Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

help! verstopping

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Paleo-'ish'

Reageer met quote
Hoi allemaal,

Doordat je hebt gelijnd en anders hebt gegeten, en doordat je lichaam en lever via de darmen ook weer een hoop afvalstoffen naar buiten hebben gebracht, heeft je darmflora het zwaar. Vooral als je in de jaren ervoor nog eens een antibioticakuurtje gehad hebt of en je darmflora dus al verzwakt is, dan kan dit de genadeklap kunnen zijn geweest.

Vanuit mijn opleiding (gezondheidstherapeut/vglk "heilpratiker") heb ik de volgende tips voor jullie:
1) Zorg ervoor dat je voldoende FOS (oplosbare vezels uit fruit en groente (zoete aardappel is super)) binnen krijgt, daar kan je darmflora goed op gedeien,
2) kies een goed probiotica supplement, er is veel pulp op de markt. Zowiezo: actimel en yakult zijn veel te duur!. Je moet bedenken dat de flora in je darmen niet in aanraking komt met de lucht, en in het donker zit. Licht en lucht tasten de probiotica dus ook al in het potje aan. Dus alle tabletten en capsules die met zijn 30-en of meer in een potje zitten zijn weggegooid geld. Ik raad je de Darmocare Pro van Bonusan aan. Dat zijn zakjes per dag, die met met water mengt en dan inneemt. Doos van 60 zakjes is voor twee maanden, en dan is ook de basislengte van de kuur... Zo lang heb je nodig...
3) als dit niet helpt, laat dan een stoelganganalyse maken. Misschien heb je een candida of een andere infectie opgelopen. Stoelganganalyses worden vergoed door de meeste verzekeraars trouwens. Kijk voor meer info hierover op www.rp-vitamino.nl

Succes!
Cat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 7:45    
Vrouw Weeggegevens   LightShadowCat
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Paleo-'ish'

Reageer met quote
En net viel dit nog in mijn mailbox:
bron: www.care2.com (aanrader trouwens)

10 Simple Ways to Strengthen Digestion

Digestion plays a crucial role in healing, because our physiology depends on digestion for constant renewal. A holistic interpretation of digestion is to see it as the means of extracting intelligence from food and then processing it in a way that supports the inherent wisdom of the body as a whole.

In Ayurveda, the body is seen as a single integrated system in which all the parts work in tandem to create balance and health. The body??s ability to heal itself is its most significant quality, with healing defined as the process of the body returning to its natural functions. According to Ayurveda, the smooth operation of these functions forms the pillars of good health: effortless menstruation, regular elimination, restful sleep, and strong digestion.

Try these Ayurvedic tips to help ensure that your digestion is comfortable and efficient.

1. Eat in a settled and quiet atmosphere.
Try to set everything else aside at mealtimes to allow your body to concentrate on eating and digesting. When you put your attention solely on your meal, you are able to savor all the flavors with discernment.

2. Take a few minutes to rest quietly after your meal.
When you are finished eating, relaxing kick-starts the digestive process in an effortless way. A sense of calm before, during, and after mealtimes can be a major benefit to digestion and general health.

3. Always sit down to eat.
Sitting down relaxes the digestive tract, focuses awareness on the act of eating, and enhances your enjoyment of food.

4. Don??t eat when you??re upset.
Eating when you are emotionally unsettled can trigger gastrointestinal discomfort. If you??re upset at mealtimes, postpone eating until you feel more composed.

5. Avoid overeating.
Ayurveda suggests we eat only to about three-fourths of our actual capacity. Eating beyond this point doesn??t allow the stomach to function properly.

6. Avoid cold foods and iced drinks.
Cold foods and drinks put out the digestive fire, inhibit our digestive enzymes, and numb our taste buds.

7. Don??t talk while chewing your food.
The acts of chewing and swallowing are what really allows us to deeply extract the flavor of our food. Talking while there is food in your mouth distracts you from what you are tasting.

8. Eat at a moderate pace.
This means eating neither too quickly nor too slowly. Getting into the habit of putting your fork or spoon down between bites helps set a steady pace.

9. Don??t eat until your previous meal has been digested.
Eating only when your stomach is calling for more requires a high level of body consciousness. For most people, complete digestion takes from three to six hours. If you have to snack, keep it simple??a piece of fruit or a warm beverage.

10. Favor meals made with freshly cooked foods.
Fresh foods are intelligent foods and contain the greatest life force. A delicious, freshly prepared meal stimulates the appetite and gets the secretion of digestive enzymes going even before you start to eat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 8:02    
Vrouw Weeggegevens   Fran3112
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Hoi,

Niet bij iedereen helpt het. Ik wandel echt elke dag 1,5 uur met mijn honden. Ik fiets overal naar toe, laat bewust de auto staan. Ik drink voldoende water, eet gevarieerd en vezelrijk. Ik val wel af, maar blijf een moeilijke stoelgang houden.
Al die zgn. middeltjes zijn duur, helpen heel even, maar niet voldoende.
En wat huisartsen/ziekenhuizen betreft: mijn ervaring tot nu helpt het allemaal niets. Omdat ik helaas nog iets te zwaar bent, denken ze dat het komt door je eetgewoontes. Ik eet gezond sinds ik echt ben begonnen met afvallen, maar de stoelgang is helaas niet verbeterd.

visje27 schreef:
Hoi!
Wat ik ook nog bedacht wat misschien mee kan werken; voldoende bewegen en veel water drinken. Ik weet niet of je sport/beweegt? en hoeveel water je gemiddeld drinkt? misschien dat dat nog wat kan helpen? kmerk altijd als ik extra/veel sport/beweeg dat ik dan beter kan gaan!
ook al ik een avondje van te voren op stap ben geweest en veel alcohol heb gedronken gaat t erg goed haha maar idd niet echt een gezonde oplossing...
Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 okt 2009 15:22    
Vrouw Weeggegevens   laura81
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten/low carb

Reageer met quote
Hoi

Wat bij mij wel helpt is 's ochtends in bed een paar minuutjes m'n darmen masseren. Gewoon rondjes draaien met een paar vingers aan weerskanten van je navel. Die tip heb ik ooit gekregen van iemand die dat (na een darmoperatie) van een verpleegkundige had geleerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010 13:06    
Vrouw Weeggegevens   Robijn
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Herbalife Energie ontbijt

Reageer met quote
Hai hai

Heb niet alles doorgelezen, dus misschien staat dit er al bij

Twee goed rijpe kiwi's op de nuchtere maag schijnt goed te werken, daarnaast pruimensap kan helpen.
veel water drinken is ook essentieel voor de darmen.

Oja er zijn ook natuurlijk vezelsupplementen, waarbij ook het credo luidt: goed erbij drinken.

maar een aloe drank helpt ook! Te vinden bij reform winkel geloof ik. Ik heb zelf de aloe drank van Herbalife en hoor van veel klanten dan hun stoelgang makkelijker gaat. (ik heb er zelf nooit last van gehad, dus is bij mij gewoon nog gelijk Lach)

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010 14:20    
Vrouw Weeggegevens   whoopa
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten/fit 4 life

Reageer met quote
Greetje schreef:
Heb je al elke ochten yoghurt met gemalen gebroken lijnzaagd geprobeerd?
Of een handje rozijnen

Een eetlepel tarwe zemelen door je yoghurt ´s ochtends kan ook nog wel eens helpen (werkte voor mij altijd wel).

Hoop dat het helpt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2010 19:37    
Vrouw Weeggegevens   cava
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Elke ochtend ontbijten met yoghurt en een allbran product(veel vezels), evt. nog wat zemelen erdoor en na een/twee uur kan je naar de wc. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2010 9:37    
Vrouw Weeggegevens   Sandra86
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb ooit een citroensapkuur gedaan en daarbij moest ik groenpoeder oplossen in water dit werkte erg laxerend. Ik gebruik het nu nog als het even allemaal verstopt zit.

Groenpoeder = mix van sennablad, zoethout en druivensuiker. 's ochtends en 's avond een theelepeltje in een half glas water (dit smaakt vrij vies) en zeven uur later moet je naar de wc. De eerste keer kan dit alleen wel twee dagen duren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 12 aug 2010 21:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3