Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het eetdagboek van Willeke (Wakkertje)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wakkertje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten/Sonja Bakker

Reageer met quote
Ik ben gisteren naar de sportschool geweest!!!! Goed Bezig!!!

Het plan is dat ik deze week nog een keer ga, maar dat zal dan woensdag worden, want met koninginnedag is de sportschool gesloten en donderdag ben ik er niet. Maar goed, ik ben in ieder geval al één keer geweest Uitlachen .

Mijn menu vandaag is:
- plak ontbijtkoek met halvarine en glas fruitontbijt
- peer
- 2 crackers met halvarine, kipfilet met komkommer en 20+ kaas, 1 mueslibol met halvarine
- 1 appel
- gekookte aardappelen, broccoli, blinde vink en magere jus
- 250 gram Optimel vruchten yoghurt.

Als ik thuis ben gaat het water drinken ook prima, maar onderweg of bij anderen wat minder. Ik neem wel altijd een flesje water mee, maar op de één of andere manier drink ik er dan toch niet van.
Hopelijk is er komende zondag weer een halve kilo vanaf. We gaan er gewoon voor!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 apr 2010 9:29    

Reageer met quote
Weer opnieuw begonnen.

Vandaag ben ik begonnen met zomerslank van Sonja Bakker.
Ik ben weer wat aangekomen, en het moet er nu toch echt vanaf!!!

Ik ga mijn streefgewicht wel wat aanpassen. Eerst probeer ik 5 kg af te vallen in vier weken. Dus over 4 weken wil ik 72 kg wegen.
We gaan ons best doen!!

Vandaag ging in ieder geval goed.
- mag. yogh. met muesli
- rijstwafel
- 3 crackers met smeerkaas, komkommerplakken en magere ham
- druiven
- tartaar, met aardappelen en sperziebonen, en een schaaltje rauwkost.

Verder heb ik ook al ruim 1.5 liter water op.
Vanavond nog een paar glazen en ik heb ook weer genoeg vocht binnen.

We gaan er weer voor!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 14 jun 2010 19:22    
Vrouw Weeggegevens   marijke87
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (sonja bakker)

Reageer met quote
hoi willeke

las net in je boekje dat je weer opnieuw begint zet hem op je kunt het!!!!

je menutjes zien er goed uit en het gaat je zeker lukken

groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Welkom terug zag je bij voorstellen langs komen,

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 okt 2015 8:58    

Reageer met quote
Zo, dat is lang geleden.

Sinds afgelopen maandag ben ik weer begonnen met Sonja Bakker.
Na de feestdagen (en afgelopen jaar) zitten er weer wat kilo's bij.

Mijn streefgewicht is 65 kg.
Ik wil dit gaan halen door op mijn eten te letten. Hardlopen doe ik al een tijdje. Ik wil dit dan ook gaan uitbreiden naar 3x in de week (doe nu meestal 2x). Mijn grootste valkuil is de avond. Lekker een glaasje wijn op de bank met wat te snaaien. Voornamelijk komt dit door verveling denk ik. Ik ben dan ook gestart met een Bullet Journal waar ik mijn vorderingen in bij houd. Mijn gewicht, gezonde gewoontes (dmv habit tracker) en ik hou het hardlopen er in bij.
Verder is het erg leuk om in mijn Bullet Journal quotes op te schrijven die mij motiveren om het deze keer echt vol te houden.
Wat mij zeker ook gaat helpen is dat mijn man deze keer ook mee doet. Kunnen we elkaar stimuleren!

Ik hoop dus komende tijd weer wat vaker te vinden te zijn op de weegclub om mijn vorderingen bij te houden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jan 2018 12:15    

Reageer met quote
Weer een dag verder.
So far so good.
Gisteren voor het eerst Chili Con Carne gegeten. Moest van Sonja. Mijn man vindt dat helemaal niet lekker, had voor zichzelf een magnetron maaltijd gehaald. Maar ja, laten we nou net geen magnetron hebben.......... Lachen
Vanmorgen weer 4 km hard gelopen. Is wel weer inkomen na 5 weken niet te zijn geweest. Weer rustig opbouwen dus. En nou bleek dat mijn hardloopmaatje ook begonnen is met Sonja! Is dat even handig. Kunnen we elkaar ook goed stimuleren. En het hardlopen weer terug brengen naar de 7,5 km aan een stuk.
Ik merk aan mezelf dat ik me nu wat bewuster ben van het gezond eten. Ik plan beter vooruit (met feestjes e.d.). En ik zoek ook meer afleiding op de momenten dat ik trek heb of zin heb in wat lekkers. Zal wel aan de leeftijd liggen. Ben ook al bijna 38. Rollende ogen
Komende zomer wil ik echt op mijn streefgewicht zitten. Dan ben ik ook 12,5 jaar getrouwd, zou leuk zijn als ik mijn streefgewicht heb gehaald op ons feestje. Dan ben ik bijna 15 kg lichter dan op onze trouwdag. Geschokt

Fijne dag nog verder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 13:31    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Goed bezig man zijn maaltijd in een pannetje warm gemaakt Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2018 15:38    

Reageer met quote
Dag 4 van Sonja Bakker.
Tot nu toe kan ik het goed volhouden.
Vanmorgen had ik drinkontbijt op het menu staan, daarna had ik snel al weer trek. Was wel jammer. Maar verder gaat het prima! Ik betrap mezelf er vooral op dat ik wel zin heb in iets op de momenten dat ik niets te doen heb, of me verveel. Gelukkig besef ik dat nu ook. Dat het echt de verveling is, want wanneer ik dan weer iets bedenk om te doen ben ik het ook zo weer vergeten.
Bij mijn man vliegen de kilo's er al wel af. Hij was dan ook echt te zwaar. Hij heeft nu ook de keuze gemaakt om geen suiker in zijn thee te doen en maar 1 zoetje in zijn koffie. Dat zal ook helpen! Bij mij gaat het iets minder snel. Maakt niet uit. Nu moet ik het volhouden. Dan komt het vanzelf. En volgens mij heb ik in deze 4 dagen al meer fruit gegeten dan in heel 2017 Geschokt Mijn verbranding zal wel in paniek zijn van al die vitamientjes Lachen Lachen Lachen
Komend weekend wel een verjaardag in de planning staan, dat wordt nog wel een dingetje. Ik ga mijn best doen en bewuste keuzes maken. Het avondeten gebeurt daar ook, dus daar heb ik helaas weinig inbreng in. Moet gewoon de gezonde keuzes maken. En echt proberen die wijntjes af te slaan. Al weet ik nu al dat ze me gaan overhalen om er toch eentje te nemen Rollende ogen
Volhouden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 jan 2018 15:48    

Reageer met quote
Dag 6 (van week 1) van Sonja Bakker.
Vanmorgen ontbeten met een lekker gebakken eitje. Dat was een prima bodem om een stukje te gaan hardlopen. Mijn oudste zoon (van nu 10) ging mee op zijn skateboard. Helaas viel mijn telefoon uit tijdens het rennen, dus ik weet niet exact hoeveel ik gelopen heb. ongeveer 3,7 km denk ik. Prima dus. Deze week was het de derde keer dat ik weer ging (na lange tijd niet te zijn geweest). Volgende week de 4 maar weer induiken. 10 februari wil ik met een wedstrijd mee gaan doen. Dan wil ik de 5 km gaan lopen. Lijkt me erg leuk!
Gisteravond ook streng geweest! De jongens zaten lekker op de bank met chips The Voice te kijken, mijn man en ik allebei een flesje vitaminewater. Hahahaha. Ging prima eigenlijk.
Vandaag zou ik een verjaardag hebben, maar mijn dochter (6) is helaas ziek. Mijn man gaat dus met de jongens naar de verjaardag. Prima geregeld dus en hoef ik ook geen traktaties en ander lekkers af te slaan. Ideaal.
Gisteren heb ik me ook aangemeld bij 2 sprintjes. Dit is de eerste keer voor mij dat ik aan zoiets mee doe. Hopelijk is dit een extra stimulans om het vol te houden! Ben echt super gemotiveerd. Vandaag is gewoon weer een nieuwe dag op weg naar mijn nieuwe lijf.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jan 2018 11:16    

Reageer met quote
De eerste week is nu bijna op zijn einde.
Eigenlijk vond ik het al met al best mee vallen. Ik kon me afgelopen week goed aan de menu's houden van Sonja. Zelfs nog een keer voor de kinderen de frituurpan aangehad, maar zelf een gezonde maaltijd gegeten. Ben ik best trots op!
Gisteravond mocht ik van Sonja een schaaltje Japanse mix. Dat is echt iets wat ik niet lekker vind. Ben op zoek naar een alternatief daarvoor. Heb uiteindelijk een zakje Snack-a-Jack gegeten. Qua calorieën viel dat ook erg mee.
De kilo's zijn er niet afgevlogen afgelopen week. Meestal gaat er meer af bij me in een eerste Sonja week. Ik denk dat het mede komt doordat deze week mijn maandelijkse ongemak begonnen is. Dan zal er komende week hopelijk ietsje meer van af gaan.
Heb wel netjes 3x hard gelopen afgelopen week. Ga ik komende week weer doen. Is erg lekker! En ik heb al een week geen alcohol gedronken. Dat is ook best knap voor mijn doen! Gaan we nog even volhouden Cool
Dus op naar een nieuwe, mooie week met de menu's van Sonja.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2018 14:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3