk dat ik 'gewoon' meer honger had doordat ik donderdag b.v. veel meer bewoog dan anders.

10 pt totaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 mei 2018 19:18    
Vrouw Weeggegevens   Christia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond en matig eten

Reageer met quote
Nu even wat lastig om punten te geven omdat ik een paar dagen logeer en nu geen eetplan heb. Probeer gewoon verstandig en met mate te eten. Zeg dan maar twee punten voor gisteren en vandaag. Allebei de dagen s avonds nog dingen gegeten die niet echt nodig waten: wijntje gisteren en bak met zoete vruchtenkwark daarnet.

Wel vandaag lekker sportief bezig geweest: half uur hardlopen en halfuur zwemmen. Dat voelt in ieder geval goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 mei 2018 22:10    

Reageer met quote
Gisteren 2 punten. Na mijn middagtussendoortje 'vond' ik toevallig een rest elitehaver en ik zat in de auto te wachten... Geen goede combinatie. Daarna een aantal uren niets meer gegeten, nadat ik dat besloten had, en pas laat mijn avondeten gehad.
Wat kan ik een volgende keer anders doen?
* Mezelf herinneren aan mijn doel en aan hoe blij ik ben met de kilo's die ik kwijt ben, dat is belangrijker dan op dat moment even die noten & rozijnen opeten (het ging vooral om de rozijnen denk ik).
* Niet meer dat soort voedsel in de auto laten liggen zodat ik het later tegenkom op een zwak moment.
* Blijven werken aan meer ontspanning want als ik me niet gestrest had gevoeld, had ik de elitehaver mogelijk met rust gelaten.

12 punten totaal.

En 6 minpunten... (denk dat ik die ook maar ga tellen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2018 8:32    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Nieuwe week nieuwe kansen. Vandaag begonnen met 2 punten.
Ochtend en middag prima, maar die avonden zijn lastig....
Ik zit bij het avondeten altijd snel vol. Gevolg is wel dat ik s avonds nog weer honger krijg. En dan zijn koekjes vaak het makkelijkst even snel te pakken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2018 21:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Nicky- goed om er eerlijk over na te denken waarom het mis ging en hoe je dot de volgende keer kunt voorkomen.

Bij mij weer 2 punten vandaag. S middags lekker koffie en koeken op een picknickkleed onderweg. Een koek zou gekund hebben maar 3 echt niet... waarom ik het at? Van zoetigheid eten komt nog meer zin in zoetigheid. Beter gewoon om helemaal geen koek te pakken!

Morgen ochtend ga ik weer naar huis. Dan is mijn plan om komende week elke dag 3 punten te halen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2018 21:47    

Reageer met quote
Christia schreef:
@ Nicky- goed om er eerlijk over na te denken waarom het mis ging en hoe je dot de volgende keer kunt voorkomen.

Dank je. Dit was ook de oorspronkelijk bedoeling bij dit sprintje, dat wie dat wil niet alleen de punten noteert maar ook waardoor het mis ging (als het mis ging) en wat je een volgende keer kunt doen. Een beetje à la Judith Beck. Het helpt mij wel.
Door steeds weer op te schrijven en te delen wat je dan WEL had moeten doen, gaat het toch meer in je 'systeem' zitten, is mijn ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 21:42    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Minpunten tellen. Dat zou wel confronterend zijn ja. Ga ik eens over nadenken.

Vrijdag: 3 punten
Zaterdag 2 punten. Bij de bbq toch teveel extra's gepakt. Komt omdat we met honger aan tafel gingen en dan is stokbrood zo makkelijk snel (en echt slecht)
Zondag 2 punten. In de middag op het strand me laten gaan met de pistachenoten.
Vandaag 3 punten én ruim 15 km gelopen vandaag. Beetje goedmaken van de vorige dagen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 21:46    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag weer 2 punten.
S avonds een wijntje op in de tuin. Gaf zo’n heerlijk vakantiegevoel...
Als het maar bij één uitspatting blijft op een dag heb ik er zelf eigenlijk vrede mee. Maar ik snap wel dat er van het afvallen niet veel terechtkomt als dat elke dag gebeurd...
Morgen ga ik voor 3 punten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2018 21:58    

Reageer met quote
Gisteren 2 punten... De hele dag me aan een strikter plan gehouden dan gewoonlijk, ging goed... Tot ik 's nachts wakker werd en met een slaperig hoofd vier rijstwafels met beleg en een sinaasappel oppeuzelde.
Ik heb in het verleden jarenlang elke nacht gegeten maar dat komt al een tijd niet meer voor.

Dus hoe kwam het? Ik denk de gedachte 'ik heb het de hele dag ZO goed gedaan, dit kan nu wel' en ik had 'honger'. Het was ook een zeer moeilijke dag geweest met slecht nieuws over de gezondheid van een goede vriendin, dingen die in het honderd liepen, stress.

Wat kan ik doen? Proberen de stress te minderen, zorgen voor rustmomenten. En de gedachten uitdagen: 'Honger 's nachts is helemaal geen noodgeval, gewoon doorslapen'. En me herinneren aan mijn doelen: het eliminatiedieet goed uitvoeren, dit vertroebelt de uitkomsten, en afvallen en goede regelmaat aanhouden.
Het is natuurlijk een heel gekke gedachte eigenlijk: 'ik ben braaf geweest dus nu mag ik mezelf wel wat 'gunnen'.'.... Beter is: 'Ik heb me vandaag goed aan mijn plan gehouden, dat is mijn keuze dus ik ga zo door.'.

14 punten en 7 minpunten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018 8:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nicky - Misschien was het ook niet goed dat je overdag minder hebt gegeten. Hierdoor had je dan waarschijnlijk s nachts honger. Is het anders niet een idee om wat je ‘uitspaart’ alsnog op een later moment te eten als je honger krijgt? En als je heen honger krijgt - nog beter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 mei 2018 18:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 4 van 17