Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hallo ik ben een Straight Away volger.

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Fijn dat je meeleest!

Wij hebben probleem met onze wifi, het lijkt alsof onze nieuwe buren tijdens hun verbouwing een kabel hebben geraakt. De wifi valt steeds uit en gaat dan weer aan. Ze werken tot laat in de avond. Het zal waarschijnlijk niet daar aan liggen maar dat is de status hier. We hopen dat ze morgen niet tot zo laat werken, we worden er niet blij van!
Wij kunnen natuurlijk bij McDonalds gaan zitten met mijn tablet maar dat is eigenlijk een beetje tegen mijn principes en erg verleidelijk. Bij mijn beste vriendin ook niet, zij heeft het al zo moeilijk met haar lijn. Mijn mobiel kan ik ook nog niet overweg..
Al met al, ik ben er mee bezig, een dagboek te maken en plaatsen.

Hoe is het, nog een dalende lijn en effecten van 'Bright Line Eating' merkbaar? Heb je Susan kunnen vinden via Google?

Zet 'm op!
Allemaal voor een beter doel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2021 17:36    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 11 sep 2021 10:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@:Kordiya: het is gelukt en staat op de juiste plaats! "Dagboek van Astride: Straight Away en wat dan"

Dank je voor al jouw aanmoedigingen, niet aflatende stroom van advies en enthousiasme. ik had het niet zonder jou en natuurlijk ook Ellen kunnen doen.
Ik word echt wel oud, tientallen hebben hun weg hier met gemak kunnen vinden, zo moeilijk is het toch niet en de site is erg gebruikersvriendelijk.
Zeg, mijn spellingscontrole doet het ook weer!

Hoe gaat het? Ga je met de hond(en) uit en werk je? Ik zag dat je met je sprintje en met andere gewoon verder gaat. En je bezoekt mij! We hebben soms van die dagen, maanden, jaren; ja ook ik!

Veel liefs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 sep 2021 16:24    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astrid,

Leuk dat je je hebt voorgesteld en nogmaals welkom bij de Club.

Ik ben dus Crebster, ben net 60 jaar en ik ben voor de tweede keer weer 18 kilo afgevallen, deze keer is het recent. Vanaf april 2020 met 2 x daags shakes en 's avond een kleine prak en een appel. Ik drink alleen thee, koffie en water. Ik wandelde 10 km om de dag en fietste zeker 3 keer per week 35 km. Nu is dat wat minder geworden, omdat mijn rug (in het midden) soms zo vreselijk pijn kan doen en dan verschiet er wat en verstijfd de hele boel. Echt een dingetje de laatste tijd, maar goed... we doen het ermee.

En ja... ik had in het begin ook reuze moeite om hier alles goed te plaatsen. Ellen weet er alles van. Maar we komen er wel door alle lieve hulp, dat is het belangrijkste. Niet iedereen is even actief in het sprintje, maar dat merk je vanzelf wel.

Zelf doe ik dus ook aan maaltijdvervangers. Dus heb ik best een klik met je en zou het leuk vinden om samen onze ervaringen en onze beslommeringen te delen.

Maaltijdvervangers:
Eerst heb ik voor Dieet Pro gekozen, omdat het betere ingrediënten zijn, als je het mag geloven, maar... het heeft me goed geholpen. Nu ben ik overgestapt op Whey van het Kruidvat. Er zit bijna geen suiker hierin en om te stabiliseren vind ik dat een prima oplossing en... leuk voor de knip. Pro Dieet is best prijzig, maar super goed!

Zelf ben ik een eenvoudige eter, misschien voor een ander een moeilijke eter. Lilefst geen rare of vreemde dingen op tafel, het liefst ook geen vis en geen of weinig bewerkte producten, pakjes of sausjes etc. Ik ben wel een enorme snoeper (geweest), maar dat heb ik behoorlijk ingedamd en accepteer geen snoepaanvallen of vreetbuien. Dat ik niet altijd sterk ben, geef ik toe, maar dat vele eten en 's avonds uit bed om een cracker te eten, doe ik ook niet meer en weeg de dingen die ik wil eten af, zoals bijvoorbeeld aardappelen of een bord pasta of havermoutpap. Ik eet ook niet buiten de deur als ik loop te shoppen of zo. Allemaal troep, ik neem een eigen shake of een volkoren puntje mee met mager beleg en water. Dan zoeken mijn man en ik een mooi plekje in de natuur als we op de fiets zijn en smikkelen lekker kneuterig onze bammen op. Mijn man is wat ouder als ik en doen bijna alles samen. We hebben het super gezellig met elkaar en dat ruim 26 jaar.

Mijn grote hulp om stabiel te blijven is de App van Voedingscentrum. Daar noteer ik elke dag wat ik wil gaan eten. Dat doe ik nu ruim een jaar elke dag. Sla geen dag over. Dat doe ik gelijk in de ochtend en probeer me daar aan te houden. Ik eet niet meer dan 1200 kcal, maar met lijnen niet meer dan 1000 kcal. Dat gaat best goed. Doe ik niets invullen, dan wil ik nog wel eens smokkelen. Ik merk gewoon als ik van tevoren de dingen invul die ik ga eten, dat ik ervan leer, hoeveel kcal alles is en noem maar op. Misschien kun je daar wat mee.
Je zult schrikken hoeveel kcal er soms in producten zitten en hoeveel je eet als je niet uitkijkt. Het is ook mooi om te kijken hoeveel koolhydraten je binnen krijgt en hoeveel eiwitten.

Maar goed...Nu ken je Crebster een beetje en ik wens je al het goeds en blijf slank, want inderdaad, de kleding is nu zo leuk om te kopen met een maatje minder.

Lief groetje van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 22 sep 2021 10:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ha Crebster,
veel overeenkomsten: een lieve man, 60 jaar en ik iets ouder, maaltijdvervangers, rugpijn, ook de laatste tijd.

Jij hebt mijn berichtje over volcolon inmiddels gelezen?

De shakes en andere producten zijn ook prijzig maar volwaardig en lekker voor mij. Alleen mijn man vindt het niks maar het nu bijna voorbij na 20 weken. Ook ik heb nog weleens 's-avonds lekkere trek en honger en heb een druk sociaal leven met mijn vriendinnen waar altijd eten of gebak bij komt.
Maar ik heb het kunnen regelen en denk dat het strak weer "normaal" is, ben ervan overtuigd.
En ja, het zijn bewerkte producten, veel plastic afval, het staat mij tegen. Maar afvallen MOEST en NU, dus daarom dit.

Ik denk dat wel meer herkenning zullen vinden en je kunt mij nog meer leren. Mijn man en ik schelen bijna 9 jaar, hij is natuurlijk ouder! Overtref jij mij?

Door allerlei omstandigheden ben ik een laatbloeier op veel gebied ondanks mijn werkzame leven, vele reizen, literatuur en tv-kijken. Ik ben geen keukenprinses, maar wel een groot liefhebber. Heb pas sinds kort een smarttelefoon, WhatsApp pas sinds 4 dagen en zit niet op veel fora. Wel mail ik veel met de vriendinnen en familie en surf over het internet.
Dus je kan mij nog veel leren en bedankt dat je zo aardig bent. Die eetmeter, daar had ik het met Inge over.

Zet 'm op, prettig weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Astride,

Leuk om zo te corresponderen.

Mijn man is ruim 16 jaar ouder dan ik ben, maar bijzonder lief, fit en hij zit er ook heel lekker uit. Whoehahaha... Hij kleedt zich jong, niet te jong, maar wel zo dat het gezellig overkomt, zal ik maar zeggen.
In de keuken sta ik ook liever niet te lang en we hebben ook heel veel met de camper door Nederland, Frankrijk en Spanje gereden. Verder vliegvakanties toen we de camper verkocht hebben. Heerlijk naar de zon, niet voor de cultuur of zo. Schaam Schaam

Verder als je vragen hebt over het internet, kom maar op, leuk zelfs.

We houden vanaf nu wel contact via je dagboekje.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 16:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster, dan is dat stuk van jou.....en 26 jaar bij elkaar dus leerde jullie elkaar beter kennen toe jullie respectievelijk.....oud waren.
Dat is wel anders dan de grote liefde van je leven leren kennen als je net 19 bent, voor je eindexamen, en trouwen als je net 20 bent. Maar in beide gevallen 'ware liefde'.

Maar ja, jullie, baas boven baas!
Leuk, joh!

Wat leuk dat met die boeken en e-reading. Ik kom er nog op terug.

Dit brengt mij op een idee:
ik denk dat ik deze draad afsluit en met een verwijzing naar mijn dagboek. Dat maakt het overzichtelijker.

See you!

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 17:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2