Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hardloopsprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@sasa, uiteraard heb ik even gegoogled. Wat ziet dat er mooi uit. En wat hoog. Echt goed bezig. Vandaag alweer op weg naar huis he. Die 2 weken vliegen ook echt voorbij.

@spookkat. Wat goed dat Evy met je mee gaat op vakantie. Les 7 al weer. Gaat ongemerkt toch best snel he.

Hier gaat het echt super slecht. Het enige waar ik aan kan denken is eten, eten en eten. Ik eet dan ook heerlijk alles wat ik tegen kom. Mijn voornemen was om in de vakantie af te vallen, maar dat wil niet echt lukken. Heb echt weer een eetkick. Ik weet dat het roer weer om moet maar dat is altijd makkelijk gezegd dan gegaan. Bah, niks aan dat lijnen en hardlopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jul 2019 22:37    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Amypower schreef:
Hier gaat het echt super slecht. Het enige waar ik aan kan denken is eten, eten en eten. Ik eet dan ook heerlijk alles wat ik tegen kom. Mijn voornemen was om in de vakantie af te vallen, maar dat wil niet echt lukken. Heb echt weer een eetkick. Ik weet dat het roer weer om moet maar dat is altijd makkelijk gezegd dan gegaan. Bah, niks aan dat lijnen en hardlopen.

Kom op, Amy!! Je ging al vaker schommelen de afgelopen weken, maar het is toch nog elke keer weer goed gekomen. Geef jezelf een schop onder je kont! Je kunt het en kijk maar wat je al hebt bereikt!

Misschien heb je de doelen voor de vakantie te hoog gesteld en moet je er maar goed over nadenken of je echt zo vakantie wilt houden of heel diep in je hart eigenlijk niet. Je kunt het ook bijstellen naar
- proberen niet aan te komen tot het einde van de zomervakantie
- 1 of 2 kg aankomen voorlief nemen en na de vakantie een nieuwe start maken
- goed en gezond eten en bv 2 extraatjes op een dag
Of zoiets
Maar ga wel goed voor jezelf bedenken wat realistisch is, zodat je jezelf niet schuldig gaat voelen. Van dat rotgevoel over jezelf ga je namelijk alleen maar nog meer eten.

@Spookkat - geniet van je vakantie. Ik hoop dat het nog lukt om sportief bezig te zijn.

Ik ben gisterenavond weer teruggekomen. Het was een topvakantie!! Nu weer omschakelen naar werken en lijnen! Ik heb de teugels toch naar mate de vakantie langer duurde steeds meer laten varen. Morgen nu eerst maar een nieuwe weegschaal kopen en dan dinsdagochtend wegen. Ik vrees dat het een dikke rood wordt, maar we zullen het zien. Nu moet het dan toch echt maar afgelopen zijn met het goede leven! Grapje, ook als je gezond en matig eet is het leven goed, hahaha! Maar ik ga de komende week maar geen suikers en alcohol meer nuttigen. Als ik dat onder controle heb komt alles weer goed. (Nee hoor, geen sprake van een alcoholprobleem hier, maar eerder een suikerprobleem Vraag Uitroep Idee )

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jul 2019 23:46    
Vrouw Weeggegevens   Spookkat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en calorieën tellen

Reageer met quote
Ha! Ik ben in Frankrijk, heerlijk! Maar ai, wat veel verleidingen!! Toch heb ik vanochtend in de zinderende hitte een stukje gerend. Zeven keer twee minuten. LOODZWAAR!! Maar daardoor realiseerde ik me juist dat ik echt moet doorzetten, want anders zak ik helemaal in deze twee weken.

@Amypower, vervelend dat het even niet gaat. Ik weet precies hoe je je voelt, ben net een beetje van al die eetbuien af. Goed dat je hier je hart lucht, hopelijk is dat een eerste stap naar het jezelf weer bij elkaar rapen. Wat Sasa zegt, stel je doelen bij, misschien dat dat je helpt om niet helemaal af te haken...

@Sasa, zet ‘m op! Terug naar het goede, gezonde leven! Herkenbaar, wat je daarover zegt. Hier op vakantie worstel ik ook met de definitie van het goede leven:). Dat voelt hier gelijk aan ontbijten met croissantjes, en in de late namiddag aan de biertjes/ wijntjes en chipjes..... Nou ga ik me dit alles niet ontzeggen, maar ik probeer te matigen. Ik las laatst een aardig recensie in de krant: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/03/zelfzorg-is-geen-afwijzing-van-plezier-a3966018?fbclid=IwAR2hTeOpQqgOvNLq8nrPk3PS8gaQf1l-Qlz2X6bjdhERDskFcrl5zHUHdHE

Door gezond te leven “zorg ik ervoor dat mijn leven een beetje lichter is en bovendien wat langer duurt”, en gezond leven is “niet per se een afwijzing van plezier. Het is soms juist precies wat je nodig hebt voor een vrolijke dag.”

Niet teveel toegeven aan alle verleidingen geeft me inderdaad een beter gevoel dan me de hele dag te buiten gaan aan al het lekkers. Maar ik moet er nog wel hard voor werken...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 12:25    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Spookkat schreef:

Door gezond te leven “zorg ik ervoor dat mijn leven een beetje lichter is en bovendien wat langer duurt”, en gezond leven is “niet per se een afwijzing van plezier. Het is soms juist precies wat je nodig hebt voor een vrolijke dag.”

Niet teveel toegeven aan alle verleidingen geeft me inderdaad een beter gevoel dan me de hele dag te buiten gaan aan al het lekkers. Maar ik moet er nog wel hard voor werken...

Helemaal mee eens! En herkenbaar dat je er telkens weer werk van moet maken. Dat gaat telkens met vallen en opstaan. Als je een keer in de goede flow zit, dan is het ineens niet meer moeilijk. Maar jammer genoeg heb ik toch telkens weer een ‘bad mood’. Dan wil je er niet meer van weten, steekt je kop in het zand en eet erop los... De kunst is om je op tijd weer terug te pakken. Een of twee dagen ontsporen heb je relatief snel weer goed gemaakt.

De vakantieschade viel me alles mee. Ik ben een halve kilo aangekomen. Maar de week voor de vakantie ook al 0,6 kg extra. Ik neem me voor deze week nu voor om dat weer kwijt te raken.

@ Spookkat - wat goed dat je gelijk maar gegaan bent op je vakantieadres! Ik liep zelf in Italië met zo’n 22 graden. Dat vond ik eigenlijk ook al te warm om lekker te lopen. Nu in Nederland bijna hetzelfde. Het gaat hier 38/39 graden worden, dus is het s morgens en s avonds dan nog nog best warm voor hardlopen. Heel misschien loop ik straks nog, anders maar morgen vroeg opstaan en voor mijn werk nog een rondje rennen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 19:59    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ha, meiden, lees dit goed: ik heb TROOST en HOOP voor jullie! Er komt een moment dat je lekker gaat hardlopen!!! Het was bij mij alweer een poos geleden, maar vanavond was het dan zo ver. Half juichend liep ik mijn rondje met in mijn hoofd ‘Ik loop lekker, yeah, yeah, yeah!’ Gewoon twee of drie keer per week blijven doen en dan komt het echt wel goed!

Zet hem op! Al loop je als een slak of met veel pauzes of korter, maar blijf het doen. Anders is het zo jammer, juist als je al wat hebt opgebouwd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jul 2019 22:42    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Ha allemaal,
Daar zijn jullie dus gebleven!
Vorige week wel ingelogd, maar kon dit sprintje nergens terugvinden, alleen die oude. Tot ik vanochtend pas op het idee kwam om bij de gesloten sprintjes te kijken...

Heb even snel bijgelezen.
Ik zie dat Sasa alweer terug is, Spookkat juist net weg...en Amy heeft op het werk gelopen.
Wat goed dat jullie allemaal zo hard doorzetten en blijven lopen, ook in de warmte.

Zelf ben ik ook trouw aan het sporten en hardlopen geweest. Deze week wordt het wel wat lastiger: het is mijn laatste werkweek voor de vakantie, dus heb nog veel af te ronden. Tegelijkertijd ook nog verjaardagen tussendoor en privé dingen te regelen.. nou ja als het de komende dagen niet lukt, ben ik zaterdag in ieder geval weer aan de beurt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 7:39    
Vrouw Weeggegevens   Miep77

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Weet een van jullie trouwens waar ik een ticker standaard aan mijn signature kan toevoegen?
Ik heb er een aangemaakt, maar zie niet waar ik m heen moet kopieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 12:04    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik weet niet meer hoe ik dat precies heb gedaan, maar dacht dat je niet hoeft te knippen en te plakken maar dat het vanzelf te oorschijn moet komen als je de ticket eenmaal aangemaakt hebt.
Neem anders even contact op met Ellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 18:01    
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
Daar ben ik weer. 2 dagen heerlijk naar Maastricht geweest. Even lekker de boel de boel gelaten. Totaal niet aan de lijn gedacht, maar alles gegeten waar ik op dat moment zin in had. Zal me niks verbazen als ik meer dan een kilo ben aangekomen afgelopen dagen. Maar ik vind het prima. Morgen ga ik op de weegschaal staan en vanaf dat moment ga ik weer "normaal" eten. Want stiekem voel ik me daar eigenlijk toch wel lekkerder bij. Ik heb je advies opgevolgd Sasa en mijn trainingschema aangepast. Ik ga 2 keer in de week 30 minuten hardlopen. Niet meer. Ook ga ik 's morgens niet meer eerder opstaan om te gaan hardlopen. Wel wil ik proberen om elke dag een lekker stuk te wandelen. Na de vakantie ga ik het hardlopen weer oppakken. Dan heb ik weer mijn vaste ritme.

@spookkat. Wat goed dat je al hebt hardgelopen op vakantie. Top!!

@sasa, wat knap dat je zo weinig bent aangekomen. Je hebt natuurlijk ook aardig wat hardgelopen en bewogen. Die kilo's heb je er zo weer af. Al zal het evenlastig zijn om af te kicken van het suiker. Ik ga morgen ook weer afkicken van suiker dus gedeelde smart is halve smart Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 20:21    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@Amy - heel goed dat je er zo instaat: geen spijt van de afgelopen dagen, de schade morgen onder ogen zien en dan weer een nieuw begin maken! Dat gaat je zeker lukken!

Mij viel het gelukkig niet zwaar om nu weer zonder suiker de dag door te komen. Mijn lichaam vond een paar stukken fruit per dag ook wel prima. S avonds nog een klein beetje Spritz gepakt met aardig wat water verdund, dat heb ik me dan nog wel gegund - bovendien mag de aangebroken fles nog leeg (goed excuus!?). De hitte maakt het me eigenlijk makkelijk. Ik heb nu niet zo’n trek gelukkig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jul 2019 21:13    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 4 van 9