Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het Einddoel (deel 4)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Wat goed Elisabeth!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 15:23    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Kordiya schreef:

Ik vind het knap van je. Volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen die afvallen en dan jaren lang op hun streefgewicht blijven, dus dat is best bijzonder.

Elisabeth01 schreef:
ja, dat zie ik zelf ook en ik vraag me dan ook vaak af waar het verschil in zit ? Of dat het zo is dat de mensen die stabiel blijven niet meer op het forum zijn?
Ik merk dat het ook na 5 jaar nog steeds niet vanzelf gaat, heb nog steeds de neiging meer te eten dan goed voor me is vandaar dat ik hier gewoon blijf.
En zou ook, als het niet lukt, zo weer naar de diëtiste gaan mi gebeurt dat wel erg weinig hier, is zo n mooie stimulans.

Ik denk dat het er gewoon niet zoveel zijn die jaar in jaar uit op hun gewicht kunnen letten.
Ik vermoed dat er gewoon veel verschillen tussen mensen en hun omstandigheden en aanleg onderling zit. Waarschijnlijk heb jij meer discipline dan anderen, of meer motivatie wegens de reuma. Of allebei! Of nog weer andere factoren.

Ik las in Bright Line Eating dat eenderde van de mensen erg gevoelig is voor eetverslaving. Die zullen het dan veel moeilijker hebben dan anderen. Eén derde is niet gevoelig voor verslaving; voor hen is het simpeler en met de juiste kennis kunnen ze grote vooruitgang boeken. En die snappen het dan vaak niet dat het voor anderen zo lastig is! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 16:07    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Het gaat niet zo zeer over op je gewicht letten maar leren wat een goed voedingspatroon is wat hoort bij je lengte en leefstijl.
Ik heb de conclusie getrokken dat ik voorheen teveel at waardoor ik dikker werd en dat dus niet wil.
Alleen minder inname zorgt voor een gezond gewicht dus meer een keuze die je maakt.
Het kan zo zijn dat het moeilijk te accepteren is dat de inname altijd iets beperkt lijkt maar het lijkt beperkt omdat het in het verleden gewoon teveel was.
Moeilijk zo uitleggen wat ik bedoel
Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 7:46    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Alleen minder inname zorgt voor een gezond gewicht dus meer een keuze die je maakt.

Lachen Lachen

Enig alternatief, als je dan toch, zoals ik, wat meer wil blijven snoepen en drinken en zo, is HEEL VEEL bewegen.
Ik zit op 3 uur trainen per dag (1,5 uur roeien en 1,5 uur fietsen, met andere woorden: je mag dat “zit” best letterlijk nemen) en daarmee compenseer ik mijn consumpties momenteel prima.
(Waarbij nadrukkelijk opgemerkt dat ik dat als pensionado natuurlijk wel wat makkelijker kan doen ...)

Maar ik vind jouw lijfspreuk (“Ik ben GEEN kliko”) ook best heel geweldig: ga je toch meteen een stuk serieuzer over eten nadenken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 31 mrt 2021 23:07    

Reageer met quote
Loop de paden maar eens door in de supermarkt, wat een enorme zooi wordt er geproduceerd! Vet, zout, zoet, eigenlijk lijkt het in niets meer zoals eten, lees wat goed voor je lijf is, bedoeld is.
Dus de honger stillen, voldoende voedingsstoffen waar je lijf iets aan heeft, lang verzadiging gevoel, vitaminen.
Dus in de kliko ermee maar niet in mijn lijf, verdiend hoogwaardige voeding!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 6:26    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
tgjm schreef:

Enig alternatief, als je dan toch, zoals ik, wat meer wil blijven snoepen en drinken en zo, is HEEL VEEL bewegen.
Ik zit op 3 uur trainen per dag (1,5 uur roeien en 1,5 uur fietsen, met andere woorden: je mag dat “zit” best letterlijk nemen) en daarmee compenseer ik mijn consumpties momenteel prima.

Vind je het echt leuk om zo veel te trainen?
Als je een keer een blessure krijgt, kun je dan je eetgedrag aanpassen zodat de kilo's er niet aan vliegen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 apr 2021 16:54    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Jeetje, wat was het weer druk vandaag in de supermarkt. Vele schappen waren leeg net als met Kerst. Veel paasspul was uitverkocht en misschien was dat maar goed ook. Erg blij

Zondag gaan we lekker brunchen met oa zelfgemaakte monchou in glaasjes en lekkere (kha) broodjes. Jullie plannen met Pasen?

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 16:51    

Reageer met quote
Lizanx schreef:
Jeetje, wat was het weer druk vandaag in de supermarkt. Vele schappen waren leeg net als met Kerst. Veel paasspul was uitverkocht en misschien was dat maar goed ook. Erg blij

Zondag gaan we lekker brunchen met oa zelfgemaakte monchou in glaasjes en lekkere (kha) broodjes. Jullie plannen met Pasen?

ja wel plannen want we zijn lekker vrij maar zeker niet extra (vr)eten.
Erger me er al aan dat Kerst synoniem staat voor veel eten ipv het samen bij elkaar zijn, gezelligheid. En nu Pasen, zie de reclames op tv, ook vooral overdreven eten betekent, verzet ik me daar tegen.
Dus fijn wandelen, een goed boek lezen, familie zien en dan heb ik een top weekend!!

Fijne dagen allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 21:49    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hier gaat het gelukkig weer de goede kant op. Ik ben gestopt met koolhydraatarm/beperkt te eten maar gewoon weer gezond. Tuurlijk blijf ik wel op de suikers letten, maar ik werd gek van het bijhouden van mijn macro's en het voelde niet goed om soms een extra worst te eten omdat ik niet aan mijn vetten kwam die dag.
Dus ik eet gewoon weer gezond, en wat vaker een gezond tussendoortje zodat ik niet weer te laag in calorieën zit.

Verder ga ik gewoon lekker genieten deze paasdagen, heb afbakbroodjes gekocht en wat lekkere salades. Probeer dit wel allemaal met mate te eten. Ik neem bijv. ook elke dag wel een paar paaseitjes, past in mijn calorieëndoel Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 10:21    
Vrouw Weeggegevens   bloempje666
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Whoop whoop ik kan een van m mijn te strakke broeken weer aan!!!
Echt feest hier Erg blij
ben zo blij!!!!

challange: Niet meer volproppen / niet meer na 19.00u eten / gezonde keuzes bij me-time
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 12:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10