Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hardloopsprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Iedereen goed aan het rennen! Dikke pluim! Heerlijk dat het op een gegeven moment een beetje vanzelf gaat en je steeds lekkerder loopt! Ik ging vanochtend ook weer. Het gebruikelijke half uurtje en ik liep weer best lekker.

Gisteren ging het even met eten niet goed. Op zondag mag ik van mezelf altijd wat meer. Ik had zelf wafels gebakken. Die smaakten wel goed. Maar daarna heb ik meestal een probleem om me verder op de dag in te houden. Dat resulteerde later op de dag nog in o.a. twee cornetto’s. Dat vindt ik wel lastig want ik moet gewoon ook kunnen omgaan met ‘iets extra’s’ en daarna weer omschakelen naar ‘matig en gezond’.

Vanochtend even de doos van de ijsjes gezocht, het bleken 188 kcal te zijn per stuk. Dat viel me dan eigenlijk nog mee. Maar weer een goed begin gemaakt door hard te lopen en deze dag liep alles weer, eigenlijk zonder veel moeite, in het gareel. De weegschaal had het me vanochtend wel vergeven, dus hoop ik morgen ondanks één slechte dag op een mooi resultaat!

@Spookkat - probeer het te negeren dat je iets bent aangekomen. Volgende keer zal het resultaat dan misschien dan wel extra mooi zijn! Schommelingen moet je gewoon accepteren. Maar ja, een groene bevestiging met een mingetalletje is natuurlijk o zo leuk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019 22:05    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Spookkat, vervelend inderdaad zo'n rood hokje. Maar dat kan zomaar volgende week weer groen zijn, als je maar volhoudt! Zeker als het verder eigenlijk zo goed gaat.

Sasa, doseren blijft lastig soms hè, maar maak het jezelf niet te moeilijk en goed dat je de gezonde draad weer direct hebt opgepakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 9:32    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@spookkat, wat ontzettend balen dat je een rood hokje hebt. Vooral als je goed je best hebt gedaan en eigenlijk een groen vakje verwacht. Maar juist nu doorgaan. Het kan allelei oorzaken hebben. Vocht vasthouden of inderdaad spieren opbouwen. Dikke kans dat je volgende week een heel mooi getal op de weegschaal ziet staan.

@Sasa, wafels en 2 cornetto's. Ik vind het eigenlijk nog best netjes. En al helemaal als je de volgende dag gewoon weer netjes eet. Het blijft toch altijd lastig om jezelf iets extra's te gunnen. Maar al doende leren we. Ooit kunnen wij het ook bij 1 ding extra per keer houden. Erg blij .

@miep, wat ontzettend knap hoe jij het tijdens de vakantie hebt gedaan. Zo zou ik het ook graag willen, maar helaas niet gelukt. Jij bent nu wel het levende voorbeeld voor ons dat het op die manier dus wel echt werkt.

Ik ben weer terug van de camping. Gisteren netjes mijn hardloopschoenen aan gedaan al vind ik het wel een dingetje om zo over de camping te lopen. Iedereen zit natuurlijk heerlijk buiten voor de caravan en kan zien hoe ik met een vuurrode kop terug kom van het lopen. Maar goed, gewoon lief lachen naar iedereen dan komt het wel goed. Eten gaat nog niet helemaal lekker, maar het is al een stuk beter dan het was.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019 20:12    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Amypower schreef:

al vind ik het wel een dingetje om zo over de camping te lopen. Iedereen zit natuurlijk heerlijk buiten voor de caravan en kan zien hoe ik met een vuurrode kop terug kom van het lopen. Maar goed, gewoon lief lachen naar iedereen dan komt het wel goed..

Wedden dat iedereen jaloers op je doorzettingsvermogen is en denkt: dat zou eigenlijk ook wel goed voor mij zijn Erg blij

Ik ben sinds gisterenavond voor een paar dagen op familiebezoek in Duitsland. Dan is het eten wel zo een dingetje, maar vandaag ging het wel goed. Morgen wil ik hardlopen. Eens kijken of ik een rondje van 9 km doe. Dat is aardig meer dan wat ik gewoonlijk loop, maar het is zo’n super leuke weg, een rondje om een berg. Als ik op een langzaam tempo loop dan lukt het hopelijk.
Vandaag trouwens nog wat baantjes getrokken in het zwembad, dus ook lekker beweging gehad.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 aug 2019 23:08    
Vrouw Weeggegevens   Spookkat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en calorieën tellen

Reageer met quote
Ha bikkels! Allemaal goed bezig! Bedankt voor jullie meeleven met mijn rode hokje. Inderdaad, nu komt het erop aan dat ik doorzet, ondanks de teleurstelling. Nou, dat lukt wel: gisteren ontdekte ik namelijk dat een korte broek die tijdens mijn vakantie te strak zat, nu perfect zit! Zo fijn!

Verder gaat het hardlopen ook lekker, maar ik moet oppassen dat ik niet te snel wil. Woensdag liep ik 2-2-2-3-4-4-4, met steeds een minuut wandelen tussendoor. Dat ging goed, maar ik denk dat ik mijn lijf nu even de tijd moet gunnen om hieraan te wennen, voor ik er weer wat aan toevoeg. Dus morgen wil ik hetzelfde schema nog een keer doen. En ondertussen heb ik me gisteren en vandaag weer braaf naar mijn matje gesleept voor wat versterkende oefeningen.

@Sasa, 9 km, dat is mooi! Succes ermee! Ik zit pas op de 3,5 km... dus het duurt nog wel even voor ik je dat nadoe! Fijn dat de weegschaal je niet afstraft voor je wafels en ijsjes. Het moet ook kunnen, hè, af en toe zondigen. Maar inderdaad, het is de kunst om het bij ‘af en toe’ te houden...

@Amypower, ik vind het heel heldhaftig dat je toch die hardloopschoenen hebt aangetrokken! Ik denk dat al die mensen voor hun caravan je stiekem benijden om zoveel discipline, dat zou ik in elk geval doen Lach.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 9:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@sasa, hoe is het gegaan met de 9 km? Gelukt?? Wat lekker dat je een paar dagen bij familie in Duitsland zit. Een kleine mini vakantie.

@spookkat, wat fijn dat de broek nu past. Zo zie je maar weer dat de weegschaal ook niet alles zegt. Je bent goed bezig met hardlopen.

Hier ging het gisteren niet zo goed. Knallende hoofdpijn. Vroeger als ik migraine had (dan valt mijn gezichtsvermogen weg) dan hielp het als ik ergens rustig ging zitten en ging eten. Iets met veel suikers. Een mars of een mc chicken (ik werkte tegenover de mac Erg blij ). Dan kreeg ik na een tijdje mijn gezichtsvermogen weer terug en kon ik weer verder waar ik mee bezig was. Dus toen ik gisteren hoofdpijn kreeg ging ik gelijk weer in de oude patroon. Eten. Dit keer begon ik wel met boterhammen maar al snel ging dat over in "slechter" eten. Gisteren dus veel te veel calorieen binnen gekregen. Vandaag de knop weer om. Ondanks nog steeds hoofdpijn toch netjes gegeten. Veel grof volkoren boterhammen en fruit. Hardlopen heb ik gisteren en vandaag niet gedaan. Hopelijk morgen weer en anders zondag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 aug 2019 20:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoofdpijn, spierpijn, warm/koud en koorts. Nu snap ik waar ik al 2 dagen hoofdpijn had. Gewoon een voorbode om ziek te worden. Even dus niet hardlopen. Nu ook een grote uitdaging. Ziek zijn betekent voor mij eten om aan te sterken. Dit keer eens proberen om dat niet te doen. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 10:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goede beterschap Amy! Vervelend dat je ziek bent geworden! Vaak heb je geen eetlust en even later een inhaalslag. Een boterham extra is dan echt niet erg! Als je maar niet snoept en snaait!

Spookkat - netjes hoor, wat je al hardloopt! Je bent mooi aan het opbouwen! Neem daar inderdaad de tijd voor. Als je te snel vooruit wilt krijg je frustratie en misschien ook blessures!

Ik heb de 9 km niet gelopen Verward Heb s morgens te lang geslapen en zou dan voor het ontbijt te lang weggebleven zijn (ok, geen goed excuus...) gelopen heb ik wel: 5,8 km met 60 m hoogteverschil. Dat is even wennen maar ging wel goed.

Verder heb ik hier heel veel gepoetst, dus mini vakantie klopt maar voor een gedeelte. Maar hierdoor flink beweging gehad in ieder geval, hahaha!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 12:36    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goede beterschap Amy! Vervelend dat je ziek bent geworden! Vaak heb je geen eetlust en even later een inhaalslag. Een boterham extra is dan echt niet erg! Als je maar niet snoept en snaait!

Spookkat - netjes hoor, wat je al hardloopt! Je bent mooi aan het opbouwen! Neem daar inderdaad de tijd voor. Als je te snel vooruit wilt krijg je frustratie en misschien ook blessures!

Ik heb de 9 km niet gelopen Verward Heb s morgens te lang geslapen en zou dan voor het ontbijt te lang weggebleven zijn (ok, geen goed excuus...) gelopen heb ik wel: 5,8 km met 60 m hoogteverschil. Dat is even wennen maar ging wel goed.

Verder heb ik hier heel veel gepoetst, dus mini vakantie klopt maar voor een gedeelte. Maar hierdoor flink beweging gehad in ieder geval, hahaha!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 12:38    
Vrouw Weeggegevens   Spookkat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en calorieën tellen

Reageer met quote
@Amy, wat vervelend dat je ziek bent. Ik snak ook altijd naar ongezonde snacks als ik ziek ben... hopelijk lukt het je de verleidingen te weerstaan! Heel veel beterschap, hopelijk ben je snel weer op de been!

@Sasa, nou, 5,8 km vind ik ook een hele prestatie, zeker met hoogteverschillen!

Ik heb gisteren weer het schema 2-2-2-3-4-4-4 gelopen, en ik was echt helemaal kapot. Misschien vanwege de hitte... Ik heb het wel volgehouden, vooral door mijn tempo flink aan te passen (het was eerder sjokken dan hardlopen...). Voorlopig dus dit schema maar even aanhouden, dat is al een mooie uitdaging.

Qua eten gaat het nog steeds goed. Ik eet erg bewust en gezond, en zondig weinig. Dit heeft me nu toch weer een heel mooi groen vakje opgeleverd!

Fijne zondag allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 aug 2019 9:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 9 van 12