Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hier gaat Sappie!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sappie80
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Waar zit die knop?

Vast voor velen herkenbaar....je weet dat je er nu echt wat aan moet gaan doen...maar die knop omzetten...ik schijn m maar niet te kunnen vinden.

Waar, wanneer en hoe begin je met een gezonde levensstijl. Zoveel vragen en zoveel antwoorden en nog meer inspiratie. Te veel, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

1 ding weet ik wel, mijn BMI is nu officieel als niet meer gezond verklaart en er moet nu dus echt wat gaan veranderen.

Veranderen, verandering, dat is er de laatste tijd absoluut veel in mijn leven geweest. Daar zullen jullie vast nog wel het een en ander van mee gaan krijgen in volgende berichtjes.

Ik heb nu dus een eerste stap gezet en me aangemeld bij de weegclub! Elke week mijn gewicht monitoren dat is tenslotte de makkelijkste manier om vorderingen te zien.

Mijn gewicht wordt door zoveel verschillende manieren beïnvloed en ik zal ze vast niet allemaal weten te trotseren, maar weet je, dat hoeft ook helemaal niet. Bij mij is het vaak alles of niets en zo werkt het nu eenmaal niet.

Ik ben nog al een gevoelig type, niet voor niets is mijn sterrenbeeld Kreeft. Nu ben ik geen zweverig type maar er zitten toch behoorlijk wat herkenbare punten in de algemene beschrijving van het type Kreeft.

Als je jezelf kent, herken je je valkuilen, dus een beetje onderzoek, vanuit welke hoek dan ook, kan geen kwaad. Zo'n beetje elk gevoel, positief of negatief, is dan ook van invloed op mijn eet- en beweeggedrag.

Daarnaast zeggen ze, je moet eerst jezelf lief hebben voordat je een ander lief kan hebben. Mijn besluit om mijn tikker vol te proppen met liefde was dan ook een inkoppertje.

Mijn gewicht is door de jaren heen gezien (vanaf 18 jaar tot heden) net een stuiterbal, daar schrok ik zelf wel een beetje van dus om te motiveren...

60 - 65 - 69 - 57 - 59 - zwanger 84 - 72 - 65 - 62 - zwanger 84 - 72 - 65 - heden 72+

....en dan een streefgewicht bepalen, ik heb een getal in mijn hoofd maar die motiveert absoluut niet, voor het gevoel op dit moment een onhaalbaar doel dus we gaan dit met kleine stapjes doen...

Is dit dan de knop?

Je BMI is te hoog Sappie!!
Je bent ongezond bezig!
Je zit niet lekker in je vel!
Je kleding past niet meer!
Je ben ongeïnteresseerd!
Je bent futloos!
Je bent laks!
Je moet actie gaan ondernemen!

Nu begin ik te steigeren bij het woord moeten...maar geloof wel dat dat woord hier nu op z'n plaats is. Mijn ogen openen en niet de makkelijkste weg kiezen maar knallen!

Makkelijk om dat zo te verwoorden, nu nog doen!

Je kunt het Sappie!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 12:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hallo Sappie, van harte welkom bij de weegclub. Hier moet niks je bepaald zelf hoe je het gaat aanpakken, maar ik denk als je de snacks links laat liggen je al een eind op weg bent

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 20:19    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom Sappie...je tovert een lach op m'n gezicht met je verhaal...dank je...
elk dieet werkt maar de kunst is iets te vinden dat je vol kunt houden

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*

Laatst aangepast door Dipinipi op wo 08 feb 2017 16:42, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017 13:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom Sappie, zet hem op, je lijstje kan heel goed zijn om je motivatie hoog te houden. Ik zou het op de koelkast hangen! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017 16:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1