Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hoe meer ik beweeg hoe zwaarder ik wordt...

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Nick74
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik probeer al heel lang wat lichter te worden maar ik ben de afgelopen 10 jaar alleen maar zwaarder geworden. 10 jaar geleden woog ik zo'n 85 kilo nu ongeveer 98. Het lijkt erop dat hoe meer ik beweeg hoe zwaarder ik wordt. Ik drink al jaren geen frisdrank meer, eet brood met zaden (weliswaar meestal met chocopasta) en als avondeten meestal een maaltijdsalade of zo'n koken & stomen van de AH. Verder eet ik per dag nog een paar stukjes chocola en drink ik een beker vruchtensap. Verder ben ik eigenlijk nooit ziek dus qua vitamines en zo zit het wel snor.

Ik doe zittend werk maar probeer zoveel mogelijk te bewegen door korte stukken te lopen of te fietsen maar het is bij elkaar niet zo heel erg veel. Als ik een periode wat meer beweeg (verbouwen of tijdens een vakantie) dan wordt ik wel wat lichter maar ik zit binnen no-time weer op mijn oude gewicht of zelfs iets meer.

Kortom: ik kan wel wat adviezen gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 15:32    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Nick,
Om te beginnen van harte welkom op het forum en netjes dat je je gewicht aan wil gaan pakken. Gaat je vast wel lukken.

Ik kom nog terug met het welkomstbericht waar wat meer info over het forum staat maar mbt je vraag om advies.

Wat denk je ervan om de dagelijkse stukken chocolade te schrappen, vruchtensap (afhankelijk van merk) bevat behoorlijk wat suikers, chocopasta telt ook aardig op en waarschijnlijk snack je gedurende de dag nog wel wat meer Erg blij .
Brood met zaden wil niet alles zeggen want mbt kwaliteit en echte voedingswaarde wil dat ook behoorlijk schelen.

Ben eigenlijk buiten wat je aangeeft voor de warme maaltijd ook wel benieuwd wat je verder wel eens bereidt.
De kook en stoom maaltijden zijn wel lekker en snel (redelijk gezonde keuze hoor) maar als je de tijd en zin ervoor hebt is zelf bereidt waarschijnlijk lekkerder en zeker goedkoper (plus veel meer variatie mogelijk.)

De beweging die je aangeeft kun je eigenlijk niet echt meetellen want je geeft al aan dat het niet veel is. Wellicht een idee om dat wat verder uit te bereiden met wandelen en/of fietsen.
Tijd is vaak het probleem niet als je kijkt hoeveel tijd de meeste mensen s'avonds vaak voor de TV op de bank zitten Erg blij

Waar afvallen op neer komt is meer cal. verbranden dan je binnen krijgt en dat doe je dus niet. Niet vreemd dus dat je niet afvalt maar juist bijkomt.

Advies:
Maak eens een dagboekje aan onder "Gezond eten".
Hou daar voor een korte periode (i.i.g. een week) een EERLIJK bij wat je op een gehele dag eet en drinkt (alles noteren dus Lachen )
- dus ook het aantal sneetjes brood etc...
Je zult merken dat je vrij snel een goed overzicht hebt waar je evt. aandachtspunten/valkuilen uit kunt halen.
Veel mensen eten tussendoor meer dan ze zelf door hebben en vaak zijn de porties ook groter dan noodzakelijk. Dat zijn dan dus vaak de extra onnodige cal.

In dat dagboekje kunnen wij dan meekijken en je indien gewenst advies geven. Je zult merken dat er veel mensen hier zijn die je graag willen helpen door het geven van tips/trucs en advies.

Hier alvast de link waar je je dagboekje aan zou kunnen maken.
https://www.weegclub.nl/forum/gezond-eten-f194.html

Groeten en alvast veel succes!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 17:17    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hallo Nick,

En zoals hierboven al aangegeven hier de welkomsttekst.

Groet en veel succes!!!
Ron

Van links naar rechts:
Ron, Odette, Ellen, Astrid, Emy,
Coby Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 17:19    

Reageer met quote
Ron,
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb een dagboekje aangemaakt en ik ga eens bijhouden wat ik dagelijks eet.

Koken gebeurt bij ons niet zoveel; m'n vrouw en ik zijn allebei druk met werk. Ik doe echter mijn best om ervoor te zorgen dat de maaltijden die op tafel komen nog enigzins aan de schijf van 5 voldoen. Helaas zijn onze kinderen nogal kieskeurig voor wat betreft de groenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 22:15    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nick74 schreef:
Ron,
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb een dagboekje aangemaakt en ik ga eens bijhouden wat ik dagelijks eet.

Koken gebeurt bij ons niet zoveel; m'n vrouw en ik zijn allebei druk met werk. Ik doe echter mijn best om ervoor te zorgen dat de maaltijden die op tafel komen nog enigzins aan de schijf van 5 voldoen. Helaas zijn onze kinderen nogal kieskeurig voor wat betreft de groenten.

Hoi Nick,
Hou het eens een tijdje bij dan kunnen we er samen naar kijken.
Tijdsdruk is best vaak een probleem dat aangegeven wordt maar ook dan zijn er nog wel makkelijke, gezonde maaltijden te bereiden met een beetje keuken & inkoopplanning Erg blij
Mbt de kinderen: Als die geleidelijk wat meer groente gaan proberen komt ook dat wel goed en anders is het even honger leiden als ze het niet lusten toch Lachen
Nee... flauwekul. Als ze vaak de kant en klare maaltijden voorgeschoteld krijgen kennen ze uiteindelijk de smaak van echte verse groente niet meer en laten ze het dus staan.
Tip: In ovenschotels kun je veel verstoppen hoor.

Ik kom nog wel op de koffie in je dagboek (met of zonder koekje Erg blij )

Groet,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 mei 2013 0:07    

Reageer met quote
Pfff inmiddels alweer ruim 2 jaar bezig met afvallen. Het gaat een beetje met horten ten stoten en de feestdagen helpen natuurlijk niet mee. Ik probeer tegenwoordig wel minstens 1 keer per week een uur te bewegen. Dat helpt ook mee want het blijft lastig om minder te eten en op die manier vet te verbranden. Ik ben nu dicht bij mijn streefgewicht maar heb besloten om te proberen nog een paar kilo kwijt te raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 jan 2016 17:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1