Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

hallo allemaal

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Peet70
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond leven/ eten

Reageer met quote
Beste allemaal, mijn naam is Peet. Ik ben 32 jaar en weeg meer dan 120 kilo. Ik ben slechts 1 meter 60 en er mag dus wel wat vanaf. Ik hoop op dit forum mensen te treffen die goede ideeën hebben over afvallen, want dit kan zo niet langer. Ben sinds januari bezig met afvallen, flink gaan sporten, maar het schiet niet erg op. Desondanks moet er gewoon wat gaan gebeuren, dat besef ik mij dagelijks. Ik vind mezelf niet zielig, ben een doorzetter en ga door tot ik mijn streefgewicht van 80 kilo (mijn eerste streefgewicht, dan zien we wel verder) bereikt heb.
Ik hoop hier veel te leren op dit forum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 apr 2013 12:45    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: EKPW / Dr. Frank

Reageer met quote
Welkom hier Peet. Ongetwijfeld krijg je nog veel nuttige adviezen............ ik laat het bij een welkom en wens je succes met afvallen! Groet, Missy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 4:48    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hallo Peet,

Van harte welkom bij de weegclub.
Goed van je dat je je overgewicht aan wil gaan pakken.
Ik zie dat je zo'n 40 kilo af wil gaan vallen tot aan je streefgewicht.
Je geeft aan dat je vanaf februari al flink aan het sporten bent en dat is natuurlijk prima. Het geeft geen tot nauwelijks resultaat zeg je?
De enige reden als oorzaak die ik dan voor je kan bedenken is dat het aan je eetgewoonte ligt. Je kunt sporten wat je wil maar als je teveel cal. binnenkrijgt doe je het dus voor niets.
Het effect voor afvallen is +/- 80% afhankelijk van je eetpatroon en 20% van evt sporten.

Misschien is het dus handig om voor een korte periode een eetdagboekje aan te maken en daar EERLIJK alles in te noteren wat je eet/drinkt op een dag.
A.d.h.v. je informatie kunnen we dan eens kijken waar je aanpassingen zou kunnen gaan maken.

Andere tip:
Zet je eerste streefdoel niet zo hoog in.
Kleine stapjes zijn beter te overzien en zorgen er ook vaker voor dat je gemotiveerd blijft. Stapjes van 5 kilo is al heel wat.
In het begin kan het snel gaan maar dat is met name vocht (en als je het in crashvorm doet spierweefsel).
Neem dus je tijd.

Groeten en als je vragen hebt gewoon stellen!
Ron

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 apr 2013 8:56    
Vrouw Weeggegevens   afvallertje48
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: GOK

Reageer met quote
Hoi peet

Welkom en ook ik raad je aan je dag menu te posten in een dagboekje....mij helpt het goed "De bekende stok achter de deur"
Succes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 18 apr 2013 16:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1