Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het Einddoel (deel 4)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Elisabeth01 schreef:
Bij mij werkt het anders, zogauw de weegschaal meer aangeeft dan verwacht, pak ik me schriftje en vind het tijd om weer een eetplan te schrijven.
Wordt er niet down van maar heb er dan zin in om weer goed voor mezelf te zorgen, weer alleen gezond en kleine portie s te eten.
Hoelanger ik de extraatjes weer skip, des te gemakkelijker wordt het.
Dit houdt me nu al zo n 5 jaar stabiel.

Wat voor extraatjes eet je in zo'n geval?
Wat motiveert je vooral om zo al vijf jaar (!) stabiel te blijven?

Mijn extraatjes zijn , nog eens fruit, crackers met plantaardige kaas, handje nootje, s avonds nog eens eens brood.
Mijn motivatie is dat ik als reumapatiënt geen extra druk wil hebben op mijn heupen, knieen, enkels. Wil mobiel blijven en mezelf het gevoel geven dat ik er ook alles aan gedaan heb om zolang mogelijk gezond te blijven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 8:24    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Mooi om te lezen Elisabeth.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 8:38    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Knap hoor Elisabeth.

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 13:49    

Reageer met quote
Lizanx schreef:
Knap hoor Elisabeth.

Hahaha, dat valt wel mee hoor. Heb toendertijd gelijk contact gezocht met een diëtiste en het boek van Juditb Beck aangeschaft.
Cognitieve gedragstherapie is mi de enige manier om op lange termijn je gewicht vast te houden.

Daarnaast heb ik me geweldig ingelezen in de hele materie van het afvallen want het is niet het eenvoudige, stop wat minder in je mond.
Maar wat doe je met een dikmakende omgeving, hoe zeg je Nee, hoe stop je met eten terwijl je nog een bordje lust, hoe doe je dat met speciale gelegenheden, op het werk, enzovoort .

Ben ook tot de conclusie gekomen dat afvallen niks met wilskracht te maken heeft maar met keuzes maken, inzicht krijgen in de problematiek, en wat voor jou het beste werk.
Mijn lijfspreuk is geworden, ik ben geen kliko !(geloof van Mieke Kosters) dus alleen goede voeding waar mijn lijf iets aan heeft en alleen ik bepaal wat ik eet!

Kan inmiddels zelf een boek schrijven over de valkuilen met afvallen en op gewicht blijven en verwonder me erover hoe de dieet industrie , met nieuwe dieetboeken, poedertjes, vermeende waarheden maar blijft groeien terwijl we met z n allen steeds zwaarder worden.

Kortom zoek je eigen weg, want met voldoende inzicht is het voor iedereen haalbaar mits je accepteert dat er de rest van je leven matig gegeten moet worden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 14:20    
Vrouw Weeggegevens   Lizanx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Keto

Reageer met quote
Mooi geschreven Elisabeth. In de praktijk verloopt het helaas soms anders dan in theorie. Ik lees hier goede recensies over het boek van J. Beck en ik heb het nog niet gelezen. Zelf ben ik enthousiast over de podcast van Etenslessen.com. Hier draait het ook om : niet wilskracht maar matig eten. Ook ik heb me geweldig ingelezen en ken alle diëten. Zullen we samen een boek schrijven? Erg blij Erg blij

Wat de vraag ook is ... het antwoord is altijd chocola!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 12:57    

Reageer met quote
Het boek van Judith is niet alleen om meer te begrijpen van het wel of niet op gewicht blijven maar is vooral een werkboek.

Ik heb toendertijd daadwerkelijk alle stappen, dus 42 dagen, doorlopen. Dus het maken van motivatiekaarten, herinneringskaarten, oefeningen om eetdrang te weerstaan, dieetcoach zoeken, eetplan maken enz,enz.

En nog steeds geeft dat werkschrift mij houvast als het eens een paar dagen minder gaat.
Mijn grootste valkuil was het alles of niets denken, zie dat hier bij veel mensen voorbij komen.
Als je een keer iets ongeplands neemt dat je dan de rest van de dag helemaal los gaat. Dat heb ik nu gelukkig onder controle.

Judit Beck heeft mij veel gebracht, ik ben vooral opgehouden met smoesjes verzinnen waarom ik iets wel moet opeten Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 16:26    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Kan inmiddels zelf een boek schrijven over de valkuilen met afvallen en op gewicht blijven

Misschien moet je dat maar doen?! Wie weet hoe rijk je ervan wordt! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 20:54    

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Elisabeth01 schreef:

Kan inmiddels zelf een boek schrijven over de valkuilen met afvallen en op gewicht blijven

Misschien moet je dat maar doen?! Wie weet hoe rijk je ervan wordt! Erg blij

Ach is al zoveel over geschreven, het belangrijkste blijft toch je eigen valkuilen onderkennen en hier mee afrekenen.
Belangrijkste bij mij is dat ik denk iets extra's, lees foute voeding, verdiend te hebben.
Inmiddels kan ik deze gedachten ombuigen in, wat ik echt nodig heb is een slank lijf!
Of het is een bijzondere gelegenheid dussss, ook die valkuil omzeil ik door te beginnen met een optelsom te maken hoeveel bijzondere gelegenheden er zijn in het jaar Lachen Lachen als ik de zaterdagavond ook tel dan zit ik zo boven de honderd in het jaar dus dat schiet niet op Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 13:04    

Reageer met quote
Elisabeth01 schreef:

Ach is al zoveel over geschreven, het belangrijkste blijft toch je eigen valkuilen onderkennen en hier mee afrekenen.
Belangrijkste bij mij is dat ik denk iets extra's, lees foute voeding, verdiend te hebben.
Inmiddels kan ik deze gedachten ombuigen in, wat ik echt nodig heb is een slank lijf!
Of het is een bijzondere gelegenheid dussss, ook die valkuil omzeil ik door te beginnen met een optelsom te maken hoeveel bijzondere gelegenheden er zijn in het jaar Lachen Lachen als ik de zaterdagavond ook tel dan zit ik zo boven de honderd in het jaar dus dat schiet niet op Lachen

Ik vind het knap van je. Volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen die afvallen en dan jaren lang op hun streefgewicht blijven, dus dat is best bijzonder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 13:12    

Reageer met quote
ja, dat zie ik zelf ook en ik vraag me dan ook vaak af waar het verschil in zit ? Of dat het zo is dat de mensen die stabiel blijven niet meer op het forum zijn?
Ik merk dat het ook na 5 jaar nog steeds niet vanzelf gaat, heb nog steeds de neiging meer te eten dan goed voor me is vandaar dat ik hier gewoon blijf.
En zou ook, als het niet lukt, zo weer naar de diëtiste gaan mi gebeurt dat wel erg weinig hier, is zo n mooie stimulans.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 13:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10