Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het eetdagboek van Willeke (Wakkertje)

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wakkertje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten/Sonja Bakker

Reageer met quote
Vandaag heb ik Sonja Bakker weer opgepakt.

Een paar weken geleden was ik daar al aan begonnen, maar het ging weer wat minder......

Vandaag mag ik eten:

- 1 bruine boterham met magere ham en 1 plak ontbijtkoek
- 1 kiwi
- 2 crackers met filet am. (moest nog op) en halvajam
- 250 gr. magere kwark
- roerbakgroenten met kalkoenfilet en rijst, en een scheut woksaus.

En dan natuurlijk vooral veel water er bij drinken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 13:35    

Reageer met quote
Het moet nu toch echt gaan lukken.

De kilootjes moeten er van af. Wat zou het heerlijk zijn als ik me deze zomer niet zou hoeven te schamen in bikini.

De moeilijkste momenten vind ik vooral de avonden. Als ik lekker met mijn man voor de tv zit, of gezellig wat zit te lezen, dan snaaien wij graag. Lekker met een glaasje wijn er bij of met een biertje. Dat moet ik toch echt gaan veranderen!!
Een gezonde levensstijl is belangrijk. Zeker ook voor onze twee lieve zoontjes (2,5 en 1 jaar).
En overdag tussendoor fruit eten. Mijn kindjes krijgen het wel netjes, dan moet ik het zelf ook doen!!!

Maar goed. Ik ga er voor!! Deze keer gaat het lukken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010 19:06    

Reageer met quote
Zo, vandaag is er weer een nieuwe dag Sonja B.

Gisteren heb ik het goed volgehouden, dat moet ik vandaag ook zeker doen!! De weegclub is een mooie motivatie om het dit keer te gaan volhouden.

Mijn menu vandaag:

- 2 crackers met achterham en 30+ kaas
- een appel
- 250 gr. Optimel vruchtenyoghurt, 2 crackers met halvajam
- 1 glas Optimel drink
- aardappelpuree, snijbonen (moest eigenlijk peultjes of worteltjes zijn maar manlief lust dit niet) en zalmfilet. 1 lepel magere jus
- 1 Sultana

Het is weer een mooi menu. Vooral de lunch vind ik erg veel. Heb ik misschien 's middags minder trek.

Het water drinken gaat ook goed. Ik heb een 0,5 lt waterflesje en daar moet ik er gewoon vier van leegdrinken. Daarnaast drink ik ook nog wel wat thee en koffie.

We gaan er weer voor vandaag!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 9:09    
Vrouw Weeggegevens   Fenna
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi!

Herkenbaar hoor, 's avonds op de bank niet snaaien... ik pak dan altijd worteltjes of komkommer (met evt een zelfgemaakt dipsausje light) als ik het niet volhou.

Ik volg Sonja maar wel met extra toevoegingen. Op de dagen dat ik sport volg ik Sonja voor de man Lach

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010 21:21    

Reageer met quote
Dank je wel voor je steun Fenna Uitlachen . Dat motiveert enorm.

Gisteren ben ik helaas voor de bijl gegaan......
De hele dag kon ik me goed aan het menu houden, alleen voor het avondeten hebben we frietjes gehaald. Heel slecht Huil huil Maar goed. Vandaag is er weer een nieuwe dag en gaan we gewoon weer verder. 'k Ben wel stiekem op de weegschaal gegaan Schaam Schaam Er was gelukkig niets bijgekomen, er is zelfs al iets vanaf!!! Mijn beweging gisteren was een half uur fietsen met de kindjes op de fiets. Leer ik ook nog wat van mijn dorp kennen Lachen

Het menu voor vandaag is:

- volkoren boterham met 30+ kaas en 1 glas fruitontbijt
- 1 mandarijn
- 3 crackers met 20+ smeerkaas en magere smeerworst
- 250 gr. Optimel kwark
- Spaghetti met roerbakgroenten, gehakt, rode saus en rauwkost
- Een stuk fruit (moet nog ff in de fruitschaal kijken wat er is)

Ik ga zo naar mijn moeder toe en blijf daar ook eten. Ik had de boodschappen al in huis, dus die neem ik dan gewoon mee. Kan ik me toch aan het menu houden. En vanmiddag ga ik lekker wandelen op de heide. Goed voor mijn conditie (ploegen achter de duo-kinderwagen).

Kortom: we gaan er weer voor vandaag!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 8:33    

Reageer met quote
Tot nu toe mag ik zeker niet klagen!!
Gisteren heb ik me weer goed aan het menu kunnen houden. En ben ik een uur gaan ploegen door (gedeeltelijk) mul zand op de Ginkelse Heide. Goed Bezig dus!!
Vanmorgen natuurlijk weer stiekem op de weegschaal geweest Schaam Schaam maar wat ik zag gaf zeker moed!! Nu volhouden!!

Het menu voor vandaag:

- 1 cracker met halvarine en rauwe ham, 1 plak ontbijtkoek
- een appel
- 250 gram Optimel vruchtenkwark, 1 sinaasappel en 1 krentenbol met halvarine
- 1 Evergreen
- zalmfilet met aardappelpuree en snijbonen (stond eigenlijk dinsdag op het menu, maar toen had ik natuurlijk gezondigd)
- trosje druiven.

En weer veel water drinken!! Dat gaat eigenlijk ook wel redelijk goed. Ik kom per dag toch wel tussen de 1,5 en 2 liter uit (naast de andere dranken)

Mijn beweging voor vandaag moet ik nog wel even bedenken. Misschien dat ik me vanavond dan toch maar weer eens naar de sportschool moet slepen..... Verward

We gaan er in ieder geval weer een gezonde dag van maken
(zei ze terwijl ze een appel eet...... Uitlachen )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 apr 2010 9:23    

Reageer met quote
Het is weer een heerlijke dag!!

Gisteravond wel weer gezondigd met wijn en een stukje kaas Schaam Schaam Schaam Schaam Maar op de weegschaal zag ik dat dat verder geen schade had opgeleverd. Verder is het prima gegaan!!
De sportschool gisteren is er dus ook niet van gekomen. Ik kan zo moeilijk de motivatie vinden om er heen te gaan.

Mijn menu voor vandaag:

- 250 gr. magere yoghurt met muesli
- 1 Lu time out
- 1 boterham met filet americain, 1 krentenbol en 1 Opkikker
- Sinaasappel
- Gebakken aardappelen, sla met blokjes 30+kaas en gehaktbal
- glas wijn

Vanmorgen heb ik de badkamer geschrobd, dus de beweging ook wel gehad hahahaha. Vanavond ga ik met vrienden de kroeg in. Ik moet rijden, dus dan drink ik ook geen alcohol, dat is dus mooi geregeld.
Over de hele week bekeken is het wel redelijk goed gegaan. Zondag op de weegschaal voor de statistieken. Ik hoop wel dat er ongeveer een kilo vanaf is. We zullen het zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Fenna
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hoi!

Ik dacht ik spiek even hier hoe het gaat Lach

Een blokje kaas zul je de volgende dag niet zien op de weegschaal hoor Lach Ik merk wel dat ik van alcohol wel veel meer vocht vasthoud 1 a 2 dagen erna en minder verbrand.

Probeer wel 1 a 2 keer per week op de schaal te gaan en niet elke dag of als je denkt dat je hebt gezondigd Uitlachen Het kan zo schommelen door vocht etc.

Ziet er gezond uit je menuutje, probeer je sla wat meer te vullen met tomaatjes en komkommer etc (of deed je dat al? Lach

groetjes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 apr 2010 16:30    

Reageer met quote
Het gaat echt goed!!

Vandaag de weeggegevens weer ingestuurd en ik ben gewoon 1,1 kg afgevallen de eerste week!! Goed bezig!! Dit moeten we vasthouden!! De tweede week zal het wel minder extreem zijn, dan gaan we uit van een halve kilo er af.

Vandaag staat de bbq op het programma.
Ik probeer het wel 'gezond' te doen. Met twee stukjes (mager) vlees, een gevulde salade en groentes op de bbq (we hebben daar zo'n mandje voor). Stokbrood en sausjes zo weinig mogelijk.

Dank je wel Fenna voor je leuke berichtjes. Alcohol moet ik inderdaad toch wat meer gaan minderen, vooral in het weekend. Door de week doe ik dat al (bijna) niet meer. De sla vul ik inderdaad altijd wel wat bij met komkommer, paprika e.d. Dat ligt toch altijd wel in de koelkast. Uitlachen De weegschaal ga ik proberen te negeren deze week. Volgende week zondag pas weer. Dat zal nog wel moeilijk worden denk ik. Misschien moet ik mijn man maar vragen om hem te verstoppen. Verward

We gaan er in ieder geval weer voor deze week!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2010 10:27    

Reageer met quote
Er is weer een nieuwe week begonnen.

Het weekend is altijd moeilijk om streng te zijn. Rollende ogen Maar vandaag gaan we gewoon weer vol goede moed verder.

Mijn menu voor vandaag:

- 2 crackers met halvajam
- sinaasappel
- 2 boterhammen met rauwe ham en 30+ kaas, 1 opkikker
- Breaker
- pasta met ital. wokgroenten, rundvleesreepjes en scheutje woksaus, rauwkost
- trosje druiven.

Ik heb me echt voorgenomen om deze week tussendoor minder op de weegschaal te gaan staan. Hopelijk kan ik dat volhouden. Ook moet ik deze week weer naar de sportschool. Beweging is zo belangrijk bij het afvallen. We gaan er weer voor!! Ik moet voor ogen houden wat het resultaat zal zijn, zeker met de zomer op komst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2010 9:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3