Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Haver heel goed voor afvallen en verlagen cholesterol

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Greetje
In memoriam

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Haver: veel positieve eigenschappen

Haver heeft een invloed op het cholesterolgehalte in het bloed. Bij regelmatige consumptie van havervlokken zou de LDL-cholesterol of slechte cholesterol* met 5 tot 10% dalen. Haver vermindert ook de totale cholesterol. De graansoort heeft dus een cholesterolverlagend vermogen.

Dit effect is toe te schrijven aan de vezel bèta-glucaan. Die helpt ook de bloedsuikerspiegel regelen. Haverzemelen helpen ook darmkanker en gewichtstoename voorkomen. Dat komt doordat havervezels tijdens de spijsvertering opzwellen, wat de darmtransit bevordert en een snel verzadigingsgevoel opwekt.

De vezels in haver beletten daarnaast gedeeltelijk dat het galzuur opnieuw in de darmen wordt opgenomen, en dat vermindert de productie van cholesterol in de lever.

Lees meer:
http://www.e-gezondheid.be/cholesterol-tailleomtrek-eet-haver/cholesterol-13-67-17973.htm

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 jul 2010 11:16    
Vrouw Weeggegevens   molletje57
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: cohen

Reageer met quote
hoi
ik heb ook gelezen dat haver heel goed is maar hoe eet je dat dan?
ik kan me niet voorstellen dat je af en toe een hap havervlokken neemt? of doe je die door je groente of joghurt ipv een fjord of zo?

voor cohen deed ik vaak lijnzaad door mijn salade omdat ik dat gewoon lekker vind. ik las net op een ander forum een vraag over vezels en zat me af te vragen hoe je dat kunt combineren?

hoop dat iemand een goed idee hiervoor heeft.
groet
molletje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 11:00    
Vrouw Weeggegevens   val
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Paleo/ oerdieet

Reageer met quote
er bestaat haverbrood, en haverkoeken
daar zit natuurlijk ook wel tarwe in, maar ook haver

vaak zit haver (in vlok vorm) door muesli, maar je kunt het ook los kopen, (weet niet o het overal is, maar in biologische winkels in ieder geval wel)

ook kun je haver kopen in gemalen versie (haverzemelen), dan lijkt het een beetje op brinta, het grote verschil is alleen dat brinta van tarwe is gemaakt. (tarwezemelen hebben een lagere voedingswaarde, tarwe=210kcal, haver=350)

wauw ik wist helemaal niet dat het zo goed voor je was, goed om deze prositieve eigenschappen te weten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 11:22    
Vrouw Weeggegevens   ieppom
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heb een aantal maanden havermoutpap gegeten als ontbijt . Bereidde het met melk , maar omdat ik in grote lijnen het bloedgroepdieet tracht te volgen en geen zuivel mag eten, heb ik de melk vervangen door water .

50 gr havervlokken 1 min. zachtjes laten koken in 250ml water of melk . Daarna nog 5 min. laten rusten . Naar smaak vruchten, suiker of honing toevoegen .

Heeft iemand een tip om wat meer smaak in de havermoutpap te krijgen Vraag
Met vruchten vind ik het niet lekker . Suiker of honing komen niet in aanmerking : ben een cal. teller en heb bovendien last van hypoglycemie waardoor ik suiker zoveel mogelijk tracht te mijden .

Groetjes,
Ieppom

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2010 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Haver wordt ook vaak omschreven als superfood! Het is echt heel goed voor je inderdaad. Ik eet het vaak als pap en er gaat ook wat extra haver door het zelfgebakken brood.

@Ieppom: je kunt eventueel wat rozijntjes door je havermoutpap doen, ikzelf doe er meestal flink wat kaneel doorheen. Misschien zijn één of twee zoetjes een optie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2010 19:37    
Vrouw Weeggegevens   ieppom

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@ Jodelootje : ga het proberen met kaneel, ben niet zo gek van rozijnen ... bedankt voor de tip !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 13:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1