Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

hallo

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kvinne
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Eiwitrijk eten en krachttraining/cardio

Reageer met quote
Vandaag is mijn vierde weegdag in een nieuwe poging gewicht kwijt te raken. Ik lijk een redelijk ritme te hebben gevonden en kwam per toeval op dit forum terecht. Het lijkt mij leuk om hier af en toe iets te posten en mee te lezen over ervaringen van anderen.

Ik ben nu bijna 50, ben getrouwd en heb een zoon van 20. Werk full time op kantoor en ben al bijna mijn hele leven ziek. Dan weer dit, dan weer dat. Liep uiteindelijk met krukken en zat bij langere stukken in een rolstoel. Ik wil daar niet zielig over doen, want er zijn ergere dingen!

Eind vorig jaar heb ik van de reumatoloog de diagnose Fibromyalgie gekregen en vanaf die tijd ben ik (onder begeleiding) begonnen met krachttraining en voorzichtig wat cardio. Sinds september lukt het mij om 2x per week te gaan en zie ik vooruitgang. Ik loop nu voorzichtig weer stukjes zonder krukken.

Vorige maand viel het mij op dat, ondanks het sporten, mijn gewicht aan het toenemen was. Ik woog vorig jaar 150 en toen 155. Dat was dus niet de bedoeling Sip. Daarom ben ik op de forums voor krachttraining ook alle stukjes gaan lezen over voeding en "cutten", zoals ze daar afvallen noemen.

Uiteindelijk ben ik alles wat ik eet gaan bijhouden op de MyFitnesspall app en ben ik eiwitrijker en gezonder gaan eten. Ben voorzichtig wat gewicht aan het kwijtraken, zonder dat ik veel minder eet.

Mijn doel is nu zo'n halve kilo per week te verliezen en daarnaast mijn spieren te blijven versterken.

Ik wil een dagboekje gaan bijhouden, maar weet niet goed in welk forum onderdeel omdat ik dus geen specifiek dieet volg. Iemand een idee?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018 12:25    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Hai Kvinne, van harte welkom bij de weegclub. Ik weet zeker dat je hier lotgenoten zult vinden en veel inspiratie zal opdoen. Leuk dat je ook een dagboekje gaat starten!

Als je eiwitrijk eet zit je denk ik het beste in het koolhydraatarme/ koolhydraatbeperkte hoekje. Maar je hebt gelijk, echt makkelijk is je eetplan niet te plaatsen.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Nienke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
van harte welkom kvinnie op dit leuke en inspirerende forum

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2018 14:41    
Vrouw Weeggegevens   Kvinne

Dieet: Eiwitrijk eten en krachttraining/cardio

Reageer met quote
Bedankt allebei. Ik ga zeker even kijken bij het koolhydraathoekje kijken.

Ticker staat aan, nu nog laten bewegen in de goede richting Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018 11:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1