Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hoepelend 2019 in!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   xAdriana
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: 'Verantwoord eten'

Reageer met quote
Het nieuwe jaar is alweer ruim een week oud. Als je nu nog aan het afvallen bent: gefeliciteerd, wat goed van je dat je jouw goede voornemen aan het volhouden bent! 
Heb je het ondertussen opgegeven? Zie je het even niet meer zitten? Kom op, het is nog niet te laat! Als je nu opgeeft, krijg je sowieso niet dat lichaam waarvan je droomt. 

Of je je nu herkent in situatie 1 of meer in situatie 2, het maakt niet uit; iedereen is hier welkom. We gaan er met zijn allen voor: hoepelend 2019 in! 

Hoe gaan we dit doen? 
Maandag 14 januari starten we. Dan hoepelen we 1 minuut. 
15 januari hoepelen we 2 minuten. 
16 januari 3 minuten, 17 januari 4. Etc etc. 
Op den duur zitten we op 30 minuten, dit is een mooie workout. De bedoeling is om dus uiteindelijk dagelijks de 30 minuten te herhalen en vol te houden (maar dus wel vanaf dag 30!)

Als je al een tijdje niet meer gehoepeld hebt, gaat het lastig worden. Je moet echt weer van onderaan beginnen met opbouwen, na een paar slagen zul je al merken waarom  
Als je het kan hoepel je beide kanten op, de helft van de tijd naar links, de andere helft van de tijd naar rechts. Ik kan zelf alleen rechtsom, links wil maar niet lukken.. Maar we blijven gewoon proberen! 

Nog nooit gehoepeld? Zoek eens op wat het voor en met je lijf kan doen! Ik vind het zelf ook nog leuk om te doen.. Muziekje op of de tv aan en gaan! Ik hoepel met een fitnesshoepel, die zijn er in meerdere varianten. 
Voordat je straks echt gaat beginnen: oefen eerst eens van tevoren! Eerst proberen de hoepel hoog te houden, vervolgens 5 slagen, daarna 10 slagen.. Rustig aan opbouwen!

Doe je mee?

----------------------------------------------------------------------------------------

Wat doet een hoelahoep workout nu precies voor je? Een goede workout: 

- Versterkt je buik-, rug-, been-, en bilspieren. 
- Helpt je om gezond af te vallen door de hoge energieverbranding. 
- Helpt je om af te slanken bij je taille. 
- Verbetert je rompstabiliteit. 
- Verbetert je conditie. 
- Bevordert je spijsvertering. 

Instructies zelf met een hoelahoep workout te beginnen:
Plaats je voeten een klein stukje uit elkaar, houd de hoelahoep met twee handen vast en druk deze horizontaal tegen je rug. 
Draai je lichaam helemaal rechtsom tot je niet meer verder kunt en draai hard terug terwijl je de hoelahoep een eerste zwaai geeft om deze in beweging te krijgen. 
Beweeg je buik rond, van voor naar achter en van links naar rechts. Zorg er wel voor dat je de beweging doet met je buik en je rug en niet met je heupen. 
De eerste paar keer is het erg lastig om de hoelahoep hoog te houden, maar als je eenmaal de slag te pakken hebt is er geen kunst meer aan. 
Blijf het proberen tot dat je de juiste snelheid te pakken hebt en de hoelahoep niet meer afzakt. Als dit wel het geval is, probeer dan iets meer door je knieën te buigen en geef hierbij zetjes met je heupen om de hoepel weer omhoog te krijgen. 
Doe de oefening afwisselend linksom en rechtsom, dit zorgt er voor dat je buikspieren op symmetrische wijze ontwikkelen.

Trotse mama van 2 prachtige kindjes: M.L. (19-11-2014) & N.F. (28-11-2016)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jan 2019 16:45    
Vrouw Weeggegevens   micha1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
?

Lijkt me een verkoop praatje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 17:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
micha1 schreef:
?

Lijkt me een verkoop praatje.

Een verkooppraatje? Van mij? Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 17:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jammer, nog geen reacties.. En het is zo leuk! Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 20:02    
Vrouw Weeggegevens   DOEN
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik hoepel met je mee, maar niet elke dag. 2 a 3 keer per week is mijn bedoeling. 7 minuten de ene en 7 met vallen de andere kant. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2019 9:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
DOEN schreef:
Ik hoepel met je mee, maar niet elke dag. 2 a 3 keer per week is mijn bedoeling. 7 minuten de ene en 7 met vallen de andere kant. Lachen

Gezellig! Als je maar rustig aan opbouwt, of heb je dat inmiddels al gedaan?
Ik was ook vorige week al begonnen met opbouwen en heb me er strikt aan gehouden.. En toch nog een blauwe zij! Dus heb nu een paar rustdagen ertussen gedaan en wil vandaag weer verdergaan.

Sinds kort lukt het me met vallen ook de andere kant op, ik vermoed ook dat dat is waar mijn ene zij zo bont gekleurd van geworden is haha.. Maar we blijven oefenen!

Ik kan trouwens helaas mijn meetlint nergens meer vinden, anders kon ik mijn taille opmeten..

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 jan 2019 12:06    
Vrouw Weeggegevens   DOEN

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik weet eigenlijk niet of het zo'n zin heeft om hier te gaan schrijven dat ik gehoepeld heb. Dit doe ik al in mijn eigen boekje. Lachen
En het geeft mij een verplicht gevoel, dus je mag mij er weer uithalen. Schaam Schaam

Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 jan 2019 18:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1